Hur gammal är du och vad spelar du?

Permalänk
Medlem

Ålder: 26
Plattform: PC
Spelar just nu: Starcraft 2 beta

Visa signatur

Workstation: i7 3770K | 16 GB | GTX 680 | Antec P183 | Dell U2711
Server: Synology DS918+
Hemautomation: Home Assistant | Conbee II (Trådfri-prylar & Aqara-sensorer) | Hue | Verisure | SolarEdge | ...

Permalänk
Medlem

Ålder: 23
Plattform: PC (on- och offline), xbox360 (offline mest)
Spelar: FPS och RTS på PCn, BFBC2 och Company of heroes. Nästan uteslutande Fifa på boxen:)

tillägg
Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem

Ålder: 20
Plattform: PC & PS3
Spelar: BF:BC2 och FIFA10

Permalänk

Ålder: 20
Plattform: PC
Spelar: Just nu GTA: EFLC, CS:S, Fallout 3, Oblivion, Just Cause 2, Garrys Mod, osv osv...

Permalänk
Medlem

Ålder: 33
Plattform: PCn i sign (Har aldrig ägt ett TV-spel, bara ett Nintendo Game & Watch från 1982)
Spelar helst: Racedriver Grid med min Logitech MomoForce
Spelade förr: Doom 2 & 3, NFSU 2, Quake 3, Flatout 2, Crysis, Painkiller

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 5900X | Noctua NH-D15 | MSI MAG B550 Mortar | 64GB Ballistix 3600Mhz CAS 16 | MSI PCIE5 850W |
RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]

Permalänk
Medlem

Kul och se 30+ are som fortfarande är aktiva

Ålder: 33
Plattform: PC, Xbox360
Favoritspel: Bad Company 2 (PC),Forza Motorsport 3 (Xbox360)

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nisse977:

Ålder: 33
Plattform: PCn i sign (Har aldrig ägt ett TV-spel, bara ett Nintendo Game & Watch från 1982)
Spelar helst: Racedriver Grid med min Logitech MomoForce
Spelade förr: Doom 2 & 3, NFSU 2, Quake 3, Flatout 2, Crysis, Painkiller

Då kanske du kan förklara va fan han håller på med här?
http://www.youtube.com/watch?v=sVBqKiMduIs

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Ålder: 29
Plattform: PC
Favoritspel: Battlefield Bad Company 2

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hunter(Swe):

Då kanske du kan förklara va fan han håller på med här?
http://www.youtube.com/watch?v=sVBqKiMduIs

Det där är väl ingen Momo Force, utan en Momo Racing Force?
Jag har Momo Force, alltså den röda med riktig ratt i läder från Momo.

Om du menar problemet med att ratten rycker utan att man gör nått?
Det där problemet uppstår om man ställer in "centreringsfjäder" i inställningarna, då strävar ratten efter att hålla sig i centrum = den rycker när man inte håller i den. Jag körde också med centreringsfjäder ett tag, men sen stängde jag av det och upptäckte att det faktiskt blev en bättre verkligare känsla.

Men i filmen ovan kör de ju nått testprogram...

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 5900X | Noctua NH-D15 | MSI MAG B550 Mortar | 64GB Ballistix 3600Mhz CAS 16 | MSI PCIE5 850W |
RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]

Permalänk
Medlem

Ålder: 16
Plattform: PC och 360, multiplayer och likaså singleplayer.
Favoritspel: Trots att Bad Company 2 trotsar alla stabilitetslagar så är det förbannat skoj enligt mig. Valve's TF2 och spel som Cod 4 och GTA IV rankas högt.

EDIT: Jag glömde ju Street fighter IV, 15dagars speltid och med Super Street fighter IV blir det väll en 30dagars speltid på den serien. Ett spel där man belönas om man nöter i princip, med fina perfects o.s.v. alltså. Trots att spelet hittills lider av balanseringsproblem med karaktärer såsom Saget och Ryu som enligt mig är OP och allt för lättspelade så är det så oerhört skoj.

Glömde ett spel
Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

Ålder: 14
Plattform: PC och 360, både Multiplayer & singleplayer
Favoritspel: GTA IV (med TBoGT + TLAD också), Left4Dead2 och ibland nåt mer som tex Dirt2.

Visa signatur

PhenomII x4 955 3.2Ghz @ 3.8Ghz | Corsair A50 | Lancool PC-K62 | PC HD5770 PCS+ | GA-MA790GPT-UD3H | 6GB DDR3 1333mhz (1x2GB, 1x4GB) | WD Black 640GB | Corsair VX550 | Samsung S223C | Scythe Kaze Master Pro 5.25"

Permalänk
Medlem

Ålder: 25
Plattform: Alla (Enbart offline förutom MMO's )
Favoritspel: Spelar allt förutom sport, dock mina favo spel är svåra att sätta då jag egentligen inte favoriserar något. Många bra spel finns där ute, likaså massor med horribla spel. På sistonde spelat mindre spel en normalt på grund av det horribla utkastet av massor av medicora till dåliga FPS. Utöver det så handlar det enbart av online FPS med väldigt lite co-op, hatar alla andra sorters online spel inte min grej.

Så utöver det får man se hur länge man spelar spel på grund av denna gående trista trend.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Ålder: 14
Äger: N64, NES, PC, X360 (flashat), Gamecube
Spelar mest just nu : MW2 @ PC
Favorit spel någonsin:

1; Ocarina of Time (n64/gamecube/wii) : spelat det sen jag var 4-5år och spelar det än idag. är väldigt aktiv inom glitchande på det, t.ex skippa hela barn delen, rekommmenderar er att kolla in speeddemosarchive.com eller TASvideos.org eller mer info)

2; GTA San Andreas (pc/ps2/xbox) : spelat det sen det kom ut, och spelar det än idag, allt är bra helt enkelt med det.

3; Är antingen WoW/mw2/Hl1/hl2/CS/cs:s/wc3... vet dock inte vilket

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Avstängd

Jag lovade att jag skulle ha göra en statistik över genomsnittliga åldern men det blev för jobbigt. Tappade bort vart jag var nånstans till slut

Skrivet av Nisse977:

Det där är väl ingen Momo Force, utan en Momo Racing Force?
Jag har Momo Force, alltså den röda med riktig ratt i läder från Momo.

Om du menar problemet med att ratten rycker utan att man gör nått?
Det där problemet uppstår om man ställer in "centreringsfjäder" i inställningarna, då strävar ratten efter att hålla sig i centrum = den rycker när man inte håller i den. Jag körde också med centreringsfjäder ett tag, men sen stängde jag av det och upptäckte att det faktiskt blev en bättre verkligare känsla.

Men i filmen ovan kör de ju nått testprogram...

Jag sökte på Momo Force på youtube och fick upp detta. Är din inte från logitech alltså?

[Edit]
Kan det vara nån av dessa du menar?
http://www.momousa.com/products/products/steering-wheels.html...

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Ålder: 21
Plattform: PC
Spel: Just nu BFBC2, byter dock ofta Gillar att spela nya spel

Permalänk
Medlem

Ålder: 15 och 3 månader
Plattform: PC i sign
Spel: Just nu CoD WaW och HoN, annars lite Guild Wars emellanåt.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hunter(Swe):

Jag lovade att jag skulle ha göra en statistik över genomsnittliga åldern men det blev för jobbigt. Tappade bort vart jag var nånstans till slut

Jag sökte på Momo Force på youtube och fick upp detta. Är din inte från logitech alltså?
[Edit]
Kan det vara nån av dessa du menar?
http://www.momousa.com/products/products/steering-wheels.html...

Min heter Logitech Momo Force, den som visas på Youtube heter Logitech Momo Racing Force vilket är en billigare ratt med nästan samma namn

Momo Force (kostade 2400kr ny med ratt av äkta läder)

Momo Racing Force (kostade 1200kr ny)

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 5900X | Noctua NH-D15 | MSI MAG B550 Mortar | 64GB Ballistix 3600Mhz CAS 16 | MSI PCIE5 850W |
RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]

Permalänk
Medlem

Ålder: 17
Plattform: PC, Xbox360
Favoritspel:
PC: FPS (typ CoD), WoW, Heroes of Newerth(HoN).
Xbox 360: Racing, Skate 2.

Permalänk
Medlem

Ålder: 20
Plattform: PC i sign
Spelar just nu: AC II och BF BC2

Permalänk

Ålder: 18
Plattform: PC only.
Favoritspel: CoD5 Zombie maps, WC3 främst DotA, mycket bilspel. Dirt 2, spelar en del Crysis till och från, bara för att det är så jäkla snyggt, spelet suger förövrigt.

Permalänk
Medlem

Ålder: 20
Plattform: PC, Playstation 2
Spelar just nu: FPS & Strategi. Left 4 Dead 2, Starcraft, Heroes of Might and Magic 3, Counter-Strike, God of War 1&2. För inte så länge sedan var det även Neverwinter Nights 1&2 och Baldurs Gate 2. Försöker även ibland klämma in lite Diablo 2, men det händer tyvärr inte speciellt ofta.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem

Ålder:27
Plattform:PC.XBOX360.PlayStation3
Spel: Battlefield Bad Company 2 . Left for Dead 2. Batman Arkham Asylum. Uncharted 2. Mass Effect 2. Trine . Dragon Age .

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Ålder: 16
Plattform: PC
Lirar: HoN & Cs

Permalänk
Medlem

Ålder: 19
Plattform: PC
Spelar just nu:
*Heroes of Newerth
*Starcraft II
*Warcraft III
*Call of Duty : Modern Warfare 2

Permalänk
Medlem

Ålder: 13
Plattform: PC
Favoritspel: Counter Strike 1.6

Permalänk
Medlem

Ålder: 26
Plattform: PC
Favoritspel: BF:BC2 (sjuukt bra), CS:S, COD MW2

Gillar även bilspel

Permalänk
Medlem

Ålder: 19, 20 i sep
Plattform: PC
Spelar nu: mest Bf:Bc2, ApB (när de kommer), GtA IV sen även flyff ibland de är typ dryga med folk spelet!

Visa signatur

Cpu: I5 750@ 3.3Ghz | Mobo: Gigabyte P55A-UD3 | Ram: 2x2Gig A-Data 1600Mhz gaming | Graffe: Asus 250Gts DK | Nätdel: Corsair HX650W

Permalänk
Medlem

Ålder: 27
Plattform: PC, PS3
Spel: PS3: Racing (GT5), PC: WoW, CoD MW2, Flight Simulator X. Det e väl det jag lirar atm.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

Ålder: 22
Plattformar: PC, X360, PS1/2
Spelar nu: Mass Effect 2, Final Fantasy XIII, Final Fantasy IX

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk
Skrivet av Hunter(Swe):

Då kanske du kan förklara va fan han håller på med här?
http://www.youtube.com/watch?v=sVBqKiMduIs

Det han håller på med är förinställda effekter på knapparna när man inte spelar..t ex om du lyssnar så hör du en motorsåg..så försöker ratten vibrera som en..eller nåt har en likadana ratt själv.