Nio nya fläktar från Scythe

Permalänk
Medlem
Skrivet av nord_93:

Övervolta en delta fläkt så blir det fart, fläska på med 24volt hehe

Det händer oftast ingenting när man försöker med det.
Jag har provat på flera fläktar och alla vägrar ens starta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Det händer oftast ingenting när man försöker med det.
Jag har provat på flera fläktar och alla vägrar ens starta...

Kopplade in en datorfläkt till ett likspännings aggregat och drog på max ett tag och det blåser på bra. Tror aggregatet kan ge ca 25-30v.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nord_93:

Kopplade in en datorfläkt till ett likspännings aggregat och drog på max ett tag och det blåser på bra. Tror aggregatet kan ge ca 25-30v.

Då har du haft mer tur med det försöket än jag har haft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

För en tyst dator rekommenderar jag följande:

Chassifläkt: Scythe Slipstream 1200rpm@5v+ (Vertikalt monterad)
Kylfläns: Scythe Gentle Typhoon 1850rpm@7v- (Vertikalt & horisontalt monterad)

Isåfall är din definition på "tyst" ganska långt ifrån min, jag tycker att mina 1200rpm Slipstream@5v låter långt över min toleransnivå. Å andra sidan är jag rätt kräsen. Men man hör datorn tydligt i hela rummet.

Visa signatur

En budget compaq laptop från 2007.

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Skrivet av hakuni:

Isåfall är din definition på "tyst" ganska långt ifrån min, jag tycker att mina 1200rpm Slipstream@5v låter långt över min toleransnivå. Å andra sidan är jag rätt kräsen. Men man hör datorn tydligt i hela rummet.

Antingen ger dina fläktar ifrån sig nå missljud, du har väll inte monterat dom horizontalt?
Eller så körs dom inte på 5v.
Slipstream 1200rpm @5v blåser på svagt. Nervoltade min brors till 5v och han sa att dom låter fan inget och blåser knappt så han kör dom på 12v och tycker dom är tysta endå.

Sen kanske du kör öppet system eller har datorn på skrivbordet eller något annat dumt.
Antec P1xx eller FD define r2 skare va och datorn skall stå på golvet.

Permalänk
Avstängd

Själv tycker jag FC's fläktar är superba - Min setup är 1st Nexus White LED 120mm, 2st Fractal Design 120mm, 1st Fractal Design 140mm. Alla körs på högsta flödet och allt jag hör är ett litet tyst viskande.. Men grafikkortet låter lite mer än fläktarna i load Men faktiskt inte mycket.

Permalänk
Medlem

I en container hittade jag en 120mm fläkt med metall ram och fläkt i plast, 9cm tjock och 230volt. men det finns ingen lapp kvar så jag har ingen aning vilken prestanda den har, brukar ha den på bordet och den får fläkta mig på varma sommardagar.

Visa signatur

i7 6700k| 16GB DDR4 | Asus STRIX GTX 1080ti OC | Intel 510 120gb + Corsair Force 3 120gb

Permalänk
Medlem

Dessa fläktar är ju sämre än både GT och SS i förhållande till CFM/dB

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080