Asus Eee Keybord slutligen på väg

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Devrer:

Haha sjukt att folk vägrar fatta att det inte är meningen att använda skärmen som huvud skärm. Man ska ha en annan skärm (vad jag läst stödjer den trådlös hdmi), och sedan är den lilla skärmen till för snabbmenyer plus att man styr musen med den. Sen att man kan använda den lilla skärmen på resande fot är ett plus

...och det rättfärdigar ett pris på 7000 hur då?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Vad hände med trådlös HDMI? Har för mig att de snackade om det.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av heande:

För att tangentbord oftast har kortare livstid än datorer?

..bara för folk som dampar loss och slår i det, innan man skrivit slut på ett mindre billigt tangentbord så har nog datorn några år på nacken..!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av heande:

För att tangentbord oftast har kortare livstid än datorer?

IBM model M vill ha ett snack med dig.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

hur fan kan man skriva att ett Tangentbord har kortare livstid? det dummaste jag hört. ett tangentbord från 80 talet håller bättre än idag än det nya crapet som kommer ut på marknaden idag. mindre chans att en dator från 80 talet e bättre än dagens.

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

Sa dem inget om typ.. 1-2k förut?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av heande:

För att tangentbord oftast har kortare livstid än datorer?

Nääää.

Har typ 4st tangentbord på typ 20-25år som överlevt båda cola, flera ägare och landstinget i värmland, samt fler datorer än jag kan räkna. Dom funkar fortfarande klockrent. Underbar kvalite kallar jag det

Edit:
Fast nyare tangentbord har en förmåga att gå sönder rätt snabbt, det köper jag faktiskt. Mitt Logitech y-sae71 har dock hållt riktigt bra, inget värstingtangentbord det heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av heande:

För att tangentbord oftast har kortare livstid än datorer?

Eeeh, hmmm? NÄE !!!

Tänkte du baklänges eller vad ?

Jag har 3 datorer här hemma, 2 av dem har ett keytronic tgb från 90-talet.
Så de har överlevt en hel del datorer o fler kommer det bli, det är jag helt säker på.
Tangentbord, mus o skärm e ju oftast det som hänger med längst när man bygger om eller byter dator
för det är grejjor man vant sig mer vid än det som sitter i plåtburken vid sidan om...

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Har inte läst igenom hela tråden nu, men har ändå fått uppfattningen om att folk kanske missförstått skärmen lite.

Jag har iallafall fått för mig att det ska vara en slags touchpad/media- och programstartare. Inte någon skärm för att se Windows skrivbord.

Om man känner för att hosta upp 7k för en dator med inbyggt tangentbord och touchpad/launcher som klarar av att spela upp HD-material så får man väl gärna göra det? Förstår inte varför folk känner att de måste kalla folk för tappade för att de vill köpa en sak som må vara överprisad, men ändå unik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Golliwog:

om man vill ha den trådlöst ex sitta i soffan och skriva kommer det då finnas nån trådlös dongel för anslutning av bild/ljud. Att ha 3 meter kabel liggandes på golvet är väll inte optimalt

Precis min tanke någon typ av t.ex trådlös hdmi adapter skulle vart trevligt även om det skulle kosta en del ström. annars så blir den ju inte trådlös då man sitter i soffan och koplatt ut den från laddaren

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homer_S1:

Eeeh, hmmm? NÄE !!!

Tänkte du baklänges eller vad ?

Jag har 3 datorer här hemma, 2 av dem har ett keytronic tgb från 90-talet.
Så de har överlevt en hel del datorer o fler kommer det bli, det är jag helt säker på.
Tangentbord, mus o skärm e ju oftast det som hänger med längst när man bygger om eller byter dator
för det är grejjor man vant sig mer vid än det som sitter i plåtburken vid sidan om...

/Homer_S

Mitt intryck är att tangentbord och möss var mycket bättre förr när det gäller hållbarheten.
Men det beror väl också hur man behandlar dem.
Men det måste väl gå att koppla in ett externt tangentbord via USB om det inbyggda ger sig?

Permalänk
Medlem

Släpp det som ett Bluetooth tangenbord med matchande mus utan någon övrig hårdvara till ett hyffsat pris så köper jag.
Tangentbordet i sig var ganska fint iaf.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Den kostar så mycket initialt, sen kommer den sjunka i pris och/eller få stadigt bättre prestanda.

Lugna ner er lite. Det är samma sak som med Optimus OLED-tangentbord. Snordyr och meningslös för de flesta, men attraktiv för en handfull människor. Om de köper den så ger det en indikation till tillverkaren att man har en produkt som går att sälja. Då arbetar de vidare med större volymer, nya lösningar, material och andra underleverantörer och fabriker som sätter ihop. Med en större producerad volym sjunkar priset. Voila, plötsligt har alla OLED hemma. Så har redan skett med datorer, mobiler, bilar, hemelektronik i allmänhet osv. Visst, du vill inte ha Asus produkt till dagens pris. Men om 1-5 år är läget kanske annorlunda? Och som några redan har nämnt finns det mängder med alternativ.

Permalänk
Medlem

Trodde det va ett tangentbord man stoppa iPhonen i.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av alban72:

Oj vad folk gnäller här om priset,hade det varit en appleprodukt så hade folk höjt den till skyarna och gärna betalat 10000+ som vanligt.
Där ser man vilket hyckleri folk ägnar sig åt:)

Det är väl inte nödvändigtvis samma människor som klagar på detta priset som köper Apple-produkter? Jag äger ingen Apple-produkt och tycker att detta är alldeles för dyrt för en sådan här liten rolig pryl som åtminstone jag inte har så stor användning för.

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem

Det här var den mest fantasilösa och opraktiska grejen jag nånsin har sett.... Musikspelare???!?! ska jag gå på stan med sånt där??

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk

Känns som ett dåligt försök att vara lika innovativa som Apple. Aldrig att jag skulle köpa den här! Då köper jag hellre en iPad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krypton1t:

Känns som ett dåligt försök att vara lika innovativa som Apple. Aldrig att jag skulle köpa den här! Då köper jag hellre en iPad.

Försök? Är inte netbooks innovativa?

Permalänk

hade det varit ett tangentbord med touch skärm utan integrerad dator hade det varit intressant som det är nu är det mest bara dyrt för skräp hårdvara.