Hur skulle du inreda en 15kvm friggebod ? ;)

Permalänk
Medlem

Hur skulle du inreda en 15kvm friggebod ? ;)

Tjenare jo nu till sommaren ska jag få en friggebod och bo i på gården och eftersom jag har dålig fantasi så låter jag er inreda rummet

Hade tänkt att sätta nå förvarings lådor under sängen som man kan ha kläder mm i.

Och det skulle vara najs att ha en platt tv ovanför datorn och så man kan ligga i sängen och kolla på filmer från datorn

Så låt er fantasi flöda nu och skicka gärna lite bilder på hur ni har det om ni bor så här

Så här ser planlösningen ut http://data.fuskbugg.se/skalman01/smara15_plan.jpg
Men ni behöver inte bry er om sängen som är där.

Och jag har en budget på 15k med tv, ljud och nån möbel men jag har det mesta igentligen

Förövrigt har jag datorn, inet, ström, och datorstol och bord

Permalänk
Medlem

Vad gäller multimedia skulle jag satsa på en projektor som projecerar på väggen, slipper rummet kännas som TV rum om man sätter in en TV :).

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Vad gäller multimedia skulle jag satsa på en projektor som projecerar på väggen, slipper rummet kännas som TV rum om man sätter in en TV :).

Hade tänkt det jag också, att man har sängen vid fönstret sen så har man ett datorbord och sen ovanför en projektorduck/vit vägg.

Men jag vet inte om det skulle få plats och hur mycket det kostar

Permalänk

Ska tänka lite på det där... gillar smarta inredningslösningar så det här är en grej jag frivilligt lägger energi på Och det händeri nte ofta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rymdvanilj:

Ska tänka lite på det där... gillar smarta inredningslösningar så det här är en grej jag frivilligt lägger energi på Och det händeri nte ofta...

Okej men tänk på det och skicka lägg upp din ritning eller vad du vill kalla det på fuskbugg eller nått och skicka in den här sen

Permalänk
Medlem

Ingen som har nått mer förslag ?

Permalänk
Medlem

Well, om det är Smara från Jabo du kollar på, har du redan köpt den? Iaf, jag hade lätt valt Sandhamn över Smara iaf, Sandhamn är bra mycket mer välbyggd!

Men iaf, jag hade placerat dörren i mitten istället för mot en kant, kanske 2 skjutdörrar istället, sen haft sängen till vänster när man kommer in, datorhörnan till höger, på väggen rakt fram en duk, sen projektor i taket och högtalare utplacerat runt om allt!

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperA:

Well, om det är Smara från Jabo du kollar på, har du redan köpt den? Iaf, jag hade lätt valt Sandhamn över Smara iaf, Sandhamn är bra mycket mer välbyggd!

Men iaf, jag hade placerat dörren i mitten istället för mot en kant, kanske 2 skjutdörrar istället, sen haft sängen till vänster när man kommer in, datorhörnan till höger, på väggen rakt fram en duk, sen projektor i taket och högtalare utplacerat runt om allt!

Okej

Men du har ingen projektor och duk och högtalare att tipsa om ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av alelale:

Okej

Men du har ingen projektor och duk och högtalare att tipsa om ?

Inte med den budgeten, tyvärr :S

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperA:

Inte med den budgeten, tyvärr :S

Okej men är det bättre då att satsa på en lcd (?) tv eller ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av alelale:

Okej men är det bättre då att satsa på en lcd (?) tv eller ?

Inte en aning :S LCD:er har aldrig lockat mig! Projektor är ju coolast!

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperA:

Inte en aning :S LCD:er har aldrig lockat mig! Projektor är ju coolast!

Okej

Permalänk

ptja,på 15kvm så finns det ju inte så myckewt plats att hurra för.
men en kompis till mej köpte en bod på 20kvm,enda han fick plats med var sängen,datorn samt ett litet litet utymme som han kallade för kök.
nån månad senare så köpte han en till bod,satte ihop den med den första och fick då 40kvm,då bildade han ett litet rum till som då blev köket.
efter lite mer sparande så köpte han en till,60 kvm...osv osv,idag har han ett stort hus:P
men iaf,finns inte så mycket att göra med 15kvm,får du upp datorn och en plats för sängen så finns väl allt du behöver;)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Nu vet jag inte hur högt till tak det är men annars kanske en loftsäng vore nått? Tjänar ju lite golvyta iaf.

Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Cartoonhero:

Nu vet jag inte hur högt till tak det är men annars kanske en loftsäng vore nått? Tjänar ju lite golvyta iaf.

Håller med!

Loftsäng så har du plats för soffa/whatever skit under sängen och projektor på motsvarande väg eller dator... hmm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cartoonhero:

Nu vet jag inte hur högt till tak det är men annars kanske en loftsäng vore nått? Tjänar ju lite golvyta iaf.

Okej tack för det men jag gillar inte loftsängar för dom gnisslar så mycket

Permalänk
Medlem

Loftsäng får knappt plats, är kanske runt 200cm till talket, max!

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

ptja,på 15kvm så finns det ju inte så myckewt plats att hurra för.
men en kompis till mej köpte en bod på 20kvm,enda han fick plats med var sängen,datorn samt ett litet litet utymme som han kallade för kök.
nån månad senare så köpte han en till bod,satte ihop den med den första och fick då 40kvm,då bildade han ett litet rum till som då blev köket.
efter lite mer sparande så köpte han en till,60 kvm...osv osv,idag har han ett stort hus:P
men iaf,finns inte så mycket att göra med 15kvm,får du upp datorn och en plats för sängen så finns väl allt du behöver;)

Okej ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av alelale:

Hade tänkt det jag också, att man har sängen vid fönstret sen så har man ett datorbord och sen ovanför en projektorduck/vit vägg.

Men jag vet inte om det skulle få plats och hur mycket det kostar

Jag har denna: http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/projektor-och-duk/hemm...

Mycket prisvärd, finns andra i liknande prisklasser, köp ett takfäste för 2-300 kr + en HDMI för en hundring så är saken biff :).

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Jag har denna: http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/projektor-och-duk/hemm...

Mycket prisvärd, finns andra i liknande prisklasser, köp ett takfäste för 2-300 kr + en HDMI för en hundring så är saken biff :).

Okej tack ska kolla på den