MSI släpper 890FXA-GD70 för AM3

Permalänk
Melding Plague

MSI släpper 890FXA-GD70 för AM3

Moderkortstillverkarna laddas som bäst inför lanseringen av Phenom II X6. MSI introducerar ett nytt moderkort med styrkretsen AMD 890FX.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

bara för att vara först - gillar heatpipe-lösningen på strömförsörjningen

Permalänk

Väldigt snyggt kort, kul att det börjar komma fler moderkort med den nya kretsen för amd's nya

Permalänk

1900, lite dyrt. msi ska ju vara billiga

Permalänk
Medlem

Jag tycker den är för stor

Är på jakt efter matx bräda.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Är det här en top of the line bräda?
Ang SATA6 så kommer inte dom att sluka PCI-Ens bandbredd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Är det här en top of the line bräda?
Ang SATA6 så kommer inte dom att sluka PCI-Ens bandbredd?

Det verkar som att SB850 har native stöd för SATA6.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Det verkar som att SB850 har native stöd för SATA6.

Bra skit! Var så pass många Pci-e på kortet så det hade varit en lose-lose men då kanske allt löser sig.

Permalänk
Skrivet av alibababert:

1900, lite dyrt. msi ska ju vara billiga

Billigt i jämförelse med många andra högpresterande kort från t ex Asus. 1900 för 4-vägs Crossfire, dubbla gigabitnätverk, SEX stycken SATA 3 och stöd för USB 3 - det är billigt.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem

Varför bara 2 usb 3.0? Alla kort har fattigt med sådana, kan man inte stoppa 2.0 i 3.0? visst kmr aäkert inte använda 3.0 på ett bra tag ändåså
kortet va iaf fett snyggt ka ske nått man ska köpa till x6an, skulle va skönt att ta sig ifrån asus som jag alltid kört med, nu har mitt asus grafikkor. Vart på service i 2 månader och har inte hört ett skit från dom,, msi kanske inte har så mkt bättre service själva men skulle va skönt att ha nått märke som fattar att all service e prio 1 inte nått som ska ligga på hyllan och samla damm i 6 månader före man bryr sig om de

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Medlem

Fy fan vad ledsen jag blir jag tror jag gav runt 1700kr för mitt msi 790FX -GD70 för ca 4 veckor sen, dessutom brann de så det är på RMA och dom kan inte svara på när jag får ett nytt kort, kunde lika gärna väntat och köpt detta.

Permalänk
Medlem

Alltså jag har köpt moderkort för både 6-700kr och dyrare som kostar 2000. Förutom att dom billigare har sämre ljudkretsar så att ljudet kanske knastrar lite, så är det ingen direkt kvalitétskillnad på dem. Dom går sönder lika ofta. Ska jag någonsin lägga 1900kr på ett moderkort igen så ska det fan va 5 års garanti iaf.

Visa signatur
Permalänk

Kostar ju lika mycket some ett crosshair formula IV som garanterat är bättre en det där..

Permalänk
Medlem
Skrivet av +_+:

Varför bara 2 usb 3.0? Alla kort har fattigt med sådana, kan man inte stoppa 2.0 i 3.0? visst kmr aäkert inte använda 3.0 på ett bra tag ändåså
kortet va iaf fett snyggt ka ske nått man ska köpa till x6an, skulle va skönt att ta sig ifrån asus som jag alltid kört med, nu har mitt asus grafikkor. Vart på service i 2 månader och har inte hört ett skit från dom,, msi kanske inte har så mkt bättre service själva men skulle va skönt att ha nått märke som fattar att all service e prio 1 inte nått som ska ligga på hyllan och samla damm i 6 månader före man bryr sig om de

För att nec styrkretsen som är den enda USB3 styrkretsen idag, stödjer bara 2 portar. För att trycka in fler portar måste man lägga till fler kretsar och de tar lite plats.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Dax att lätta på lädret igen då.Pure Love

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem
Skrivet av winmine:

Alltså jag har köpt moderkort för både 6-700kr och dyrare som kostar 2000. Förutom att dom billigare har sämre ljudkretsar så att ljudet kanske knastrar lite, så är det ingen direkt kvalitétskillnad på dem. Dom går sönder lika ofta. Ska jag någonsin lägga 1900kr på ett moderkort igen så ska det fan va 5 års garanti iaf.

Nu är det ju lite mer som skiljer ett 800kr kort från ett för 2000kr, ljudet brukar vara detsamma, i det här fallet är det bättre komponenter, bättre strömreglering och fler PCI-E portar så man kan smacka dit 1-4 gfx om man vill.

Permalänk
Medlem

Sweet! Detta blir nog "hårddisken, själva modermodemet" i kommande bygge. Har alltid gillat MSI, de gör sin sak utan att smälla på massa onödigt lull-lull. Istället har de bra teknik som DrMOS och APS samt en bra och inte bara snygg kylningslösning. Någon som har erfarenhet av 790FX-GD70? Hur är den brädan?

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thunderstruck:

Kostar ju lika mycket some ett crosshair formula IV som garanterat är bättre en det där..

funderar själv på vad som talar för gd70 då formula kostar lika mycket?? hoppas swec har ett 890FX/GX test

Visa signatur

Asus UX32VD-R4002V