Nytt Sonata-chassi från Antec

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Highspeedfreak
Jag föredrog mitt Sonata II framför det Define R2 jag har idag, jag gillar inte det alls. Sonata't var inte bra det heller, men tystare.
Nästa blir nog ett Solo. Eller Lian Li.

Solo är ganska likt sonata.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typewriter
Bra låda - för 4 år sedan.

Antec borde släppa ett nytt Solo, som är anpassat efter dagens komponenter.

Där håller jag med, plats för längre grafikkort och Solo är ultimat, fick en av två utmärkelser från SPCR när de uppdaterade chassirekommendationerna.

Sonata är visserligen ingen dålig låda men Solo är så mycket bättre på alla sätt så jag tycker de skulle satsa på den serien istället och låta Sonata vara budget sortimentet. Anledningen till att Sonata III var en så bra deal var att det medföljde ett bra nätagg, lådan i sig är inte mycket att hurra över så jag tycker lanseringen är onödig för det kommer inte locka några nya intressenter till köp.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Solo är ganska likt sonata.

Där håller jag inte med, Solo är så mycket som inte Sonata är och tvärtom. Solo har mer gemensamt med NKS-serien än Sonata rent strukturellt, den senare har mer gemensamt med de tidiga Chieftec-klonerna. Att båda sägs vara riktade till entusiaster av låg ljudnivå gör dem inte mer lika än att de satts under samma serie.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk

Ni som har en Sonata III. Vilket grafikkort kan det rymma som max? HD 5850?

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Solo är ganska likt sonata.

Jo, det är därför det eventuellt blir ett sådant. Som Sonata, fast bättre, typ.

Visa signatur

Burk 1 Pentium II @ 400 MHz || Voodoo 2 SLI || 256 MiB PC-100 || ASUS P2B (Avställd)
Burk 2 Core 2 Duo X6800 E || 7950 GX2 Quad-SLI || 4096 MiB DDR II 800 || ABIT FP-IN9 SLI (I delar och används ej mer)
Burk 3 Core I5 2500K || GTX 295 Quad-SLI || 8126 MiB DDR III || Asus P8Z68 (Gammal, Orkar inte uppdatera... :P)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElectroGeeza
Kan det verkligen vara så att man har en skruv lös om man önskar att chassitillverkare började tillverka chassin med stöd för USB 3.0???...

Nej.
Naturligtvis borde alla chassin fr o m typ "nu" utrustas med USB 3.0 kontakter - fler och fler moderkort kommer att ha det!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle2003
Så min Core i7 860 med Geforce 8800 GTS 512 är en enkel dator?

Valde bort P18X serien pga man måste öppna dörren tom för att starta datorn! Sen har jag inte plats att öppna dörren 270 grader, inte så snyggt och så bra ljuddämpning heller med dörren ständigt öppen. Du stör dig inte på dörren?

Man måste inte alls öppna dörren på P183 för att starta datorn!
Om man inte har tumvantar på sig så kommer man åt att trycka på knappen genom ett av lufthålen i dörren.

Så nej jag stör mig inte alls på dörren eftersom jag bara öppnar den de ytterst få gånger någon skiva skall in i läsaren.

Sedan förstår jag inte alls vad som enligt vissa personer här gör att P183 är ett skräpchassi...???

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
Ni som har en Sonata III. Vilket grafikkort kan det rymma som max? HD 5850?

Det beror på om man sätter in en fläkt eller inte. Men större än 5850 bör bli problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lithen
största skillnaden är nog att earthwatt 500w agget inte följer med, allt annat är typ exakt samma

Precis min tanke också.

Önskar att dom kunde förnya lite istället för att bara släppa om samma chassi igen med minsta tänkbara förändringar, OK minus Earthwatts agget då!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av reo_swe
Jag har också ett gammalt Sonata II, håller med om att det är snyggare. Okej chassi för en enklare dator.

Min nya dator byggde jag i ett Antec P183 chassi, grymt nöjd med det! Fast jag bytte förstås ut originalfläktarna.

Vad kör du för fläktar? Beställde nyss en Nexus till mitt Sonata II.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Highspeedfreak
Jag föredrog mitt Sonata II framför det Define R2 jag har idag, jag gillar inte det alls. Sonata't var inte bra det heller, men tystare.
Nästa blir nog ett Solo. Eller Lian Li.

Har också varit inne på Solo pga det ska vara väldigt tyst, men av de 2 skulle jag valt Lian Li i alla fall. Solo ska enligt uppgift ha en "svampig" startknapp och Solo stöder inte längre/nyare grafikkort heller =/

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32GB DDR5-6000 | 4,5TB SSD | RTX 4070 12GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16GB DDR4-2933 | 1,5TB SSD | RTX 3070 8GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 24GB DDR4-2400 | 756GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

På vilket sätt är Sonata tystare än Fractals?

Jag har varit helt inställd på att köpa Fractal men om Sonata är tystare kanske jag får tänka om.
Men, jag har svårt att förstå vad det är som gör Sonata tystare, isolerar den bättre menar du?

Permalänk
Medlem

Sonata är dock inte lämpligt för en högpresterande dator. Däremot en standard datorkomponenter går trycka i och få den riktigt tyst.

Enda sättet att få sonatan sval med varma grafikkort och cpuer är genom högpresterande fläktar, och då blir den tyvärr inte tyst.

Jag har ett 8800GTS samt en amd X2 5200 (89w) och jag får ha 1600rpm fläktar för att få ekipaget att bibehålla temperaturen.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
På vilket sätt är Sonata tystare än Fractals?

Jag har varit helt inställd på att köpa Fractal men om Sonata är tystare kanske jag får tänka om.
Men, jag har svårt att förstå vad det är som gör Sonata tystare, isolerar den bättre menar du?

Nja, färre fläktar och ett tyst medföljande nättagg, men vid samma komponenter, är det nog ingen skillnad.

Visa signatur

Burk 1 Pentium II @ 400 MHz || Voodoo 2 SLI || 256 MiB PC-100 || ASUS P2B (Avställd)
Burk 2 Core 2 Duo X6800 E || 7950 GX2 Quad-SLI || 4096 MiB DDR II 800 || ABIT FP-IN9 SLI (I delar och används ej mer)
Burk 3 Core I5 2500K || GTX 295 Quad-SLI || 8126 MiB DDR III || Asus P8Z68 (Gammal, Orkar inte uppdatera... :P)

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Calle2003
[B]Vad kör du för fläktar? Beställde nyss en Nexus till mitt Sonata II.

Noctua NF-P12 och NF-S12B.

Permalänk
Medlem

Köpte ett Antec Sonata III för 18 månader sedan.
Det fungerade helt ok. Lyckades trycka in ett GTX260 i det.
Priset för chassi/nätagg är grymt bra.

Har bara plats för en fläkt. Där bak. Ingen i fronten såvidare du inte kör ett pytte-grafikkort.

Skulle inte rekommendera chassit till någon i dagsläget.
Idag låter datorn för jävligt, gtx260 gör sitt till men även nätagg och Antecs chassi-fläkt.

Min nya dator kör jag i ett Fractal Design R2 och det är ett helt underbart chassi på alla sätt. finns inte en sladd synlig.
7 lågvarvs-fläktar igång, låter ingenting!

Permalänk
Medlem

Skönt att höra.

Permalänk

När man pratar tysta datorer är det ju svårt att definiera tyst.

Jag tycker min dator med Sonata II-agget, och en Nexusfläkt på 800 rpm plus HDD, är tyst.

Min gamingPC med ett Seasonicagg, Define R2-fläktarna och en Nexusfläkt till CPUkylaren plus två hårddiskar, den är inte tyst. Den är inte högljudd, men inte heller tyst. Alla fläktar går på 800 rpm.

Allt beror ju på vad man jämför med, typ

Visa signatur

Burk 1 Pentium II @ 400 MHz || Voodoo 2 SLI || 256 MiB PC-100 || ASUS P2B (Avställd)
Burk 2 Core 2 Duo X6800 E || 7950 GX2 Quad-SLI || 4096 MiB DDR II 800 || ABIT FP-IN9 SLI (I delar och används ej mer)
Burk 3 Core I5 2500K || GTX 295 Quad-SLI || 8126 MiB DDR III || Asus P8Z68 (Gammal, Orkar inte uppdatera... :P)

Permalänk
Medlem

Äger ett Sonata III Sämsta köp ever.

Eller man får vad man bet för iof, deras egna psu låter och skrapar.

Luckan är av dålig kvalle. Skulle nu lätt välja Fractal R2 eller Haf 922

Men som sagt MAN FÅR VAD MAN BET.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derileec
Äger ett Sonata III Sämsta köp ever.

Eller man får vad man bet för iof, deras egna psu låter och skrapar.

Luckan är av dålig kvalle. Skulle nu lätt välja Fractal R2 eller Haf 922

Men som sagt MAN FÅR VAD MAN BET.

Jag har bytt ut PSU:n mot ett Corsair, slitit bort luckan även om jag hört det ska gå att ta av den?

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32GB DDR5-6000 | 4,5TB SSD | RTX 4070 12GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16GB DDR4-2933 | 1,5TB SSD | RTX 3070 8GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 24GB DDR4-2400 | 756GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derileec
Äger ett Sonata III Sämsta köp ever.

Eller man får vad man bet för iof, deras egna psu låter och skrapar.

Luckan är av dålig kvalle. Skulle nu lätt välja Fractal R2 eller Haf 922

Men som sagt MAN FÅR VAD MAN BET.

Märkligt då deras nätagg är marknadsledande på tysthet.
Särskilt antec earthwatts. Varför bytte du inte på garanti eftersom det verkar vara uppenbart fel på nätagget. Du kan ju inte dra alla deras nätagg över en kant bara för att en av en miljon nätagg skrapade.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

fractal r2 alla dagar

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Skrivet av belga:

Nja, ska ju ha extra ledare så om det sitter uttag på chassit måste ju de anpassas till 3.0 för att det ska fungera. Nu är det kanske inte chassitillverkaren som tillverkar kontakterna men utan rätt kablage och kontakter så kommer det ju då strypas till 2.0 även om utrustningen som används har fullt stöd för 3.0

USB 3.0 kräver fler ledningar än USB 2.0, är det vad du säger?

Ja, man räknar ju med att chassitillverkarna vet vad de gör. Så om det innebär att de måste ha dubbla ledningar, rätt utvalda kablage osv. så är ju det deras uppgift att tänka på det. Min uppgift är att bara betala och gå hem och vara nöjd med ett fungerande chassi. Mer än så är det inte.

När du säger "utrustning" så menar du väl de tillbehör man kopplar till USB porten på chassit? Det skulle förvåna mig om du menade något annat, typ modulen som USB portarna sitter på i chassit. Men utrustningen kommer ju att fungera fullt ut med USB 3.0 om man ser till att chassit är kompatibelt med den standarden.

Jag förstår att du är medveten om det här och att du diskuterar här de tekniska bitarna. Men jag förstår inte riktigt poängen med det. Ville du säga att det är svårare idag för tillverkarna att bygga chassin som är USB 3.0 kompatibla? Kanske att det är en kostnadsfråga för att det kräver flera ledningar och rätt kablage?... nej, jag ger upp.

Finns det någon möjlighet tror du att man själv "uppgraderar" ett USB 2.0 chassi till USB 3.0? Är det bara att byta ut USB portarna och ledningarna eller måste man också ha en helt annan modul att löda fast portarna till? Jag tänkte på det att USB 3.0 kretsen sitter ju på moderkortet i en sån här dator, inte i chassit.

Jag är känd för att pusha för USB 3.0 för jag tycker att utvecklingen där går supertrögt. USB 3.0 ger ju betydligt högre överföringshastighet än 2.0 och det ska alla kunna dra fördel av. Ska jag idag bygga en ny dator så ser jag gärna till att den har stöd för USB 3.0 i någon form, men att behöva krypa bakom datorlådan för att koppla in tillbehören känns inte så smidigt.

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElectroGeeza:

USB 3.0 kräver fler ledningar än USB 2.0, är det vad du säger?

Ja, man räknar ju med att chassitillverkarna vet vad de gör. Så om det innebär att de måste ha dubbla ledningar, rätt utvalda kablage osv. så är ju det deras uppgift att tänka på det. Min uppgift är att bara betala och gå hem och vara nöjd med ett fungerande chassi. Mer än så är det inte.

När du säger "utrustning" så menar du väl de tillbehör man kopplar till USB porten på chassit? Det skulle förvåna mig om du menade något annat, typ modulen som USB portarna sitter på i chassit. Men utrustningen kommer ju att fungera fullt ut med USB 3.0 om man ser till att chassit är kompatibelt med den standarden.

Jag förstår att du är medveten om det här och att du diskuterar här de tekniska bitarna. Men jag förstår inte riktigt poängen med det. Ville du säga att det är svårare idag för tillverkarna att bygga chassin som är USB 3.0 kompatibla? Kanske att det är en kostnadsfråga för att det kräver flera ledningar och rätt kablage?... nej, jag ger upp.

Finns det någon möjlighet tror du att man själv "uppgraderar" ett USB 2.0 chassi till USB 3.0? Är det bara att byta ut USB portarna och ledningarna eller måste man också ha en helt annan modul att löda fast portarna till? Jag tänkte på det att USB 3.0 kretsen sitter ju på moderkortet i en sån här dator, inte i chassit.

Jag är känd för att pusha för USB 3.0 för jag tycker att utvecklingen där går supertrögt. USB 3.0 ger ju betydligt högre överföringshastighet än 2.0 och det ska alla kunna dra fördel av. Ska jag idag bygga en ny dator så ser jag gärna till att den har stöd för USB 3.0 i någon form, men att behöva krypa bakom datorlådan för att koppla in tillbehören känns inte så smidigt.

Jag tolkade det du skrev som att den standard som chassi-tillverkarna väljer på USB-portarna inte spelade någon roll, vilket jag då svarade att det givetvis gör. Nu när jag läser det igen tillsammans med ditt svar så blir ju mitt misstag där så mycket klarare. USB 3.0 är ju helt klart att föredra och jag håller helt med dig. Jag var bara ute efter att peka ut att till skillnad från 1.x -> 2.0 så krävs det för 3.0 annorlunda uttag på själva chassit och inte bara stöd i de komponenter man sen stoppar i chassit. Sen att jag uppenbarligen pekade ut det för fel person är det ju jag som får ta en facepalm för

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

På vilket sätt är Sonata tystare än Fractals?

Jag har varit helt inställd på att köpa Fractal men om Sonata är tystare kanske jag får tänka om.
Men, jag har svårt att förstå vad det är som gör Sonata tystare, isolerar den bättre menar du?

OK, lite sent kanske, men: Jag råkar faktiskt sitta med båda dessa chassin igång just nu, med väldigt lika innanmäten också!

Båda dessa chassin (tycker jag) är riktigt bra budgetchassin, båda har också fördelar och nackdelar.
När det kommer till utrymmen, fläktplatser, smarta lösningar och faktiskt också ljudnivån (även om skillnaden är minimal) så är Fractal i ledning. Sonatat däremot har en kvalitet som Fractal bara kan drömma om, du vet den där "känslan" när man fysiskt tar i grejerna! Plåten är extremt mycket tjockare å stabilare i Sonata, ytfinischen är bättre osv. Tjockare plåt är bra mot vibrationer, oväsen m.m, men bitumen är ändå ett snäpp vassare på att eliminera oljud, trots "aluminiumfolie" till plåt i Fractal

Permalänk
Medlem
Skrivet av fark:

OK, lite sent kanske, men: Jag råkar faktiskt sitta med båda dessa chassin igång just nu, med väldigt lika innanmäten också!

Båda dessa chassin (tycker jag) är riktigt bra budgetchassin, båda har också fördelar och nackdelar.
När det kommer till utrymmen, fläktplatser, smarta lösningar och faktiskt också ljudnivån (även om skillnaden är minimal) så är Fractal i ledning. Sonatat däremot har en kvalitet som Fractal bara kan drömma om, du vet den där "känslan" när man fysiskt tar i grejerna! Plåten är extremt mycket tjockare å stabilare i Sonata, ytfinischen är bättre osv. Tjockare plåt är bra mot vibrationer, oväsen m.m, men bitumen är ändå ett snäpp vassare på att eliminera oljud, trots "aluminiumfolie" till plåt i Fractal

Intressant att din beskrivning stämmer så extremt väl överens med den uppfattning jag har om dom båda.

Ja, den där tjocka kvalitetskänslan betyder rätt mycket, jag älskade mitt gamla AOpen HX 08 just därför.

Ah, det var gamla goda tider det!
Efter det har jag mest kört med Chieftec som har varit väldigt prisvärda och bra med expansionsplatser på ett sätt som passat mig väldigt bra. Men känts väldigt sladdriga i jämförelse.

Det lutar kraftigt åt att det blir ett Fractal chassi till min kommande dator, jag har inte tänkt att lägga ett finger på dess innanmäte ändå så jag tror inte jag kommer att märka av den sladdriga plåten.

EDIT: Tack för beskrivningen förresten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Intressant att din beskrivning stämmer så extremt väl överens med den uppfattning jag har om dom båda.

Ja, den där tjocka kvalitetskänslan betyder rätt mycket, jag älskade mitt gamla AOpen HX 08 just därför.

Ah, det var gamla goda tider det!
Efter det har jag mest kört med Chieftec som har varit väldigt prisvärda och bra med expansionsplatser på ett sätt som passat mig väldigt bra. Men känts väldigt sladdriga i jämförelse.

Det lutar kraftigt åt att det blir ett Fractal chassi till min kommande dator, jag har inte tänkt att lägga ett finger på dess innanmäte ändå så jag tror inte jag kommer att märka av den sladdriga plåten.

EDIT: Tack för beskrivningen förresten.

Ja det är nog ingen tillfällighet att vi ser kvalitetsmässigt likadant på dessa chassin, när ett chassi är byggt i lite tjockare plåt så ger det ofta ett stabila intryck. (Enligt mig iaf.)

Jag hade väldigt gärna sett Fraktals R2 byggd i lika stabil plåt som Sonata, det hade säkert kostat Fraktal några kronor extra men hade definitivt varit värt det. Åtminstone så hade jag personligen gärna slantat upp den lilla merkostnaden den tjockare plåten hade inneburit då R2 i övrigt är ett superbra allroundchassi med smarta lösningar och bra med hårddiskplatser.

Vad gäller R2 så räddas det chassit delvis av bitumen på insidan, som ger lite stadga åt hela chassit. Samt möjligheten att kunna täcka för topp/sidohålen med medföljande plåtar.

Du skriver: " jag har inte tänkt att lägga ett finger på dess innanmäte ändå så jag tror inte jag kommer att märka av den sladdriga plåten."

Får man fråga vad du har för planer? Är det något spännande bygge på g?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fark:

Ja det är nog ingen tillfällighet att vi ser kvalitetsmässigt likadant på dessa chassin, när ett chassi är byggt i lite tjockare plåt så ger det ofta ett stabila intryck. (Enligt mig iaf.)

Tillfälligheten ligger i att jag personligen aldrig känt på någon av lådorna personligen utan framförallt baserat på bilder.

Skrivet av fark:

Jag hade väldigt gärna sett Fraktals R2 byggd i lika stabil plåt som Sonata, det hade säkert kostat Fraktal några kronor extra men hade definitivt varit värt det. Åtminstone så hade jag personligen gärna slantat upp den lilla merkostnaden den tjockare plåten hade inneburit då R2 i övrigt är ett superbra allroundchassi med smarta lösningar och bra med hårddiskplatser.

Vad gäller R2 så räddas det chassit delvis av bitumen på insidan, som ger lite stadga åt hela chassit. Samt möjligheten att kunna täcka för topp/sidohålen med medföljande plåtar.

Ja, jag hade gärna sett att Fractal utökade sitt sortiment med en dyrare variant av R2.
Löstagbara hårddisk-burar, tjockare och bättre plåt och lite sådär.
Deras fulltower kanske kommer vara lite mer gediget.
I vilket fall som helst hoppas jag att dom fortsätter växa, jag gillar verkligen deras design, deras prioiteringar, smarta lösningar och prisvärdhet.

Skrivet av fark:

Du skriver: "jag har inte tänkt att lägga ett finger på dess innanmäte ändå så jag tror inte jag kommer att märka av den sladdriga plåten."

Får man fråga vad du har för planer? Är det något spännande bygge på g?

Inte direkt ett spännande bygge, jag ska köpa ny primärdator så fort jag flyttat och jag är så trött på min strulande dator och att pilla i och greja med datorns innandöme och tänkte ta och köpa en färdigbyggd som jag inte tänker öppna och greja med själv för första gången på drygt 10 år.
En stabil dator som inte ska uppgraderas och joxas med utan som bara ska funka. Punkt.
Raka motsatsen till spännande bygge skulle man kunna säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Tillfälligheten ligger i att jag personligen aldrig känt på någon av lådorna personligen utan framförallt baserat på bilder.

OK, men du verkar uppskatta ungefär vad jag uppskattar hos ett chassi, att döma av din beskrivning av AOpen HX 08.
Nu har ju inte jag "tagit" i just det chassit men tycker att du lika gärna kunde ha beskrivit Sonata.

Skrivet av Kilroy:

Ja, jag hade gärna sett att Fractal utökade sitt sortiment med en dyrare variant av R2.
Löstagbara hårddisk-burar, tjockare och bättre plåt och lite sådär.
Deras fulltower kanske kommer vara lite mer gediget.
I vilket fall som helst hoppas jag att dom fortsätter växa, jag gillar verkligen deras design, deras prioiteringar, smarta lösningar och prisvärdhet.

Precis, det var något åt det hållet jag menade! Fast du kanske beskrev det lite bättre med: design, prioriteringar, smarta lösningar och prisvärt. Det är kul att se att det går bra för Fractal, och jag tror dom kan bygga "nyss nämnda" chassi (ett über-R2) och fortfarande ta rimliga betalt för det.

Skrivet av Kilroy:

Inte direkt ett spännande bygge, jag ska köpa ny primärdator så fort jag flyttat och jag är så trött på min strulande dator och att pilla i och greja med datorns innandöme och tänkte ta och köpa en färdigbyggd som jag inte tänker öppna och greja med själv för första gången på drygt 10 år.
En stabil dator som inte ska uppgraderas och joxas med utan som bara ska funka. Punkt.
Raka motsatsen till spännande bygge skulle man kunna säga.

Ahhh, I see!! Det kan ju iofs vara minst sagt bekvämt att slippa strul om man har upplevt mycket av den varan innan.