Permalänk

Vad köra på servern?

Ja, vad fasen ska jag hitta på att köra/erbjuda på min Windowsserver?
Har haft servern uppe i nåt år nu, men det känns ju lite småtråkigt att endast köra webserver osv. på den..

Allt den kör just nu:
Webserver (Apache, PHP)
FTP Server
Windows "sharing"
Ventrilo
Air Video server, för att se film på iFånet.

Det är en ganska kraftfull burk.
Intel Pentium D 3,2 GHz
4GB RAM
1,5 TB lagring
Kör Windows såklart!

Nej, inget folding skit eller liknande, ska vara nåt jag/andra har nytta av. Visst jag har säkert nytta av det också, men nej...

Jag har en Debian burk som bara ligger också, nåt man kan köra på roligt den?
Intel Celeron 2,2 GHz, tror jag det var.
256-512 MB RAM.

Idéer tack!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Andra har dock nytta av folding@home

Nån form av spelserver och/eller starta en filhost för oss på swec ?

Permalänk
Medlem

Radio! Vi behöver mer Internetradio! Något smalt och udda som bara fåtal lyssnar på så behvöer du inte oroa dig över belastning i första taget.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Filhost, visst, men räcker ADSL 8/0,5-0,8 Mbit? Tveksamt om folk skulle använda den... (LUNET För fan! Fixa fiber till Notviken!)

Vad kan man hosta för rolig spelserver då? Skulle vara najs med en BF BC2 server, men det verkar ju inte DICE gilla. Förslag?

Webradio, använder inte alla Spotify numera? Vad ska man sända isf?

Fler roliga förslag?

Permalänk
Medlem

Radio ja, fortfarande använd och fortfarande expanderande verksamhet.
Man kan låta användarna logga in och lägga upp sina egna låtar, på sådant sätt får man en skön nisch och slipper lägga ned allt för mycket tid själv på att hitta själva materialet. Nackdel är att det kan va svårt få ett tillräckligt stort utbud till en start. Kanske en Swec-radio för och till alla Sweclockare?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Swec radio håller jag absolut med om, speciellt om nyheter, tester osv

Vibestreamer kan strömma låtar från din dator till andra..

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Swec radio håller jag absolut med om, speciellt om nyheter, tester osv

Vibestreamer kan strömma låtar från din dator till andra..

Haha! Fan vad nördigt!
Men som Alakai sa, en radio med en form av ett kösystem, en låt om dagen/användare, eller liknande. Det hade varit über!

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk

Skulle med sagt Radio och lätt att lyssna genom webbläsaren eller winamp etc.

evt en liten lättare host för tex rar filer och lite mer udda format. bildhoster finns det ett par miljoner men bra och lätt använda små enkla hoster för små filjer tex pdf,rar,wad osv kan vara lite rörigt att hitta ibland och de 'stora' kostar pengar och tas bort efter ett par dar och åker belastningen i höjden så haltas de i flera timmar.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Sätt upp en webbproxy så att dina svenska polare kan surfa porr på jobbet och dina kinesiska polare kan surfa... alls.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem

edna streaming mp3-server!

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?