Permalänk
Medlem

Ny Datorstol

Igår köpte jag en Nominell från Ikea, men den var inte så skön som jag hoppades. Armstöden är jobbiga, sitsen är hård...

Har ni några tips på en bra datorstol för <2000?

Permalänk

Markus från Ikea.
Haft honom i dryga en och en halv månad nu, och har aldrig suttit så bekvämt tror jag =P

Protip; provsitt en stol länge, i alla fall i en halvtimma innan du bestämmer dig för att köpa den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av musta_jokeri:

Markus från Ikea.
Haft honom i dryga en och en halv månad nu, och har aldrig suttit så bekvämt tror jag =P

Protip; provsitt en stol länge, i alla fall i en halvtimma innan du bestämmer dig för att köpa den.

Det var ett riktigt bra protip faktiskt. Satt bara runt 5 min, kan tänka mig att det var därför jag trodde att den var skönare än den var.

Markus verkar vara för stor för mig, får man fråga hur lång du är?

Permalänk

Jag är 178cm lång.

Det är ett bra tips.. Du ska ju sitta där timme efter timme (antar jag), så lika bra att testa den ordentligt innan ^^

Permalänk
Avstängd

Jag har en Markus - underbar stol. Jag är själv 185cm lång. Även polaren som är ca 190cm har en och vi är båda eniga om att stolen är den bästa vi testat^^

Permalänk
Medlem

jag har oxå en Markus stol. Den bästa stolen jag har köpt.
Får aldrig ont i röven eller svanskotan. Kan sitta timme efter timme o gamea. ^^
185cm

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

Hade en sånn i flera år (5år) IKEA | Arbetsstolar | Justerbara stolar | ALLAK | Arbetsstol fast i svart färg. Sålden den sen för 300:- :D.

Skrivet av Mullvaden83:

jag har oxå en Markus stol. Den bästa stolen jag har köpt.
Får aldrig ont i röven eller svanskotan. Kan sitta timme efter timme o gamea. ^^
185cm

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Permalänk
Medlem

Nominell tkr jag är riktigt skön fast jag satte på armstöden tvärtom, kändes skönare för armbågarna

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk

Kinnarps is the way to go!

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whippoorwill:

Var nog det sjukaste jag sett i "stol"väg.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Jag har en Kinnaprs 8000 och finns nog inte en skönare stol en dessa

Visa signatur

Citera för svar!
[CPU: Intel i5-750][Modekort: EVGA P55 LE][GFX: Powercolor HD5850PCs+ 1GB][RAM: A-Data Game series 1600MHz 4GB][Chassi:Fractal Define R2, Tit][HDD : 500GB WDC Black][PSU: Fractal Design Newton R2, 650W][CPU Kylning: Scythe Kama Angle][OS: W7 Ultimate 64-bit]

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

Hade en sånn i flera år (5år) IKEA | Arbetsstolar | Justerbara stolar | ALLAK | Arbetsstol fast i svart färg. Sålden den sen för 300:- :D.

Har denna, och tycker den är superskön.

Visa signatur

lol

Permalänk

Jag kan starkt rekommendera att besöka något slags konkurslager. Det finns ofta sjukt bra stolar som följt med när man lagt ner kontorslokaler till skrämmande nedsatt pris. Jag har själv köpt min nuvarande datorstol på ett sådant ställe. Någon värstingstol som är multikalibreringsbar som jag har sett till ett nypris om 7000 spänn. Vill minnas att jag gav runt 2 för den. Har inte slitits ut alls efter typ 10 års dagligt användande.

Edit: Efter att ha kollat upp NYYankee:s stol ser jag att det nog fan är en Kinnarps 8000 jag har. ser ut att vara exakt som den här fast grå Kinnarps 8000 Synchrone (kontorsstol inkl. arm och nackstöd) på Tradera.

Slutsats: Du har fått tre förslag på kinnarps 8000. KÖP!

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk

Jag har också en Markus som så många andra

Jag har absolut inget att klaga på på den stolen förutom ARMSTÖDEN! usch säger jag bara.

En stor jävla mutter mitt i armstödet som om man sitter som jag (Armarna rätt långt bak på armstöden) gör att man får den mitt i armbågen och efter ett antal timmar så blir man rätt så öm.

Men man borde kunna ta bort denna muttern genom att skära runt den eller som jag tänker göra, Borra

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zax31415926:

Jag kan starkt rekommendera att besöka något slags konkurslager. Det finns ofta sjukt bra stolar som följt med när man lagt ner kontorslokaler till skrämmande nedsatt pris. Jag har själv köpt min nuvarande datorstol på ett sådant ställe. Någon värstingstol som är multikalibreringsbar som jag har sett till ett nypris om 7000 spänn. Vill minnas att jag gav runt 2 för den. Har inte slitits ut alls efter typ 10 års dagligt användande.

Edit: Efter att ha kollat upp NYYankee:s stol ser jag att det nog fan är en Kinnarps 8000 jag har. ser ut att vara exakt som den här fast grå Kinnarps 8000 Synchrone (kontorsstol inkl. arm och nackstöd) på Tradera.

Slutsats: Du har fått tre förslag på kinnarps 8000. KÖP!

japp jag gjorde som du jag köpte från ett kontor som la ner ! + att jag fick med alla uppgraderingar till stolen , det vill säga gele armstöd , nack stöd annan fot och lite annat smått och gott jag gav 3.2 k för min tho

så här ser den ut

mvh

Visa signatur

Citera för svar!
[CPU: Intel i5-750][Modekort: EVGA P55 LE][GFX: Powercolor HD5850PCs+ 1GB][RAM: A-Data Game series 1600MHz 4GB][Chassi:Fractal Define R2, Tit][HDD : 500GB WDC Black][PSU: Fractal Design Newton R2, 650W][CPU Kylning: Scythe Kama Angle][OS: W7 Ultimate 64-bit]

Permalänk

denna kanske är nåt att titta på? http://www.svenskahem.se/?id=240&catid=4458&prodid=6243]Svens...
har bara provsuttit den en liten stund men den tilltala mig iallafall

Permalänk
Entusiast

Allak... störtskön stol får få pengar! Vi har 3 st. här hemma

Permalänk
Medlem

Jag är ca 193 cm lång, vilka stolar är bäst, gärna begagnade? JAg har testat IKEAs varianter men för sittande i 8 timmar tvivlar jag på att dem är optimala. Några märken att leta efter?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muppens:

Jag är ca 193 cm lång, vilka stolar är bäst, gärna begagnade? JAg har testat IKEAs varianter men för sittande i 8 timmar tvivlar jag på att dem är optimala. Några märken att leta efter?

Som så många före mig sagt så är Markus kung. Jag har kört många all day all night gamingsessions i den, är visserligen bara 185 men det enda lilla negativa skulle vara den där skruven i armstödet.

Visa signatur

Många datorer.

Permalänk
Medlem

rekommenderar (Kontorsstol svart MARK på JYSK.) så perfekt stol så:) btw är 185 lång....

Visa signatur

Asus P8P67 EVO| Intel I5 2500K@ 4.6 Ghz Vattenkyld | Asus Radeon 6950 DCII| 8GB Vengeance 1600Mhz | WD 500gb | WD 300gb | Corsair Force GT | Corsair 750W | NZXT Phantom

Permalänk
Medlem

Jag har använt en IKEA | Arbetsstolar | Stolar godkända för kontorsbruk | MARKUS | Arbetsstol I ca: 2 år tror jag och den håller fortfarande högsta kvalitet och dessutom den absolut skönaste stol som finns. Den är speciellt bra då ryggen anpassar sig specifikt efter varje persons rygg då den är flexibel på ett mycket bra sätt, men ger ändå ett mycket bra stöd. Kan lutas fram och bakåt i flera olika inställningar. Produktbeskrivningen är nog bra att läsa.

Visa signatur

Corsair TX750W | Asus P6T Deluxe V2 | Intel i7 930 @ 3.895 HT on. 1,25 VCore | Corsair Hydro H50 | Corsair Dominator GT 1866 6GB | Sapphire HD5870 1GB Vapor-X @ 900/1300| MSI NX8800GT HD OC PhysX | LG Flatron Wide T226W 22'' & BenQ 2420 LED 24'' | Logitech G15 | Logitech MX Revolution | Windows 7 64bit

Permalänk
Medlem

sitter själv i en Markus och den är underbar för det priset huvudstöd är perfekt då det händer att jag somnar när jag sitter här haha.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk

Är det någon som har sett NovelQuest och vet hur mycket den kostar i Sveriga Vill HA..

Permalänk
Medlem

"starting at 4,950 $ +shipping" för den dyra modellen.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Ytterliggare en Markus här, extremt skön stol samt passar mig som är 199cm. ^^

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk

haha, hur kan alla säga att markus stolen är bra, har haft den i 3 mån nu och imorgon ska jag elda upp den. Måste antagligen vara min rygg som är helt CP, men jag har ont i ryggen som f***n PGA den där cp utstickande grejen. Någon som är bra på ergonomi?

Mvh

Permalänk
Avstängd

Den e ju skön, men de finns ju liknande utan "kudden", den stödjer ju bra :P!

Permalänk
Skrivet av retstickan:

haha, hur kan alla säga att markus stolen är bra, har haft den i 3 mån nu och imorgon ska jag elda upp den. Måste antagligen vara min rygg som är helt CP, men jag har ont i ryggen som f***n PGA den där cp utstickande grejen. Någon som är bra på ergonomi?

Mvh

Jag har en liknande stol som det "sticker ut" på där nere, förstörde min rygg totalt så har knappt använts sen den köptes för 1400kr

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Skrivet av samme28:

rekommenderar (Kontorsstol svart MARK på JYSK.) så perfekt stol så:) btw är 185 lång....

Grym stol! Sitter också i en sådan. Att den är nedsatt från 2800kr till 1000kr nu i januari gör inte saker sämre heller!

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |