Permalänk
Medlem

Datorbord

Eftersom jag inte kunde hitta något datorbord att köpa till vettig summa som INTE har rundad kant där man sitter tog jag saken i egna händer och byggde ett.

Jag köpte en 16mm MDF skiva som kapades i mitten på längden (gjordes av dom jag handlade av) sedan limmades dom två delarna ihop till en 32mm tjock skiva och måtten blev ca 1200*1200mm. Därefter kapades ena hörnet av 600mm ut ifrån väggarna som datorbordet kommer att stå vid.

Ben köptes ifrån IKEA och dom kostade så mycket som 30kr/st och jag behövde 5st så det blev 150kr för alla ben.

Sist men inte minst. Eftersom det här skulle vara ett datorbord så kommer det att hamna sladdar från skärm och tangentbord m.m. Därför beslutade jag mig för att göra en lucka bakom skärmen för att kunna dra ner kablar genom luckan.

Datorbord

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk

Wtf? Musmattan,tangetbordet, högtalarna,......

Visa signatur

Asus P8Z68-V // Intel i5 2500K // R9 280X // 8GB 1600Mhz Corsair // Define R3// Fractal Design Tesla 550w // Kingston 60Gb SSD och en 300Gb för lagring // Windows 7 Ultimate 64-Bit // Samsung P2450H //

Permalänk
Medlem

Fin nalle puh musmatta!

Visa signatur

Main dator: i5 750 4Ghz, GTX 770 4GB, Intel SSD 80GB, 8GB Ram
Servern: Core 2 Duo, 4GB Ram, 4x2TB Lagring, Ubuntu Server 12.04

Permalänk
Medlem

Snyggt, lite stort kanske. Gött tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsson95:

Wtf? Musmattan,tangetbordet, högtalarna,......

jag är beroende av musmatta o högtalarna och tangentbordet har funkat bra dom senaste ~10 åren lr nått så dom lär inte bytas ut i första taget slösar inga pengar på att köpa nytt bara för att köpa nytt.. och det är ingen idé med feta högtalare med bra ljud då kommer jag bara spela musik så grannarna gnäller.

Skrivet av erCarN:

Fin nalle puh musmatta!

Den är grym! anpassad för lasermöss (som om dom behöver musmatta ) med väldigt små och väldigt många svarta prickar lr hål i nalle puh tyget på musmattan.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk

Om vi säger så här så passar inte dina högtalare, tangentbord och musmatta till den svarta färgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsson95:

Wtf? Musmattan,tangetbordet, högtalarna,......

Aldrig hört talas om Keytronic?

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

snyggt gjort!
och snyggt tangentbord ^^

Permalänk
Medlem

Riktigt fint datorbord. Men tangentbord, musmatta och högtalarna? Kanske var lite tufft ändå...

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 10 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Snyggt byggt, fräsig kärra!

Permalänk
Proffsmoddare

Riktigt fint bord och finurlig lösning!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

oj, tangentbordet och högtalarna - hightech!

Permalänk

Har exakt identiskt keytronic i verkstan på jobbet, helt enkelt underbart

Fint bord också gillar luckan bakom skärmen.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Fattar varför inte folk klagar på tangentbordet, det är ju en extremt bra modell.

Permalänk
Medlem

Vad får man för ett keytronic om man säljer det? Har ett i källaren som ligger och skräpar

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Avstängd

nice anorning ,dock förbannat fult tangentbord (Jag förstår om du gillar dessa men dom är gammla och inte direkt nått jag skulle vilja ha på mitt skrivbord) och högtalare. nästa projet blir att bygga in tangentbordet i en lucka för det med samt byta högtalare.

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nivv:

Vad får man för ett keytronic om man säljer det? Har ett i källaren som ligger och skräpar

Tror inte att du får så mycket för det... Det är väl ett vanligt membran tangentbord? Fast de är riktigt sköna att skriva på!
De finns lite överallt dock, så de är inte svåra att få tag på, tror jag kan få typ 10st om jag frågar på skolan

Permalänk
Medlem
Skrivet av nivv:

Vad får man för ett keytronic om man säljer det? Har ett i källaren som ligger och skräpar

jag hittade ett i en elektronik skrots vagn på min polares käll sortering. hittade ett på Fyndbörsen i malmö för 40 kr. så inga jätte summor inte. jag är dock intresserad om det är den svarta modellen. 50 kr eller nått i den stilen. det vita kan med funka om det är vitt och inte gult ^^

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Skrivet av distress:

Fattar varför inte folk klagar på tangentbordet, det är ju en extremt bra modell.

ibland så tycker man att dom borde återskapa dom gamla tangentborden

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Avstängd

smart lucka!

Permalänk

sådana högtalare hade jag med en dator från 1997
som hade följande .....Pentium 200mhz, 16mb ram, 2.1gb hdd och något grafikkort tror det hade 4mb

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk
Medlem

Om någon har ett sånt Keytronic till övers köper jag det!
Pma!