Uppdatering av spotify: stöd för lokala filer, facebookkoppling m.m

Permalänk

Uppdatering av spotify: stöd för lokala filer, facebookkoppling m.m

Spotify - the next generation - Spotify

Direktlänk till presentationsvideon: YouTube - Spotify - the next generation

Stödet för lokala filer är mycket välkommet! Facebookfunktionaliteten är också välkommen, även om jag gärna hade haft lite mer filtreringsmöjligheter: det är långt ifrån alltid vännerna lyssnar på samma saker som en själv.

Observera att Spotify försöker söka igenom alla hårddiskar om man bara klickar på "start using library", så välj manuellt "lägg till mapp"-funktionen (finns under File samt Library > Local Files > import from hard drive).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Som vanligt inget stöd för att bläddra bland sina lokala filer i mapp struktur, inte många utvecklare som fattar hur många som efterfrågar det...

Permalänk
Skrivet av DUNXIII:

Som vanligt inget stöd för att bläddra bland sina lokala filer i mapp struktur, inte många utvecklare som fattar hur många som efterfrågar det...

Vem orkar göra sånt? Det som däremot saknas är möjlighet att dela upp i artister och album.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

ganska meningslös funktion enligt mig... använder mig endast av spotify för att ta ner nya album lyssnar typ aldrig på musik genom den...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Läste just på IDG att de behöver mer betalande för att få ihop vissa licenser i USA. Kan ju säga att jag inte tänker betala innan det implementeras, så lite beroende på om de vill ha fler kunder eller ej så tror jag de kommer orka.

Permalänk
Medlem

Någon kanske kan förklara för mig..
Hur lägger jag till en användare i min friends list via hans/hennes SPOTIFY LOGIN??
Är det så jäävla idiotiskt att man MÅSTE använda facebook för att lägga till folk?

Edit:
Grävde fram infon själv
man får söka på "spotify:user:<username>"

Hade detvarit så svårt att fixxa en "add user"-knapp, eller en högerklicksmeny? Nää, man ska hålla på med massa jevla reg-exp-haxxor-search-kommandon som lisa 15 vårar, eller ingrid 58 bast inte har en chans att förstå sig på

Permalänk
Medlem

Är det några konstigheter man accepterar när man väljer att acceptera nya avtalet? Någon som orkat läsa?

Visa signatur

"We have just one world But we live in different ones" - Dire Straits, "Brothers in arms"

Permalänk

Vart kan man få tag på den nya versionen?

EDIT, hittade..

Citat:

Important information regarding updating to the newest Spotify version

We’re delighted to say that the demand for the next generation of Spotify has been overwhelming and in order to ensure that our systems can handle the additional usage we’re going to need to keep the roll out of the new version in check.

Users will be automatically updated in the coming days, no additional action is necessary. Please bear with us and thank you once again for your patience

The Spotify team.

Källa