Permalänk
Medlem

Corsair H50-montering

Tänkte bara visa upp hur man kan montera sin Corsair H50-kylare om man har ett vanligt miditower. Bor i en vindslägenhet som har vindsliknande utrymme bakom garderoben, där temperaturen är låg och datorn väld kyld men kanske viktigast att den inte syns och brötar.

Intel Core 2 Duo E8500 @ 4300Mhz
OCZ Reaper PC2-8500 4GB
Sapphire Radeon HD5850 1GB
ASUS P5Q
Zalman Silent 400W (jajemen, räcker än så länge..)
Corsair H50-kylare

EDIT KOMMENTAR:
Haha, jag ser att ni gillar utseendet.. nädå. Jag har juh datorn bakom garderoben i ett luftigt "vindsutrymme" så looks och oljud spelar inte så stor roll. Har dragit 10m långa USB, tangent, DVI osv så slipper oljud från datorn.

Nu när jag hade den framme passade jag på att ta lite bilder samt sätta dit en ny fläkt. Skall nämna att kylaren sitter väldigt stabilt och var lättare att montera än jag trodde. Räknade med ett jäkla mekk.

Katten får snällt jama utanför den stänga luckan till detta utrymme..

Kul med åsikter!

Corsair H50-montering

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem

Köp nytt chassie !

Permalänk
Skrivet av Friche:

Köp nytt chassie !

håller med köp nytt ,fast ser faktiskt lite roligt ut med

Visa signatur

i5 750 3,7ghz,xfx hd 6870(snart ett till), gigabyte mobbo,corsair 60gb ssd,1250gb hdd, lian Li k62, 4gb ram, corsair agg 550w.

Permalänk

stött skön montering av kylningen.,. dock lite osäkert när du har katt.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Önskar det gick att rösta under 1... Fyyy faaaan.

Permalänk
Medlem

Haha nice! Lite jobbigt om katten får för sig att titta lite närmare på fläktbladen när de är under drift dock... Annars, gettomoddar gillas!

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

Det var inte vackert, ser inte så säkert ut, men det är en redig improvisation.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk

Fläktgaller så är jag nöjd, skön getho mod

Permalänk
Avstängd

GETHO MODS FTW 3p får du

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

köpa nytt chassi kanske? O.o

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Avstängd

hahahahah satan vad jag garva

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Fyfan, vet inte om jag ska skratta eller gråta

Ur gettomodsynpunkten är det.... rätt najs men ur den andra är det fult..:P

Permalänk
Medlem

Haha fy fan va ja älskar detta!
Blir nästan lite sugen på att "förstöra" min burk lite, bara för att få till det så mysigt.

Permalänk
Medlem

Ganska bra lösning men inte speciellt vacker. Gillar dock chassit, har själv haft ett likadant för ett bra tag sen

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Varför inte bara fästa kylaren i ramen som går från nätagget till 5.25" platserna? Den där lösningen är ju bara onödigt ful och (väldigt mycket) omständigare än om du hade satt den i ramen.

Skönt med lite ghettomods dock!

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Varför inte bara fästa kylaren i ramen som går från nätagget till 5.25" platserna? Den där lösningen är ju bara onödigt ful och (väldigt mycket) omständigare än om du hade satt den i ramen.

Skönt med lite ghettomods dock!

Jao, möjligt det vart smidigare. Satte radiatorn så slangarna inte skulle bli böjda och påfrestade. Måste påpeka igen att monteringen gick väldigt smidigt! Plastband är min nya vän.

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem

En fråga bara..

Är det fuktigt på vinden?
brukar vara det i dom äldre husen då dem inte är ventilerade så bra.

Tänk då på att ju fuktigare det är ju mer statisk elektricitet skapas det..

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

Hmm, jag har inte märkt av ngn fukt. Är ett hyreshus från 50-talet, vet inte exakt hur ventilationen är, har funkat bra nu i snart tre år iaf. Vad kan dyka upp för problem menar du?

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk

fan va nice!! eeeeller?

Visa signatur

Eclipse G500A | ASUS ROG Strix X670E-F | Ryzen 9 7950X3D w/ Arctic Liquid Freezer II 360 | RTX 4090 | Samsung Oddysey G95SC OLED | Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 4TB | 128GB Kingston DDR5 6000MHz CL36 FURY |

Permalänk
Medlem

Fail!!!!

Vad mer kan man säga än bara FET FAIL Kanske dags för ett nytt chassi

Visa signatur

Intel i5 8600K, 32GB G.Skill Trident Z, GIGABYTE Z370 AORUS Gaming7. 2x Gigabyte GeForce GTX 970 4GB