"Cheat Detected" - Modern Warare 2

Permalänk
Medlem

"Cheat Detected" - Modern Warare 2

Hejsan!
Skulle spela MW2 nu för 10 minuter sedan, loggar in på Steam, startar spelet, och det hackar till som vanligt 1 gång, men det ska hacka 2 gånger, sedan så stängs spelet av och konsolen kommer upp och det står "cheat detected" Vafan? Jag fuskar aldrig, senast jag spelade det var igår kväll, och innan jag stängde köpte jag det här "Map pack", nya kartor för MW2 för 13,45 euro. Vafan kan ha hänt?
Handen på hjärtat, jag har aldrig fuskat, isåfall hade jag fått skylla mig själv, men nu har jag ju inte gjort det...

Hjälp snälla någon!
(ursäkta mitt språk)
mvh

Permalänk
Medlem

Har du råkat komma in på en sådan server som ger en Instant 70? Hört att man kan bli bannad för de.

Men kontakta Steam, endast de som kan göra något åt saken.

Skrivet av eXizoR:

Konsole då eller? Fast du kanske har förhandsbokat mappacket

"loggar in på _Steam_"

Permalänk
Medlem

Konsole då eller? Fast du kanske har förhandsbokat mappacket

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem

Ja, det har hänt att jag har kommit in på en "instant 70" server, men man kan väl fan inte bli bannad för det? Det var ju helt omedvetet...
Ska kontakta Steam på något sätt och höra med dom...
Jag förhandsbokade paketet igår ja.
Och MW2 stängs av och Console kommer upp med "Cheat Detected"

EDIT: Bild

Permalänk
Medlem

provat att installera om det ? ^^

Visa signatur

Citera för svar!
[CPU: Intel i5-750][Modekort: EVGA P55 LE][GFX: Powercolor HD5850PCs+ 1GB][RAM: A-Data Game series 1600MHz 4GB][Chassi:Fractal Define R2, Tit][HDD : 500GB WDC Black][PSU: Fractal Design Newton R2, 650W][CPU Kylning: Scythe Kama Angle][OS: W7 Ultimate 64-bit]

Permalänk
Medlem
Skrivet av NYYankee:

provat att installera om det ? ^^

Tror inte det hjälper, eftersom kontot sparas inte lokalt. =/

EDIT: Provade hos en polare, samma problem. Jag har nu skickat ett mail till Steam Support, så jag får se vad som händer.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur det är med MW2 och steam, men det använder inte VAC va? För jag vet att det är omöjligt att häva en VAC ban hur mycket man än bönar och ber. Men du kan ju alltid pröva och säga att dom kan nollställa ditt account, det är ju isåfall bättre än att behöva köpa om spelet

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av J0hAnN48:

Jag vet inte hur det är med MW2 och steam, men det använder inte VAC va? För jag vet att det är omöjligt att häva en VAC ban hur mycket man än bönar och ber. Men du kan ju alltid pröva och säga att dom kan nollställa ditt account, det är ju isåfall bättre än att behöva köpa om spelet

Det är VAC...
Men hur f*n kan jag hjälpa att jag kommer in på en hackad server? Ge mig en chans förfan...Jag stängde av spelet direkt efter jag fattade att servern var en hackad skitsak... Detta hände för 1-2 veckor sedan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nembo:

Det är VAC...
Men hur f*n kan jag hjälpa att jag kommer in på en hackad server? Ge mig en chans förfan...Jag stängde av spelet direkt efter jag fattade att servern var en hackad skitsak... Detta hände för 1-2 veckor sedan...

VAC använder "delayed ban" system på X antal veckor emellan - vilket kan innebära att den hackade servern som du kom in på, var tillräckligt att få dig markerad som fuskare tydligen.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av 037180:

VAC använder "delayed ban" system på X antal veckor emellan - vilket kan innebära att den hackade servern som du kom in på, var tillräckligt att få dig markerad som fuskare tydligen.

Jo jag läste det. Får se vad Steam kan göra...

Permalänk
Medlem

Man kan inte bli bannad för att köra på servrar med upplåst console, därimot kan man bli det om man startar en eftersom det injekterar en dll.

Antagligen har du gjort något eller så kanske det ligger nåt på datorn, testa en annan?

Permalänk
Medlem

ajdå.. undrade just varför jag blev 70 när jag testade det under gratishelgen
har dock inte fått upp nån sån meddelanderuta

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk

Hoppas bara du inte har spelat på något spelcafe där om du loggar in där så loggas dina speluppgifter och andra kan spela på fuskservrar eller hacka serverna själv genom ditt konto.

Visa signatur

// Odd

Permalänk
Medlem

Kan vara min polare som har spelat i smyg, den lilla jävlen...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nembo:

Kan vara min polare som har spelat i smyg, den lilla jävlen...

Det är det säkert.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nembo:

Det är VAC...
Men hur f*n kan jag hjälpa att jag kommer in på en hackad server? Ge mig en chans förfan...Jag stängde av spelet direkt efter jag fattade att servern var en hackad skitsak... Detta hände för 1-2 veckor sedan...

Du blir inte bannad av att joina en hackad server, 100% säker på det då jag och polare råkat ut för det, spelar ingen roll om du fick instant 70 eller inte.

Visa signatur

fallQy @EUW, failQy @EUNE

Permalänk
Medlem
Skrivet av fallqy:

Du blir inte bannad av att joina en hackad server, 100% säker på det då jag och polare råkat ut för det, spelar ingen roll om du fick instant 70 eller inte.

Då det var ett tag sedan jag blev bannad så har jag gått vidare i livet.
Men jag vet fortfarande inte varför jag blev bannad...

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/76-shooters/940093-cheat-det...
http://www.sweclockers.com/forum/76-shooters/940554-cheat-det...

Det är fler som anser sig inte har fuskat som tydligen har drabbats. Något fel måste ni dock ha gjort eftersom det signalerar fusk...

Permalänk
Medlem

Hände exakt samma sak för min bror nu idag. Han fick spelet av mig för 4 dagar sen, för jag ville att han skulle vara med och spela. Han har spelat ca 22 timmar totalt och är runt lvl 36, och jag kan garantera att han inte använt sig av någon form av fusk men ändå blivit bannad. Så detta VAC kan ju inte vara så himla bra som alla påstår. Men har mailat till steam och ska se vad dom har att säga om saken.

mvh Rickard

Visa signatur

Amd Fx8350 | Noctua NH-U14S| Asus M5A97 | Kingston HyperX Genesis 1600mhz| Corsair TX 650w | Fractal Design r4 Black | Asus r9 280x TOP | Asus VG278HR