Permalänk
Medlem

Ny dator (Max 12k)

Tänkte se om någon har några synpunkter på det här paket som jag har plockat ihop, hårddiskar, nätagg osv har jag redan. Användningsområdet för datorn är främst spel.

Permalänk
Medlem

Ser bra ut. skulle dock tagit dessa minnen Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 - Inet.se
fast du kan ta dom om du vill att det ska matcha

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Varför är dom bättre?
Dom han hade tagit har ju lägre latens.
Längre garanti på corsairs?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

länkade till fel minnen. Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 - Inet.se
jag skulle personligen tagit corsair....

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Hmmm, du säger att du ska spela. Du vet att en vanlig 965 eller i5 presterar bättre i spel? Men du vill kanske vara framtidssäker?

965 BE vs 1055T;

Bench - CPU - AnandTech :: Your Source for Hardware Analysis and News

i5 750 vs 1055T;

Bench - CPU - AnandTech :: Your Source for Hardware Analysis and News

Permalänk
Medlem

1055T är ju helt klart mer framtidssäker, då det kommer komma bättre stöd för 6 kärnor.
jag personligen ser inte någon anledning till att ta en i5 istället.
men det är ju upp till gullet själv :]

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Har precis samma dilemma, står i kvalet o valet mellan att bygga ett i5-system eller ett x6-system! Man får ont i magen av beslutsångest!
Kan någon här vara så vänlig och försöka övertala mig att välja just det ena framför det andra??
Jag hade tänkt spela spel mest, men håller på med musik ganska mycket också... och jag kan bara inte bestämma mig för vilket som gagnar mig allra mest! Hjälp!!!
Sen är jag rädd att intel kommer komma med nåt nytt för att kontra phenom II x6 precis när jag har slagit till... Känns det troligt? I stil med prissänkningar eller nya något högre klockade modeller till samma pris??

Permalänk
Medlem
Skrivet av grasklippare:

Har precis samma dilemma, står i kvalet o valet mellan att bygga ett i5-system eller ett x6-system! Man får ont i magen av beslutsångest!
Kan någon här vara så vänlig och försöka övertala mig att välja just det ena framför det andra??
Jag hade tänkt spela spel mest, men håller på med musik ganska mycket också... och jag kan bara inte bestämma mig för vilket som gagnar mig allra mest! Hjälp!!!
Sen är jag rädd att intel kommer komma med nåt nytt för att kontra phenom II x6 precis när jag har slagit till... Känns det troligt? I stil med prissänkningar eller nya något högre klockade modeller till samma pris??

Du får ju längre internetkuk än polarna med en 6-kärning och så är den ju mer framtidssäker.

Visa signatur

Phenom II 955 3,2ghz, M4N98TD EVO, 4gb Corsair 1600mhz, Corsair TX 550w, Sparkle GTX470, Fractal Design R2, Win7 Ultimate 64-bit.

Permalänk
Avstängd

Byt chassi... Inge bra att köpa för 1400kr :S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av grasklippare:

Har precis samma dilemma, står i kvalet o valet mellan att bygga ett i5-system eller ett x6-system! Man får ont i magen av beslutsångest!
Kan någon här vara så vänlig och försöka övertala mig att välja just det ena framför det andra??
Jag hade tänkt spela spel mest, men håller på med musik ganska mycket också... och jag kan bara inte bestämma mig för vilket som gagnar mig allra mest! Hjälp!!!
Sen är jag rädd att intel kommer komma med nåt nytt för att kontra phenom II x6 precis när jag har slagit till... Känns det troligt? I stil med prissänkningar eller nya något högre klockade modeller till samma pris??

Ett i5 system klarar sällan 2st grafikkort i pci-x x16. Det gör amd utan probs.
Det enda intel har som är i närheten av amd's prisvärda x6 är i7 930. Och den är bara quad-core.

Permalänk
Medlem

Tackar för alla svar Har bytt ut chassit mot ett billigare. Har en Hiper Type-R Modular 580W, har den kraft nog att köra detta system med 2 samsung sata diskar? Eller ska jag satsa på en 750W Corsair?

Permalänk
Medlem

Den har kraft nog. Garanterat Sen är man ju också grymt sugen på x6 även om i5 ger bättre spelprestanda så räcker ju en 6-kärnig ett tag

Permalänk
Medlem

Välj för guds skull inte CPU efter spel, det som skapar spelupplevlese är GFX, inte CPU.
Du märker ingen som helst skillnad i spelet om du har en i5a eller 1055T, kommer aldrig göra heller. Möjligtvis om du kör dubbla 5870, då 1055T pallar dra dom bättre.
=
Ta 1055T alla dagar i veckan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skulle jag behöva köpa nytt nätagg om jag skulle får lite extra pengar framöver och köper ett till 5870?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zoqi:

Skulle jag behöva köpa nytt nätagg om jag skulle får lite extra pengar framöver och köper ett till 5870?

Förmodligen.
Om det skulle vart ett Corsair skulle det kanske gått. Men ett 650w 80+ är att rekommendera

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av facedark:

Ett i5 system klarar sällan 2st grafikkort i pci-x x16. Det gör amd utan probs.

Kan ju ha att göra med att socket 1156 inte kan stödja två fulla pci-x x16 utan en x16 och en x8 (tror jag?). Tror inte det har att göra med processorn lika mycket.

Permalänk
Medlem

det är i5an som begränsar antal lanes

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Hiper är ökänd för att förstöra flera delar samtidigt. Många förstår inte att Hiper agget gått sönder så de flyttar den till sin nya och förstör den nya datorn också.