Permalänk
Medlem

Ang. Överklcockning till 1600mhz

Tjena SweClockers!

Köpte nyligen ny dator då min gamla inte längre räckte till. Vid valet av komponenter fastnade jag lite när jag skulle välja ram men det blev tillslut dessa: Komplett.se - Corsair Dominator DDR3 1600MHz 4GB CL8

Grejen är den att jag nu har överklockat minnena till 1600mhz vilket dom är gjorda att köra i men är osäker på om jag gjort rätt då det är första gången jag överklockar i bios.

Det jag ändrade var multipiller från 6.66x till 8x och Volten från auto till 1.65 vilket är max för minnena enligt specifikationerna.

Det jag undrar nu är om jag gjort rätt samt om detta kommer ge resultat, har kört lite testprogram osv och använt datorn nu i snart en timme efter att jag överklockat och allt verkar fungera som det ska.

Övriga komponenter är:
Komplett.se - Köplista

Glömde denna:

Edit: Startade spel (Just Cause 2) och bara efter någon minut crashade Windows och jag fick Bluescreen.. Vad kan det bero på?

Visa signatur

"Everyone is an idiot, not just the people with low SAT scores. The only differences among us is that we're idiots about different things at different times. No matter how smart you are, you spend much of your day being an idiot." - Scott Adams

Permalänk
Medlem

Du har glömt att ändra dina timings till 8 8 8 24 . Nuvarande är de på 11 11 11 29

Permalänk
Medlem
Skrivet av exroz:

Du har glömt att ändra dina timings till 8 8 8 24 . Nuvarande är de på 11 11 11 29

Okej, kan det leda till Bluescreen?

Visa signatur

"Everyone is an idiot, not just the people with low SAT scores. The only differences among us is that we're idiots about different things at different times. No matter how smart you are, you spend much of your day being an idiot." - Scott Adams

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pr0b1n:

Okej, kan det leda till Bluescreen?

Verkligen inte eftersom det är de timingsen och inte de du kör på nu som minnena är gjorda för

Permalänk
Medlem
Skrivet av exroz:

Verkligen inte eftersom det är de timingsen och inte de du kör på nu som minnena är gjorda för

Menar inte ändringen i sig utan att jag glömde att ändra det. Fick nämlingen bluescreen i spel och undrar om det är därför.

Visa signatur

"Everyone is an idiot, not just the people with low SAT scores. The only differences among us is that we're idiots about different things at different times. No matter how smart you are, you spend much of your day being an idiot." - Scott Adams