Sapphire Radeon HD 5970 4 GB på väg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Grafikkort (PCI Express) - Hitta de bästa priserna, information och omdömen

runt 3500kr för dom billigaste, vilket blir 7000kr sammanlagt, sen är ju inte priset på 4gigarn 100% säker heller, kan va billigare, kan va dyrare. 470 i SLI är däremot billigare än 7000kr och är dessutom bättre än både 5970 4GB och 5870 i CF tack vare att SLI fungerar lite bättre än CF, dock med undantag för Bad Company 2, och i vissa fall i upplösningen 2560x1600, vilket väldigt få kör med iaf. Nackdelen är väl att 470SLI drar lite mer ström än 5870CF

Sen får du bara 1gb minne om du köper två billiga HD5870. Detta kortet har 2gb.. Har du något bevis för att sli skalar bättre? Vad jag alltid läst har det varit samma. Men kan du länka ett test så hade det varit intressesant!

Jag hade valt detta kortet framför två gtx470 tror jag. Tror detta kortet slår 2x gtx470 faktiskt, trots sämre skalning än sli. Kärnorna är i sig snabbare än gtx470, och nu är de även överklockade. Sen nästa dubbla grafikminnet med!

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Han har ju varit medlem sedan 2003, visa lite respekt.
Uppenbarligen är inte Klaus infödd svensk, därav lite ovanlig meningsuppbyggnad, men jag misstänker att hans Tyska är betydligt bättre än vår.
Jobbigt att skriva i Engelska forum och bli behandlad som en idiot, bara för att språket blir lite yxigt ibland.

#10065775

Äh, kom igen. Nu har jag inget 5XXX-kort själv så vad vet jag, men inget jag läst har antytt att det inte finns några spel eller drivrutiner. Med utgångspunkt från hur jag själv skriver på fyllan så var det inte ett påhopp utan en flyktväg ut ur trollfacket. I sak håller jag med dig, folk som inte har svenska som modersmål ska man inte racka ner på språkledes, då är det avsevärt värre med alla ungdomar som borde kunna bättre men ändå envisas med kopiös särskrivning och en närmast obefintlig förmåga att begripa skillnaden på de och dem.

/Hast

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Berling:

Galet dyrt grafikkort..

Dyrt, men prisvärt.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gender Bender:

Det går att köra 5970 i crossfire, men prestandavinsten är så pass liten att de inte lönar sig, speciellt om man kör med låga upplösningar.

Och du har testat det själv eller? Kan säga det att lirar kanon med två 5970 - iaf om övriga komponenter hänger med.

Permalänk

Crossfire ger visst prestandavinst! Mina kort ger !
Däremot så skulle jag inte kunna ha dessa i CF, den är för fet med fläktarna ! O_o

Visa signatur

:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devrer:

Sen får du bara 1gb minne om du köper två billiga HD5870. Detta kortet har 2gb.. Har du något bevis för att sli skalar bättre? Vad jag alltid läst har det varit samma. Men kan du länka ett test så hade det varit intressesant!

Jag hade valt detta kortet framför två gtx470 tror jag. Tror detta kortet slår 2x gtx470 faktiskt, trots sämre skalning än sli. Kärnorna är i sig snabbare än gtx470, och nu är de även överklockade. Sen nästa dubbla grafikminnet med!

HEXUS.net - Review :: Sapphire Radeon HD 5970 TOXIC 4GB: explosive single-card performance : Page - 5/15
HEXUS.net - Review :: Sapphire Radeon HD 5970 TOXIC 4GB: explosive single-card performance : Page - 7/15
HEXUS.net - Review :: Sapphire Radeon HD 5970 TOXIC 4GB: explosive single-card performance : Page - 9/15
HEXUS.net - Review :: Sapphire Radeon HD 5970 TOXIC 4GB: explosive single-card performance : Page - 10/15
HEXUS.net - Review :: Sapphire Radeon HD 5970 TOXIC 4GB: explosive single-card performance : Page - 11/15

470 SLI skalar bättre än något annat kort från AMD och får bäst fps i dom flesta testerna, efter 480 SLI. Kör man däremot bara med ett 470 så presterar 5870 bättre i i stort sätt alla tester, då är väl detta ett ganska stort bevis på att SLI skalar bättre?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleeplezz:

Och du har testat det själv eller? Kan säga det att lirar kanon med två 5970 - iaf om övriga komponenter hänger med.

Jag har inte testat de själv, men jag har sett tester på när dom testat två 5970, och resultaten va inte att hurra över.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Devrer:

Beror ju på. Ska man jämföra arkitekturens prestanda ska man ju jämföra gpu mot gpu, inte 2gpu mot 1 gpu. Där är ju fermi bättre. Men för konsumenten är det ju prestanda/pris som spelar roll endast. Ati kan välja att pressa in 20 dåliga kärnor som på så vis bli bättre än 1fermi-kärna. Bara det är på ett kort och skalar bra så att pris/prestanda blir bra.

Det vara ju detta alla nvidia-fanboys gjorde när HD58xx kom. "Fan vad fail, atis splitter arkitektur presterar inte mycket bättre än nvidia gamla gtx295. Man kan ju inte jämföra så, eftersom nvidias kort inehåller två kärnar. Alltså är atis arkitektur dubbelt så bra. Sen om nvidias kort hade kostat mindre än atis, så hade ju nvidia vart ett bättre val ändå. Men så var icke fallet

Jag tycker inte ditt argument håller.

Om man går ner i detalj och tittar på hur en GPU är uppbyggd så är det en parallelliserad arkitektur som har en pipeline av med kluster av beräkningsenhter. Tittar vi i detalj på RV870 (Cypress) så består den enkelt förklarat av två stycken kärnor. Dessa två är identiska med RV770 alltså består de av 10 st SIMD engines (Single Instruction Multiple Data) som i sig består av 16 thread processor som i sig består utav fem st Stream processors där fyra stycken av dessa bara kan hantera "enkla" instruktioner och där en av dessa kan hantera mer avancerade instruktioner. 5*16*10*2 = 1600, där av uttrycket 1600 SP:s. Dessa SP:s är matade via vad ATi kallar Ultra threaded dispatch processor som alltså fördelar "lasten" mellan alla 32 thread processorers.

Till skillnad från dagens CPU:er som består av fyra stycken väldigt flexibla beräkningsenheter som kan hantera avancerade instruktioner så är ATi's GPU som en extremt parallelliserad multi core lösning med beräkningsenheter som bara kan hantera en typ av instruktion åt gången.

Om en CPU har fyra beräkningsenheter så har ATi's GPU 1600 st. Nu ska man inte villfaras av jämförelsen och tro att dessa beräkningsenheter är direkt jämförbara, för de är dem absolut INTE.

Med detta i åtanke så håller inte ditt argument om att man pratar om en GPU kontra två gpu:er. RV870 består redan i teorin av två stycken GPU:er, sen så är kommunikationen mellan dessa beräkningsenheter effektivare internt (UTDP) än vad de är externt (CrossFire), i vissa fall. Man pratar om drivrutinsbundenhet men intent är beräkningsnenheterna påverkade av drivrutinerna precis som externt. Skillnaden är att externt är det HELT mjukvaruberoende och internt är det delvis hårdvarustyrt.

nVidia följer en mer flexibel filosofi när de bygger sina beräkningsenheter, deras är liknande uppbyggda som ATi's men de använder sig i princip enbart av beräkningsenheter som är mer flexibla och klarar av mer avancerade instruktioner, men dessa är markant färre. Nya G300 har t.ex. 480 SP:s kontra 1600 SP:s i RV870 därav 320 st som är multifunktionella.

Så jag tycker att den här 1 GPU kontra 2 GPU börjar bli väldigt gammal. Rent fysiskt så är det korrekt att det är två stycken höljen och att kommunikationen är i princip helt mjukvarubunden men det innebär inte att det är någonslags speciallösning eftersom kärnorna ser ut så internt redan från början.

HD 5970 är ett grafikkort med två stycken fysiska höljen som vardera innehåller två stycken SIMD engines med 800 stream processor var, alltså sammanlagt 3200 stream processorer som kan hantera t.ex. geometriska instruktioner. Dessa SP:s kommunicerar både hårdvarumässigt och mjukvarumässigt.

Kontra GTX 480 som består av 480 SP:s som också kommunicerar hårdvarumässigt och mjukvarumässigt.

PS. En GPU består av mer än bara SP:s men jag utelämnar denna informationen för enkelhetens skull i argumenteringen. DS.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Jag har inte testat de själv, men jag har sett tester på när dom testat två 5970, och resultaten va inte att hurra över.

Jag tycker att resultaten verkar vara hyfsat bra. Dock så är skalningen bedrövlig i några fall (crysis warhead som exempel)

http://www.sweclockers.com/recension/6236-nvidia-geforce-gtx-...

edit: konstigt att det inte går att länka bilder från sweclockers olika resultat.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Skrivet av Dinoman:

En massa text...

Äntligen en inlägg som är uppbackat med teori...

Personligen så tycker jag som användare att prestanda per pris är viktigast...
Ska jag bygga en dator vill jag ha så hög fps som möjligt med min budget, oavsett hur många beräkningkärnor datorn innehåller. Sen om det blir micsostuttering, så är ju inte det bra heller, så klart.

De tillfällen jag testat dubbelgrafikkort, förvisso bara 7950GX2 och 4870x2, så har jag aldrig upplevt microstuttering. Jag har dock inte gjort några vetenskapliga tester, bara spelat.

Visa signatur

Burk 1 Pentium II @ 400 MHz || Voodoo 2 SLI || 256 MiB PC-100 || ASUS P2B (Avställd)
Burk 2 Core 2 Duo X6800 E || 7950 GX2 Quad-SLI || 4096 MiB DDR II 800 || ABIT FP-IN9 SLI (I delar och används ej mer)
Burk 3 Core I5 2500K || GTX 295 Quad-SLI || 8126 MiB DDR III || Asus P8Z68 (Gammal, Orkar inte uppdatera... :P)

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Jag tycker att resultaten verkar vara hyfsat bra. Dock så är skalningen bedrövlig i några fall (crysis warhead som exempel)

http://www.sweclockers.com/recension/6236-nvidia-geforce-gtx-...

edit: konstigt att det inte går att länka bilder från sweclockers olika resultat.

Bättre blir de ju, men med tanke på priset så är ju frågan, är det värt de? Man tjänar ju mest prestanda i spel där det inte behövs mer prestanda Jag tycker att om man är ute efter prestanda för pengarna så ska man välja antingen 5850/5870 CF eller 470 SLI. 480 och 5970 blir för dyrt för att det ska smaka bra, både prismässigt och i drift

Men som det ser ut idag så har jag inget behov av att köpa ett till 470, de flyter på fint i alla spel redan, med undantag för Metro 2033 i vissa situationer, men de beror nog mer på att spelet inte är bra optimerat, likadant med tillägget till GTA4, maxad fps utan EFLC, och runt 20-30 när man kör EFLC, något känns ju ganska fel då

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Bättre blir de ju, men med tanke på priset så är ju frågan, är det värt de? Man tjänar ju mest prestanda i spel där det inte behövs mer prestanda Jag tycker att om man är ute efter prestanda för pengarna så ska man välja antingen 5850/5870 CF eller 470 SLI. 480 och 5970 blir för dyrt för att det ska smaka bra, både prismässigt och i drift

Men som det ser ut idag så har jag inget behov av att köpa ett till 470, de flyter på fint i alla spel redan, med undantag för Metro 2033 i vissa situationer, men de beror nog mer på att spelet inte är bra optimerat, likadant med tillägget till GTA4, maxad fps utan EFLC, och runt 20-30 när man kör EFLC, något känns ju ganska fel då

Jag håller med dig allt du skrev i inlägget som precis citerades. Dock så är det en annan fråga då du tidigare skrev att 5970 inte gav särskilt bra resultat i crossfire och det anser jag vara fel då användare i bland får nästan 100% fps skalning (se sweclockers fermin test där far cry 2 används som benchmark).

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Samtidigt är just dessa GPUer identiska, och med tanke på den bristfälliga kommunikationen är det bara en nackdel jämfört med en GPU, som har likvärdig prestanda. Kommunikationsproblem leder även till att prestanda går förlorad i effektsynpunkt. Här har CPUer kommit längre både vad gäller kommunikation och effektanvändning. Produktionskostnader stiger, då halva minnesmängd är nödvändig med går förlorad i mängden tillgängligt minne för applikationer. En GPU med bra prestanda/watt (alltså inte skräckexemplet Fermi) är överlägsen i stunden. Den tid då GPUer skalar linjärt och har gemensam minnesbuffert har vi något fantastiskt, där utvecklingen siktar på att finna maximal prestanda/watt för att sedan addera flera GPUer på ett kretskort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Jag håller med dig allt du skrev i inlägget som precis citerades. Dock så är det en annan fråga då du tidigare skrev att 5970 inte gav särskilt bra resultat i crossfire och det anser jag vara fel då användare i bland får nästan 100% fps skalning (se sweclockers fermin test där far cry 2 används som benchmark).

Såg testet, och vissa spel så klarade 5970 av att leverera bra prestanda i crossfire, men ju lägre upplösning man har desto mindre tjänar man på det, kör du t.ex. 1024x768 så blir ökningen nästan ingenting

Fast har man låg upplösning så kanske man inte bör skaffa CF eller SLI överhuvudtaget

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Gender Bender:

Såg testet, och vissa spel så klarade 5970 av att leverera bra prestanda i crossfire, men ju lägre upplösning man har desto mindre tjänar man på det, kör du t.ex. 1024x768 så blir ökningen nästan ingenting
http://tpucdn.com/reviews/HIS/Radeon_HD_5970_CrossFire/images...

Fast har man låg upplösning så kanske man inte bör skaffa CF eller SLI överhuvudtaget

Nope, HD5970 i Crossfire är nog lite overkill om man kör 1024x768,

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Det här är säkert en dum tanke. Men nu när high end korten spottar ut sig +100 fps så är det väl mer intressant att granska hur fps;n ser ut med vsync påslaget och se minimum och medel?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Det här är säkert en dum tanke. Men nu när high end korten spottar ut sig +100 fps så är det väl mer intressant att granska hur fps;n ser ut med vsync påslaget och se minimum och medel?

Den är inte dum någonstans. Det är snarare en självklarhet. Över 100fps så är det ju mycket mer intressant att kortet klarar av att hålla en hög minimum fps. Vet inte äns om 100fps behövs för ett "smooth flow" men jag är rätt säker på att det inte behövs mer. Det är ju drops'n man känner av. Tänker bara på när jag lirade q3 och man hade skärmen på 100hz och quake 3 låst på 100fps. Det va smooooooth =P

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klaus:

Finns inga Spel för.Köpte nyss ett Gigabyte 5870 och skänna mig lurat.Finns inga vettiga Spel och inga Drivrutiner till.Bara de Beta Versionen är tillgänligar.Tack för detta.Mvh......Klaus

Håller med! ATI och Microsoft borde fixa så DX11 funkar i Windows 95.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Såg testet, och vissa spel så klarade 5970 av att leverera bra prestanda i crossfire, men ju lägre upplösning man har desto mindre tjänar man på det, kör du t.ex. 1024x768 så blir ökningen nästan ingenting
http://tpucdn.com/reviews/HIS/Radeon_HD_5970_CrossFire/images...

Fast har man låg upplösning så kanske man inte bör skaffa CF eller SLI överhuvudtaget

Dom flesta kör nog i 1920x1080 eller 1920x1200.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Gurrty:

Samtidigt är just dessa GPUer identiska, och med tanke på den bristfälliga kommunikationen är det bara en nackdel jämfört med en GPU, som har likvärdig prestanda. Kommunikationsproblem leder även till att prestanda går förlorad i effektsynpunkt. Här har CPUer kommit längre både vad gäller kommunikation och effektanvändning. Produktionskostnader stiger, då halva minnesmängd är nödvändig med går förlorad i mängden tillgängligt minne för applikationer. En GPU med bra prestanda/watt (alltså inte skräckexemplet Fermi) är överlägsen i stunden. Den tid då GPUer skalar linjärt och har gemensam minnesbuffert har vi något fantastiskt, där utvecklingen siktar på att finna maximal prestanda/watt för att sedan addera flera GPUer på ett kretskort.

Jag håller med dig delvis, helt klart så är kommunikationen som sker mellan korten via drivrutinerna väldigt grundläggande och enkel. Den interna kommunikationen som skrev delvis hårdvarumässigt via t.ex. Ultra thread dispatch processor i Cypress-fall är mycket effektivare i vissa fall. Dock visar det sig att det ibland inte krävs mer än finslipning av mjukvaran för att få nära 100% skalning.

Vad många dock ofta missar i sin agrumentation om skalning med mera, är att man utgår från att grafikprocessorn internt har 100% skalning. Vilken den givetvis inte har, det är bara så att det är en omöjlig uppgift att avgöra för oss lekmän om en GPU är fullt laddad eller inte. Hur kan vi veta att under en viss given period av spelande så är all stream processorer laddade? Om t.ex. en GPU har problem att hålla alla SP:s ladded så kommer man ju få en prestandaförlust. Då kommer verkligen inte en extra GPU att hjälpa till mer än delvis genom att också vara minimalt laddad. Hoppas ni förstår min vinkel på det hela.

Men som du nämner så tror jag att framtiden är att ha mindre beräkningsenheter som är styrda av en extern trådprocessor som fördelar lasten individuellt på de antal kärnor som finns installerade på kortet på så sätt kan man även ha en gemensam framebuffert.

Det är så här ATi har byggt upp sin R600-arkitektur och det är den filosofin som de försöker att tillämpa, att använda samma typ av processor som man skalar prestanda genom att använda sig av denna processor i olika antal. Saken är den bara att de har inte nått riktigt ända fram än och använder fortfarande samma tekniker som innan (crossfire) och korten är likadant uppbyggda som tidigare. Antagligen är det en stor teknisk utmaning att lyckas med en sådan uppbyggnad, dessutom är antagligen hastigheten på kommunikationen kraftigt begränsad om man skulle lyfta ut till exempel trådprocessorn istället för att den ska kommunicera internt.

/D

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Någon som har sett ifall detta kort har hittat ut i butikerna än?

Visa signatur

Computer: 9900K + NH-D15, Aorus Master, 32GB@3200MHz, 2080 Ti Strix OC, 970 EVO+ 500GB, RM850x Plat, Fractal R6 + 1xNF-A14, 3xNF-A12x25, Win10 Pro.
Audio: Lavry DA11, WooAudio WA22, HD800 + Cardas XLR, Blue Compass, Radius & Yeti Pro.
Other: Herman Miller Envelop + Aeron, XB271HU, U2717D, Filco TKL + PBT, G403, QcK Edge, Bungee v2, EdgeRouter Lite, UAP-AC-LITE, DS412+ (4x4TB).

Permalänk
Moderator
Testpilot

Saxat från Hardwarecanucks.com:

Citat:

Let’s start off with the average framerates. Here, it is quite obvious that in most situations Crossfire is able to scale much better than its SLI counterpart. As we saw in the tests, this allowed the HD 5850 to nearly catch up to the GTX 470 when both were paired up with one of their siblings. There are certain resolutions that SLI is able to surge ahead and it is very important to remember that SLI is still an extremely scalable solution. The only problem NVIDIA has is that their strong performance is simply overshadowed by a strong showing by ATI.

Minimum framerate scaling is about even on average but ATI still has a lead over NVIDIA. This means the GTX 470 was able to hold onto its significant lead in this category for most (but not all) games.

CrossfireX skalar generellt bättre än SLI, med det sagt så skalar båda teknikerna mycket bra.

Källa: NVIDIA GeForce GTX 470 SLI Review - Page 16

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av dnne:

Någon som har sett ifall detta kort har hittat ut i butikerna än?

Jag tror tyvärr inte det. Men jag letar som en tok. Måste ha detta kort!

Visa signatur

Herrow

Permalänk
Medlem
Skrivet av EEdwin:

Jag tror tyvärr inte det. Men jag letar som en tok. Måste ha detta kort!

Finns på dustin nu. men 7000 är bara att glömma. närmar 12000!!! kostar det. =/
SÅ sungen men för min del blir det ett 5870 Toxic istället

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II X4 965 "C2" | MEM: 8Gb Corsair XMS3 DDR3 minne | MB: MSI 790FX GD70 | GPU: Sapphire HD 4890 1Gb | HDD: 1# Intel x25 -M G2 80Gb 2# Samsung Spinpoint F3 1TB | PSU: Crosair HX620W | OS: Windows 7 Ultimate SWE x64 | CHASSI: CM Storm Sniper AMD Dragon Edition | SKÄRM: acer GD245HQ | Tangentbord: Microsoft Sidewinder x4 | Mus: Logitech mx518 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emec:

Finns på dustin nu.

"Ej i lager"
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

Finns 4 i lager nu på komplett, endast 11995:-

Komplett.se - Sapphire Radeon HD 5970 4GB GDDR5

Visa signatur

Spel (2010): | Asus P5Q | Q9450 @ 3,6Ghz | OCZ DDR2 2x2048MB | 2xSapphire 6950 2GB CF | Corsair HX620W | Intel X25-G2 + VelociRaptor 150 | Fractal R3 | Dell 3007WFP-HC | Vista 64

WHS (2010): | Asus A8N32-SLI | Opteron 170 @ 1,4 Ghz - 1.1v | 2x512 OCZ Platinum Rev2 | no gfx | Tagan 480W | Raptor 74 + 2x2TB WD RE4-GP + 3x1TB Samsung F1 | Sonata 2 | WHS