Permalänk
Medlem

Halo: Reach

Hej! Jo jag tyckte det var dags att slänga upp en officiell tråd angående detta spel. Själv har jag alltid gillat Halo, CE och ODST var helt fantastiska. Även 2:an samt 3:an var bra. Dock inte riktigt i samma nivå.

Men men! Säkert inte bara jag som är hypad över detta spel som f.ö. blir Bungies sista i Halo serien.

Spelet verkar vara fokuserat mer på klasser och det finns bl.a. läckta bilder av så kallade "Perks". Dessa innefattar än så länge sprinting, cloaking, och halogram.

Spelet kommer som vanligt när det gäller Halo liren bara släppas till Xbox 360. I alla fall nu i början. Vem vet? Kanske känner MS för att släppa de senaste Halo liren till PC med i framtiden.

E3 Announcement trailer

Halo: Reach World Premiere trailer

Halo: Reach ViDoc - Carnàge Carnivàle

In "Halo: Reach," players experience the fateful moments that forged the "Halo" legend. It's the story of Noble Team, a squad of heroic Spartan soldiers, and their final stand on planet Reach, humanity's last line of defense between the terrifying Covenant and Earth. This darker story is echoed by grittier visuals amid a backdrop of massive, awe-inspiring environments. Characters, enemies and environments are rendered in amazing detail by an all-new engine designed to deliver epic-scale encounters against the cunning and ruthless Covenant.

Meet Noble Team. For the first time, players will fight alongside a squad of iconic Spartan soldiers, each with deadly talents as unique as their individual personalities and customized gear.

An intense campaign. Live the events that set the stage for the "Halo" trilogy as the UNSC and Covenant clash at the height of their military power. New weapons and abilities complement the familiar "Halo" arsenal for the largest-scale battles ever witnessed in the "Halo" universe. Fiercely cunning artificial intelligence (AI) adds depth and complexity to each encounter, helping make every play-through a unique and epic experience.

Spelet har fått en bekräftad Legendary Edition utgåva liknande den till Halo 3. Mer info angående den kan hittas här!

Spelet släpps hösten 2010 men en multiplayer beta kommer vara tillgänglig för alla som köpte ODST våren 2010, mer specifikt den 3:e maj.

Mer information angående spelet kan hittas på Bungies hemsida!

Vad är era tankar kring spelet och Halo serien i övrigt?

Permalänk

Själv tycker jag 1an och 3an var de bättre av spelen...
Har varken testat ODST eller strategispelet (som jag glömt namnet på)

Släpps inte Reach till PC kommer jag definitvt köpa en ny 360.

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem

Halo Wars. Själv tyckte jag inte om det och har faktiskt inte ens spelat klart det. Tyckte man hade för lite valmöjligheter i spelet.

Permalänk
Medlem

Har spelat ettan tyckte det var halvbra.
Halva 2an men tröttnade för min dåvarande dator klarade inte av de.

Hur är det med halo spelen kan jag ex hoppa direkt in i detta utan att ha kört varken 3an eller ostd och förstå storyn?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cropsgrinder
Släpps inte Reach till PC kommer jag definitvt köpa en ny 360.

det kommer inte släppas till pc. om de inte släppte halo 3 efter pressen av alla pc användare kommer de inte släppa detta heller.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk

Det kommer inte vara det sista då 3an slutade i en jävla cliffhanger på insane eller vad nu den svåraste heter....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ares93
det kommer inte släppas till pc. om de inte släppte halo 3 efter pressen av alla pc användare kommer de inte släppa detta heller.

Det kan mycket väl komma till pc 2an släpptes i november 04 till xbox och till pc 07. Så vem vet dom kanske släpper alla halo till pc tillslut

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Det kan mycket väl komma till pc 2an släpptes i november 04 till xbox och till pc 07. Så vem vet dom kanske släpper alla halo till pc tillslut

hur brukar man säga? jag äter upp min hatt ifall det händer?

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

@ SheepPowah. Troligen kommer det fler Halo spel. Dock kommer dessa troligen skapas av 343 Studios, en hyfsat nystartad MS studio, istället för Bungie. Enligt Bungie själva iaf.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Sweet tråd. Själv älskade jag Halo 1 2 och 3. Men ODST var skoj och Halo Wars också men inte samma nivå. Men Halo Reach ser ut att bli supernice, älskar trailern

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

När skulle betan börja? Finns det något spikat datum?

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

Nope, bara "Spring 2010".

Permalänk

Fan va nice, så snart asså Trodde det skulle komma i slutet på 2010.

Permalänk
Medlem

Kan ju vara dags och uppdatera tråden lite!

Multiplayer betan börjar den tredje Maj för alla som har köpt Halo 3: ODST.
Det har kommit en del nya videos om Halo: Reach, den senaste hittar ni här: http://www.youtube.com/watch?v=ZUv98eWVnL0&hd=1

Kan knappt vänta på betan

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Kan ju vara dags och uppdatera tråden lite!

Multiplayer betan börjar den tredje Maj för alla som har köpt Halo 3: ODST.
Det har kommit en del nya videos om Halo: Reach, den senaste hittar ni här: http://www.youtube.com/watch?v=ZUv98eWVnL0&hd=1

Kan knappt vänta på betan

Sagt och gjort!

Permalänk
Medlem

Joystiq

Där finns en hel del intressanta videos från spelet. Har dock inte lyckats direktlänka till filmerna.

Edit: Ask Me Anything: Halo: Reach - Giant Bomb Ännu en gameplay video.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Ser väldigt intressant ut. Har bara lirat 1:an på PC och 3:an på xbox. Trean var förbannat kul.

Permalänk
Medlem

Blir självfallet ytterliggare en Legendary i samlingen då. Härligt värre, hypen växer och växer.

Själv har man varit fast sedan ettan. Det finns ingen spelserie som betytt lika mycket för mig som Halo.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master NR200 CPU: AMD Ryzen 9 5950X CPU-Kylare: NZXT Kraken X63 w. 2x Noctua NF-A14 Moderkort: ASUS Crosshair VIII Impact RAM:G.Skill 32Gb DDR4 3600MHz @14.14.14.36 1.45V GPU: ASUS ROG STRIX RTX 3090 OC SSD: 2x WD Black 850 SN850 1TB PSU: Corsair SF750 750W Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av TompiQ:

Blir självfallet ytterliggare en Legendary i samlingen då. Härligt värre, hypen växer och växer.

Själv har man varit fast sedan ettan. Det finns ingen spelserie som betytt lika mycket för mig som Halo.

Har också varit helt fast sen ettan. Dock har jag aldrig köpt någon collectors eller legendary edition. Nöjer mig med enbart spelet

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Har också varit fast sedan CE. Tyvärr. Ärligt talat har spelen varit rikligt sorgliga sedan CE. Det var nytänkande, revolutionärt, banbrytande på många sett. Dom följande har inte tillfört något riktigt till genren. Tja, det skulle vara Matchmaking då, förjävla tråkigt system. :/

Men, jag lirar fortfarande CE med polarna! Skit kul! Storyn i Halo är jag däremot fast i, Nylund är en grym författare och har verkligen fångat mig. Längtar verkligen till att få se hur Bungie får ihop det här, dom har ju verkligen trashat cannon(en) än så länge med detta spelet, titta bara på Live action trailern...

Edit: Synd. Då jag vägrar köpa något med koppling till AV så blir detta spelet det sista jag kommer köpa av Bungie.
Bungie's First Post-Halo Game Coming To All Platforms - Bungie - Kotaku

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dixona:

Har också varit fast sedan CE. Tyvärr. Ärligt talat har spelen varit rikligt sorgliga sedan CE. Det var nytänkande, revolutionärt, banbrytande på många sett. Dom följande har inte tillfört något riktigt till genren. Tja, det skulle vara Matchmaking då, förjävla tråkigt system. :/

Men, jag lirar fortfarande CE med polarna! Skit kul! Storyn i Halo är jag däremot fast i, Nylund är en grym författare och har verkligen fångat mig. Längtar verkligen till att få se hur Bungie får ihop det här, dom har ju verkligen trashat cannon(en) än så länge med detta spelet, titta bara på Live action trailern...

Edit: Synd. Då jag vägrar köpa något med koppling till AV så blir detta spelet det sista jag kommer köpa av Bungie.
Bungie's First Post-Halo Game Coming To All Platforms - Bungie - Kotaku

Hur kommer det sig att du inte vill köpa saker som har koppling till Activison?
Hmm.. innebär detta att Halo kommer att portas till alla plattformar? Eller missförstod jag artikeln?

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Hur kommer det sig att du inte vill köpa saker som har koppling till Activison?
Hmm.. innebär detta att Halo kommer att portas till alla plattformar? Eller missförstod jag artikeln?

Förstod det mer som bungies alla kommande titlar skulle bli multiplatforums spel och inte de som gjorts/halo reach men kan ju ha fel också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tehlamah:

Förstod det mer som bungies alla kommande titlar skulle bli multiplatforums spel och inte de som gjorts/halo reach men kan ju ha fel också

Jo det var så jag tänkte, kommande Halo spel då.. om det nu blir några.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Avtalet är att Activision kommer publicera Ett kommande action IP från Bungie under dom närmaste 10 åren. Det rör överhuvudtaget inte Bungies tidigare titlar. Sedan kan Bungie fortfarande göra andra spel som dom låter tex. EA publicera m.m. Detta IP kommer också att vara multiplatform.

Anledningen till att jag inte köper Activision Blizzard titlar är samma som många andra, dom har inget intresse i spel överhuvudtaget utan är bara efter pengar. Dom har kört ett antal fantastiska franchises i marken, bl.a. Call of Duty och Guitar Hero. Också WoW har ju börjat ta betalt för allt och alla, även om jag inte är särskilt intresserad av det spelet.

Permalänk
Medlem

Nån som vilken tid betan släpps? såg nyss preview filmen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aggeajsk:

Nån som vilken tid betan släpps? såg nyss preview filmen

"Late morning PST" Dvs förmodligen om 2-4 timmar. Kan knappt bärga mig!

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

"Late morning PST" Dvs förmodligen om 2-4 timmar. Kan knappt bärga mig!

Laddar ner det nu

Permalänk
Medlem

Hann spela en match =/ Sen kraschade servarna.
En sak jag hann uppmärksamma och störa mig på dock: Det är en djävulsk ghosting på allting, ser ungefär ut som dom försöker dölja väldigt låg fps med extrem motion blur.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Hann spela en match =/ Sen kraschade servarna.
En sak jag hann uppmärksamma och störa mig på dock: Det är en djävulsk ghosting på allting, ser ungefär ut som dom försöker dölja väldigt låg fps med extrem motion blur.

Servarna kraschade flera gånger när jag skulle spela