Swiftech släpper vattenblock för grafikkort

Permalänk
Melding Plague

Swiftech släpper vattenblock för grafikkort

Amerikanska Swiftech utökar sortimentet med ett nytt vattenblock för grafikkort i alla klasser.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Är detta uppföljaren till MCW60? och är det någon som vet vars man kan få tag i det?

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem

Funkar inte MCW-60 på 5000 serien? trodde att de funkade på allt Blir ju fan lite ledsen om man köpt något som skulle passa även i framtiden. Kunde jag ju lika gärna köpt fullcover

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Bread_:

Funkar inte MCW-60 på 5000 serien? trodde att de funkade på allt Blir ju fan lite ledsen om man köpt något som skulle passa även i framtiden. Kunde jag ju lika gärna köpt fullcover

Om de nu skulle vara så att de inte passar så är det ju inte så svårt att fräsa fram ett fäste i plexi eller liknande så att ditt gamla block fungerar till nyare GFX.

On topic:
Ser nästan exakt ut som det gamla blocket, hoppas det presterar bättre iaf.

Permalänk

synd att swiftech inte håller samma kvalité som t.ex EK

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk

Mäh, om det inte är fullcover så är det inget att ha till prestanda kort.
Men jag skulle kunna tänka mig det på mindre kort bara för moddningens skull

Permalänk
Medlem

Finns det vettig kylning för minnen etc. som fungerar för många modeller?
Klart överklockningspotentialen blir bättre om man vattenkyler allt men allt handlar inte om överklockning.

Det var mycket roligare förr när man slapp köpa vattenblock bara för att man ville byta grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Mäh, om det inte är fullcover så är det inget att ha till prestanda kort.
Men jag skulle kunna tänka mig det på mindre kort bara för moddningens skull

Du underskattar blocket. Det borde du inte göra

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av scienta:

Du underskattar blocket. Det borde du inte göra

När någon använder ENDAST detta block för att kyla ett 5970 eller 480 då och endast då så tänker jag om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

När någon använder ENDAST detta block för att kyla ett 5970 eller 480 då och endast då så tänker jag om.

http://www.sweclockers.com/galleri/3222-hd3870cfhd4870x2-kylm...

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Det är ett 4870x2 och han använder betydligt mer än "bara" blocken, kreativt dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Det är ett 4870x2 och han använder betydligt mer än "bara" blocken, kreativt dock

Han använder standardkylningen med föregångaren till blocket i artikeln på föregångaren till 5970. Underskatta inte blocket.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather