Permalänk
Medlem

Irritation

Tja!
Är uttråkad, så jag tänkte starta en rolig/intressant tråd gällande irriterande internet/PC saker.

Frågan är: Vilka 5 internet/PC relaterade saker irriterar du dig mest på, och varför?

Mina är:
1- Redirecting Ads: JAG HATAR REKLAM!!!!
2- Bufffering: video tar för lång tid att ladda ibland.
3- Ostrukturerad källkod (webbsidor): svårt att förstå ett skit av sidans uppbyggnad.
4- FLash baserade sidor: Fin design oftast, men jätte krävande och irriterande i längden. Speciellt alla ads.
5- ??

Visa signatur

Awesome stuff can be found @ www.demonshalo.com
follow us on twitter: www.twitter.com/demonshalo_com

Permalänk

1: Alla users online *skämt åsido*

2: All lurendrejeri på internet, där man ibland måste chansa. Jag skulle t.ex. ha tag på en viss bok för något intressant som inte precis är så lätt att få tag på, då fick jag chansa och betala till en skum sida. (jag hade skapat ett anonymt bankkonto till detta) Iaf så fick jag boken (pdf fil), men det kunde lika väl bli att jag betalade typ 500spänn för inte något. (ja det var King James Bible jag köpte )
Det är förövrigt väldigt ofta som jag ser skumma sidor säljer saker som jag vill ha (inte warez eller porrsaker), men jag vill inte chansa. Dessutom vill jag inte att de ska kunna spåra mig tillbaka.

3: Sidor som utger sig för att ha något men som de inte har det utan bara länkar vidare, nej jag syftar ej på porrsidor även om fenomenet ska vara vanligt där. Det mest störande är då man blir länkad till en sökmotor och från den sökmotorn så får man 0 träffar. Va in i h-lskotta har då den sökmotorn med saken att göra?

4,5: Jag får fundera lite på fler saker...

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

1. Ads.
2. Ads.
3. Ads.
4. Ads.
5. Ostrukturerade och slöa sidor (inkl buffrande videos).
(6. Ads).

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

1: Ads
2: Ostrukturade och slöa sidor (inkl buffrande videos)
3: Virus
4: Spam Email
5: Facebook/Bilddagboken/Lunarstorm (vrf ha detta skitet? räker d inte med twitter???

Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk

Jobbig reklam.
små sidor som är anpassade för en upplösning på typ 10x10 pixlar
Sidor som sköts dåligt av folket bakom
virus
röriga sidor i allmänhet
regg sidor där man inte tjänar något på att vara medlem och som tar 45 minuter att regga sig och 44585093 frågor på det.
'smarta virud o reklamer som tar reda på vilket land man kommer ifrån o visa närbebodda 'hete brudar etc'

Sen alla jävla fjortisar och drygt folk som inte delar med sig av kunskap fast de besitter.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

1. Får nästan aldrig spela All points bulletin closed beta.
2. DDR2/3 minnen går bara upp i pris hela tiden
3. Finns för få AM3 ITX kort och köpa.
4. (inte PC/internet relaterat men teknik och irriterande) Min Philips bluray spelare och min LG plasma är inte "kompatibla" med varandra och bråkar till och från.
5. Autopower.se borde verkligen ta och uppdatera sin sida, forumet är nog ett av dem sämsta som finns där ute.
6. Som många andra, reklam + spam.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Skrivet av H4ppy0137:

5: Facebook/Bilddagboken/Lunarstorm (vrf ha detta skitet? räker d inte med twitter???

Det skadar inte med konkurrens så det kan bli bättre.
Facebook är ett bra ställe att leta upp gamla kontakter på men det har mycket brister. Som att det inte är enkelt att dela in sina kontakter i grupper. För att nämna något, så kanske inte ens moster behöver höra allt vad man säger till sina polare. Inte för att man säger så dumma saker, men lite privata samtal får det allt vara.

Jag själv har t.ex. letat upp ett gammalt sommarbarn som jag umgicks med när jag var liten (ca 10år), det är en intressant person som i hela sin uppväxt har blivit placerad på olika hem. Men han är ingen som jag vill jag vill att andra kontakter ska se, så jag var tvungen att lösa det på ett fint sätt.
*edit*
Vi hade en hel del sommarbarn på gården då jag var liten (0- ca 10år) för att få ekonomin att gå ihop, men det var bara unga innan de blev "busungar". Ska se om jag via facebook kan leta upp någon mer, även om denna just var den mest intressanta.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

1. flash
2. scammers
3. streaming video som bara buffrar hela tiden
4. all 'game' spamming på facebook, (nu kan man dock filtrera bort det som tur är )
5. slutsålda HTC Desire i varenda butik jag varit i idag (inte pc relaterat men kom inte på något annat )

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem
  1. Flash: troligen den största ondskan någonsin som segar ned hemsidor något fruktansvärt.

  2. Bredbildsskärmar: är det enda som säljs men för oss som ej vill ha dessa finns i princip inga alternativ alls, bortsett från 20" med en upplösning på 1600x1200.

  3. Stor pixelstorlek: pixelstorlen på alla nya skärmar är fan gigantisk (bortsett från laptops). Ge mig skärmar med en pixelstorleks diameter under 0.2mm.

  4. Idioter: sådana människor som varken kan stava, uttrycka sig, argumentera eller som helt enkelt bara trollar.

  5. Xorg: kraschar och har sig.

Det är väl de första fem som jag kommer på.

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem

vad finns det för alternativ till flash egentligen?

Visa signatur

Awesome stuff can be found @ www.demonshalo.com
follow us on twitter: www.twitter.com/demonshalo_com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wic:

vad finns det för alternativ till flash egentligen?

Silverlight och kommande HTML5 typ. Alternativt inte använda det alls för att det inte medför något som helst mervärde.

Permalänk
Medlem

- Popup-ads
- Program som inte finns till Windows/Mac OSX (eller inte stödjer Snow Leopard 10.6.)
- Facebook! (Die facebook, die...)
- Slöa uppkopplingar.

- iPhone i vit utförande är slut ÖVERALLT!

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

-Like?-tummen
-124 people like this. (Jaha? Jag har aldrig varit medlem av FB och vill inte se dess tentakler på resten av internet ffs)
-Glossyskärmar. Må de ej komma och ta över som separata enheter..
-
-

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)