Permalänk
Medlem
Skrivet av gronbek:

Tycker det är kasst av Avalanche att inte svara på några design spelrelaterade inlägg vare sig här eller på eidos JC2 forum.

För min del så är det mest för att jag inte kan något om det. Jag kodar grafik, så jag kan svara på sånt och lite andra grejer.

Skrivet av gronbek:

Ser inget hinder med att dom kommunicerar med sina lojala fans för det?

Konstigt om utvecklaren har munkavle?

Fullt normalt att utvecklaren inte kommenterar mer än nödvändigt. Jag svarar gärna på frågor om tekniska saker som inte är hemliga, men vi kan inte kommentera på om och när eventuella patchar kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hummus:

För min del så är det mest för att jag inte kan något om det. Jag kodar grafik, så jag kan svara på sånt och lite andra grejer.

Fullt normalt att utvecklaren inte kommenterar mer än nödvändigt. Jag svarar gärna på frågor om tekniska saker som inte är hemliga, men vi kan inte kommentera på om och när eventuella patchar kommer.

Tjenare hummus.

Är "strandad" på Nord Irland pga vulkanen så jag har all tid i världen att skriva lite

Credit till dig angående grafiken i spelet, den är verkligen fantastisk! Kanske inte just dataljrikedomen i närbilden men överlag i spelet är det häftigt att uppleva alla miljöer. Explosioner håller toppklass.

Sen gillar jag också striderna, hur man kan "stunlocka" flera fiender samtidigt genom att fördela skotten mellan dem.

Fast som sag det som gör mig så besviken och har orsakat att det inte har spelats på senare tid är just det här med "despawning". Som exempel ett scenario är att jag parkerar bilen utanför en by som jag sedan till fots erövrar för att sedan komma tillbaka till bilen och den är borta. Är det så resurskrävande att till exempel låta det senaste fordonent man använde inte försvinna förrän man avslutat spelomgången?

Sen har ju folk massor med önskemål på Eidos forum angående privata strongholds och garage. Vore bra om Eidos och ni lyssnade på oss och tog fram ett sådant DLC som jag tror ni kunde käna bra pengar på.

Det där med att utvecklaren inte snackar med fansen i forumen skiftar väldigt mellan olika utvecklare. Men varför inte? Era kunder har ju massvis med frågor! Ta en titt på Borderlands general forum tråden "namelist about people who want scaling patch" kan man se hur frustrerade folk blir när inte tillverkaren kommunicerar.

Utvecklaran för City of Heroes har en "Dev digest" där man kan se alla devs responser. Bra kommunikation där.

Men jag hoppas att ni fixar "despawningen" så börjar jag spela igen

Visa signatur

HEJ

Permalänk
Medlem

Hittade en missil som jagade sig själv..

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Jävligt enformigt. FÖR mycket action (japp, faktiskt).
Gillade allt utom att det inte fanns MP, och att det blir ett jävla grind i slutändan. Det är ett evighetsspel utan dess like, och det håller inte måttet i längden.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Verkar dött...

Undrar vad som pågår...?

Någon vettig DLC i göringen? Då menar jag inte fordon/vapen.

Patch status....

Som vanligt noll kommunikation från Avalanche?

MVH Anders

Visa signatur

HEJ

Permalänk
Skrivet av H3Nc3:

Hittade en missil som jagade sig själv..

http://i40.tinypic.com/aea3h0.jpg

LOL xD snyggt

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

Lite problem..

Hej!

Jag tänkte att eftersom detta är en samlingstråd gällande Just Cause 2 så borde min fråga platsa här, om inte får mod fixa det på bästa sätt.

Mitt problem är då att spelet i fråga hackar väldigt mycket.
Redan i första filmsekvensen är rösterna långt före undertexter och själva videon i sig.
Alla inställningar var från början runt "medel" och då var det katastrofalt hackigt!
Ändrade till dom lägsta möjliga inställningarna och har experimenterat lite med att stänga av nånting och låta något annat vara på, men det blir aldrig bättre!

Sedan när man väl har kommit igång och ska spela så är det sjuka fördröjningar när man förflyttar sig. Runt en sekund tar det mellan då man rör på musen till att det händer på skärmen.

Jag kollade upp vad spelet hade för systemkrav innan jag köpte det och då tänkte jag att "det borde ju min dator klara".
Men nu börjar jag få second thoughts...
Har jag missförstått systemkraven?

Min burk består av:
Processor: Intel Core 2 Quad CPU Q6600 2.40GHz
RAM: 6 GB
Moderkort: Gigabyte S-series (behövs mer info?)
Grafikkort: GeForce 8600 GT 256MB
OP: Windows 7 x64

Jag har funderat på om det är processorn som är problemet eftersom den har en lägre frekvens än vad som står i systemkraven, men det borde inte vara så stor skillnad mellan 0.2GHz.. Eller?
Sedan har jag tänkt att eftersom jag har en 2 Quad processor så borde det jämna ut sig.. Men jag har läst på andra ställen att datorn inte utnyttjar alla kärnor..

Sen kan det ju självklart vara grafikkortet oxå, men jag tänkte att jag frågar här först så jag inte går å slänger ut pengar i onödan!

Tacksam för alla svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dobber89:

Hej!

Jag tänkte att eftersom detta är en samlingstråd gällande Just Cause 2 så borde min fråga platsa här, om inte får mod fixa det på bästa sätt.

Mitt problem är då att spelet i fråga hackar väldigt mycket.
Redan i första filmsekvensen är rösterna långt före undertexter och själva videon i sig.
Alla inställningar var från början runt "medel" och då var det katastrofalt hackigt!
Ändrade till dom lägsta möjliga inställningarna och har experimenterat lite med att stänga av nånting och låta något annat vara på, men det blir aldrig bättre!

Sedan när man väl har kommit igång och ska spela så är det sjuka fördröjningar när man förflyttar sig. Runt en sekund tar det mellan då man rör på musen till att det händer på skärmen.

Jag kollade upp vad spelet hade för systemkrav innan jag köpte det och då tänkte jag att "det borde ju min dator klara".
Men nu börjar jag få second thoughts...
Har jag missförstått systemkraven?

Min burk består av:
Processor: Intel Core 2 Quad CPU Q6600 2.40GHz
RAM: 6 GB
Moderkort: Gigabyte S-series (behövs mer info?)
Grafikkort: GeForce 8600 GT 256MB
OP: Windows 7 x64

Jag har funderat på om det är processorn som är problemet eftersom den har en lägre frekvens än vad som står i systemkraven, men det borde inte vara så stor skillnad mellan 0.2GHz.. Eller?
Sedan har jag tänkt att eftersom jag har en 2 Quad processor så borde det jämna ut sig.. Men jag har läst på andra ställen att datorn inte utnyttjar alla kärnor..

Sen kan det ju självklart vara grafikkortet oxå, men jag tänkte att jag frågar här först så jag inte går å slänger ut pengar i onödan!

Tacksam för alla svar!

Om det nu är prestandaproblem, är det nog grafikkortet som jobbar sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dobber89:

Har ingen koll på hur prestandakrävande Just Cause är men om det är något som flaskhalsar så är det definitivt grafikkortet.

Testa den här sidan http://cyri.systemrequirementslab.com/CYRI/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Collock:

Har ingen koll på hur prestandakrävande Just Cause är men om det är något som flaskhalsar så är det definitivt grafikkortet.

Testa den här sidan http://cyri.systemrequirementslab.com/CYRI/

Testade den sidan och allting klarade av dom rekommenderade systemkraven, förutom grafikkortet..
Men där blir jag fundersam, för det som ser ut att inte stämma är namnet på själva kortet?!

Trycker in en bild så du kan se hur det ser ut..
Det borde funka ändå, fast jag har "fel" grafikkort..

Edit: Bilden krånglade lite..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dobber89:

Testade den sidan och allting klarade av dom rekommenderade systemkraven, förutom grafikkortet..
Men där blir jag fundersam, för det som ser ut att inte stämma är namnet på själva kortet?!

Trycker in en bild så du kan se hur det ser ut..
Det borde funka ändå, fast jag har "fel" grafikkort..

http://img709.imageshack.us/img709/5815/testsg.jpg

Edit: Bilden krånglade lite..

Det som står i parentesen är ju exempel på kort som klarar spelet, under det så står det ju "You have: 8600 GT" och det stämmer väl?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Collock:

Det som står i parentesen är ju exempel på kort som klarar spelet, under det så står det ju "You have: 8600 GT" och det stämmer väl?

Jo, det stämmer.
Men som du ser under features så har ju mitt kort allting som krävs av grafikkortet, att det heter annorlunda gör väl ingen skillnad?
Så antingen är den här tjänsten väldigt enkel och går på vad dom rekommenderade korten heter och jämför det med mitt (det bör ju finnas fler än två kort som klarar av detta spelet?), eller så är det nånting i uppbyggnaden av grafikkorten som är annorlunda och som inte står med..

Funkar gör det inte i alla fall så jag får nog ta å köpa ett nytt grafikkort.

Tack för alla svaren!
Om nån mer har något att säja så är det bara att göra det!

Permalänk

Jag kör mitt på relativt höga inställningar och det laggar inget alls.

Q6600@2,40ghz
gtx 260@stock
2gb 1066mhz

upplösning 1440x900
skärmen klarar högre men jag tycker 1440 duger gott

Visa signatur

|i5 2500k@4ghz |Gigabyte z68X-ud3h-b3|
Gigabyte HD7970 |16GB corsair xms3 1600 mhz|HDD 2 Tb|

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Hummus:

Ser ju sjukt kul ut med det där tryckluftsvapnet Är det bara till pc?

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hummus:

Inte värt min tid. Undrar när det kommer någon "riktig" DLC. Äh, skitsamma förresten har ändå slutat spela för länge sedan. Irriterade mig för mycket på att fordon och vapen försvinner så snabbt samt att positionen på allt man använt inte sparas.

Visa signatur

HEJ

Permalänk
Avstängd

YouTube - JC2-MP Sync Reel #2 - Tags + Skeptics requests
Multiplayer för Just Cause 2, via Mod såklart, den är inte färdig än.

Fast avalanche lär väl stämma dom eller nåt eventuellt. Och blabla för att blabla kanske tjänar pengar på't.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av H3Nc3:

Ser ju sjukt kul ut med det där tryckluftsvapnet Är det bara till pc?

Nä, det är till samtliga plattformar.

Skrivet av Mupp3n:

YouTube - JC2-MP Sync Reel #2 - Tags + Skeptics requests
Multiplayer för Just Cause 2, via Mod såklart, den är inte färdig än.

Fast avalanche lär väl stämma dom eller nåt eventuellt. Och blabla för att blabla kanske tjänar pengar på't.

Men varför denna cynism? Mods är ju bara positivt. Det höjer ju värdet på produkten om folk kan hitta på nya coola grejer med spelet. För att inte tala om all gratis marknadsföring vi får när folk lägger upp galna grejer på youtube och postar till höger och vänster. Personligen är jag väldigt glad över den enorma mod communityn som växt upp kring JC2 på så kort tid. Det betyder ju att folk faktiskt gillar spelet. Annars skulle ju ingen orka.

Permalänk
Skrivet av Hummus:

Kul video

Men hur tusan använder man de nya multi-lock raketgeväret? Förstår inte hur man ska target:a saker.

Permalänk
Medlem

Jag håller på att dra ner spelet via Steam efter att ha lekt lite i demot i några dagar. Jag tycker det är riktigt skoj och gillar att man kan lalla runt lite som man vill också. Upplever att det är riktigt rolig spelkänsla även när man kör bil/mc också. Jag har inte spelat så mycket sen Mafia kom ut (2002-2003?) och det har ju hänt en hel del sen dess

Visa signatur

How strange it is, to see a life that slips away. How strange it is, in darkness blood is black, not red - King Diamond - Emerencia
Antec P183 | Intel Core i7 4790K@4.0GHz | Asus Maximus VII Hero | 16 GB Corsair Vengeance | Gigabyte GeForce GTX470 SOC | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Nyss börjat lira. Hur hittar man nya uppdrag egentligen? Har klarat av 3-4 stycken uppdrag, men ser inga nya på kartan nu. Ska det bli någon symbol på kartan, eller hur är det tänkt?

JC2 i Nvidia 3D är en mäktig upplevelse förövrigt.

Visa signatur

Gigabyte GA-X58A-UD7 - Intel Core I7 960 @ 4,0Ghz - Corsair H50 - Corsair 6GB 1600MHz - 2x Gigabyte GeForce GTX480 kylda av "Danger Den"-vattenblock, XSPC RX360 radiator, EK-Reservoir Pump Combo DCP 4.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qramohn:

Nyss börjat lira. Hur hittar man nya uppdrag egentligen? Har klarat av 3-4 stycken uppdrag, men ser inga nya på kartan nu. Ska det bli någon symbol på kartan, eller hur är det tänkt?

JC2 i Nvidia 3D är en mäktig upplevelse förövrigt.

Kommer inte ihåg länge sen jag spelade, men det står i instruktionsboken!!!

Visa signatur

HEJ

Permalänk

Har två frågor:

1. Vem är hummus?

2. Har du hummus (eller någon annan) någon aning om det kommer nått specialerbjudande från steam för JC2, som det brukar för de flesta spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qramohn:

Nyss börjat lira. Hur hittar man nya uppdrag egentligen? Har klarat av 3-4 stycken uppdrag, men ser inga nya på kartan nu. Ska det bli någon symbol på kartan, eller hur är det tänkt?

JC2 i Nvidia 3D är en mäktig upplevelse förövrigt.

När du gör klart någon location så kommer det upp lite mätare på hur långt det är kvar till nästa agency mission unlockas. Har du inga uppdrag synliga så är det bara att glida runt och göra lite locations till du får fler uppdrag.

Skrivet av Zeuxlarsson:

Har två frågor:

1. Vem är hummus?

2. Har du hummus (eller någon annan) någon aning om det kommer nått specialerbjudande från steam för JC2, som det brukar för de flesta spel?

Jag jobbar med grafikprogrammering på Avalanche. Jag är dock inte för den skull inte på något sätt någon officiell talesman för företaget. Däremot brukar jag försöka svara om någon har problem med spelet eller någon fråga.
Om det kommer något specialerbjudande kan jag inte svara på. Det är helt upp till Square Enix om, men jag misstänker att dom inte direkt vill dela med sig av den typen av information ifall du skulle fråga.

Permalänk
Medlem

Hummus,
Tack. Löste sig igår kväll ändå.

En fråga om benchmarktesterna. Vad är tanken bakom "Concrete Jungle"-benchmarken? Den verkar mycket mer resurskrävande än de två andra benchmarks som finns med i spelet. Med "Concrete Jungle" så halveras t.om FPS jämfört med de andra. Är tanken att det ska vara ett benchmark som är tänkt att användas en lång tid framöver eller ska det "bara" till en drivrutinsoptimering?

Visa signatur

Gigabyte GA-X58A-UD7 - Intel Core I7 960 @ 4,0Ghz - Corsair H50 - Corsair 6GB 1600MHz - 2x Gigabyte GeForce GTX480 kylda av "Danger Den"-vattenblock, XSPC RX360 radiator, EK-Reservoir Pump Combo DCP 4.0

Permalänk
Skrivet av Mupp3n:

YouTube - JC2-MP Sync Reel #2 - Tags + Skeptics requests
Multiplayer för Just Cause 2, via Mod såklart, den är inte färdig än.

Fast avalanche lär väl stämma dom eller nåt eventuellt. Och blabla för att blabla kanske tjänar pengar på't.

"jc2mpdev (överföringsprogram) @iiinitr0 JC2-MP is intended to be released free to the public, the "developers" we're talking about are Avalanche, in saying that - We will only be supporting the legal steam version of Just Cause 2. " så tror dom inte blir stämda, vill ha det nu :D:D

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qramohn:

Hummus,
Tack. Löste sig igår kväll ändå.

En fråga om benchmarktesterna. Vad är tanken bakom "Concrete Jungle"-benchmarken? Den verkar mycket mer resurskrävande än de två andra benchmarks som finns med i spelet. Med "Concrete Jungle" så halveras t.om FPS jämfört med de andra. Är tanken att det ska vara ett benchmark som är tänkt att användas en lång tid framöver eller ska det "bara" till en drivrutinsoptimering?

Det ska väl visa på prestandan inne i staden i spelet typ, vilket är det tyngsta stället i spelet. Jag vet inte riktigt var flaskhalsen hamnade i slutändan för ett normalt system, men ett par veckor innan release satt jag och tokoptimerade cullingsystemet som flaskade rejält, vilket i synnerhet drog ner performance i staden. På min burk gick performance upp från 40fps till 70fps i slutändan i låg upplösning (CPU bound). Fast i hög upplösning lär nog grafikkortet flaska istället.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hummus:

Det ska väl visa på prestandan inne i staden i spelet typ, vilket är det tyngsta stället i spelet. Jag vet inte riktigt var flaskhalsen hamnade i slutändan för ett normalt system, men ett par veckor innan release satt jag och tokoptimerade cullingsystemet som flaskade rejält, vilket i synnerhet drog ner performance i staden. På min burk gick performance upp från 40fps till 70fps i slutändan i låg upplösning (CPU bound). Fast i hög upplösning lär nog grafikkortet flaska istället.

Ska systemet i Sig ha 30fps i staden?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dobber89:

Hej!

Jag tänkte att eftersom detta är en samlingstråd gällande Just Cause 2 så borde min fråga platsa här, om inte får mod fixa det på bästa sätt.

Mitt problem är då att spelet i fråga hackar väldigt mycket.
Redan i första filmsekvensen är rösterna långt före undertexter och själva videon i sig.
Alla inställningar var från början runt "medel" och då var det katastrofalt hackigt!
Ändrade till dom lägsta möjliga inställningarna och har experimenterat lite med att stänga av nånting och låta något annat vara på, men det blir aldrig bättre!

Sedan när man väl har kommit igång och ska spela så är det sjuka fördröjningar när man förflyttar sig. Runt en sekund tar det mellan då man rör på musen till att det händer på skärmen.

Jag kollade upp vad spelet hade för systemkrav innan jag köpte det och då tänkte jag att "det borde ju min dator klara".
Men nu börjar jag få second thoughts...
Har jag missförstått systemkraven?

Min burk består av:
Processor: Intel Core 2 Quad CPU Q6600 2.40GHz
RAM: 6 GB
Moderkort: Gigabyte S-series (behövs mer info?)
Grafikkort: GeForce 8600 GT 256MB
OP: Windows 7 x64

Jag har funderat på om det är processorn som är problemet eftersom den har en lägre frekvens än vad som står i systemkraven, men det borde inte vara så stor skillnad mellan 0.2GHz.. Eller?
Sedan har jag tänkt att eftersom jag har en 2 Quad processor så borde det jämna ut sig.. Men jag har läst på andra ställen att datorn inte utnyttjar alla kärnor..

Sen kan det ju självklart vara grafikkortet oxå, men jag tänkte att jag frågar här först så jag inte går å slänger ut pengar i onödan!

Tacksam för alla svar!

Ditt grafikkort är på tok för klent. Hade precis samma problem som dig med mitt geforce 9800gt. Spelet hackade och i filmsekvensen så var inte ljudet och bilden synkat på långa vägar. Bytte till ett hd5770 och nu flyter spelet som en gud

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg