Köra bil mitt i natten, bara jag som gillar det?

Permalänk
Medlem

Köra bil mitt i natten, bara jag som gillar det?

Va ute med bilen igår natt för att hämta morsan i stan efter att hon varit ute med jobbet och kom på på mig själv att jag kopplade av ganska mycket när man låg i 130 ensam på motorvägen med kent och dire straits i högtalarna. Det kändes som att man bara tänkte på nuet och verkligen njöt av musiken, det är kanske detta vissa "mc knuttar" känner också?
Så är det bara jag som tycker om denna "hobby", skulle inte dra mig för att sätta mig i bilen nu och köra ett par timmar helt utan destination(kanske inte så ekonomsikt dock).

Permalänk
Medlem

En av de bättre sakerna som finns är att köra bil mitt i natten med någon skön musik till

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

jag älskar att åka bil mitt i natten då jag inte har körkort men då jag har så byts det ut mot att köra i natten

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Medlem

Jag gillar det också, dock med en skillnad att jag inte har körkort utan sitter på cykeln istället

Motion + egen tid + inga medtrafikanter = win!

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuufukuji:

inga medtrafikanter

Nu förstår jag varför cyklister inte är populära i trafik när ni har denna åsikt.

Åka bil på natten med skön musik är supertrevligt. Dock sällan det händer numera.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crase:

Nu förstår jag varför cyklister inte är populära i trafik när ni har denna åsikt.

Åka bil på natten med skön musik är supertrevligt. Dock sällan det händer numera.

Tror mer att att menar att det inte är några andra ute mitt i natten, inte att cyklister är ensamma på vägarna.
Kan dock hålla med om att de flesta som cyklar inte följer reglerna t.ex vid övergångsställen där dom ska stanna men oftast förutsätter att som bilförare ska man stanna och bara kör över.

Kul o veta att jag inte är ensam om denna "hobby" Fast ni får inte vara ute när jag kör bara

Permalänk

skönt som fan att glida runt på natten med bil o hets köra lite o sen glida..
hehe vi borde anordna något nattmöte med swecarna vet ja

Jobbigt när lisen är på en för 'onödig' körning dock. Gäller att träffa någon snabbt eller in på mc eller nattöppen bensinmack

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Eftersom jag inte fått mitt körkort ännu (inte orkat boka uppkörning) så nöjer jag mig med att vandra i natten. Rätt trevligt att vandra runt på gatorna på vardagskvällar. Lugnt och trevligt.

Permalänk
Medlem

dra upp volymen, känna basen och bara glida runt planlöst i mörkret <3
lite kluven till om det verkligen är lika kul på sommaren här uppe, ljust dygnet runt :<

Permalänk
Medlem

Jag har kört långtradare nattetid i över sex år, på sommaren ser jag solen både gå ner och upp under ett arbetspass. Det är skönt att köra på natten, känns mycket lugnare.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Avstängd

Ett av dom mest trevligaste och avkopplande stunderna är att ta en promenad under natten sen ska man ha hörlurarna med sig och lyssna på bra musik Bra för både kropp och själ

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Tror mer att att menar att det inte är några andra ute mitt i natten, inte att cyklister är ensamma på vägarna.
Kan dock hålla med om att de flesta som cyklar inte följer reglerna t.ex vid övergångsställen där dom ska stanna men oftast förutsätter att som bilförare ska man stanna och bara kör över.

Kul o veta att jag inte är ensam om denna "hobby" Fast ni får inte vara ute när jag kör bara

Det var mest menat som ett litet skämt. Därav flörtsmileyn.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Att köra bil har alltid haft lite frihetskänsla över det. Om man dessutom tar bort alla andra trafikanter så ökas ju det
Är verkligen skönt att ha vägen för sig själva, blir annat ljud med då inga andra motorer mm hörs utan man bara glider själva i intet.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crase:

Det var mest menat som ett litet skämt. Därav flörtsmileyn.

Ahh, jag var trött o såg inte det. Sorry.

Permalänk

Det finns inget skönare än att köra mitt i natten med någon lugn låt som tex In flames - The chosen pessimist
Det som göre skönt är nog att man kopplar av och inte tänker på någonting, kan ha o göra med att man oftast är själv på vägen och kan köra som man själv vill.

Visa signatur

Have a nice Day!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuufukuji:

Jag gillar det också, dock med en skillnad att jag inte har körkort utan sitter på cykeln istället

Motion + egen tid + inga medtrafikanter = win!

+1

Brukar ibland dra ut och jogga på nätterna med, speciellt på sommarn och helst just före solen gått upp.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Köra lastbil på natten med lite skön musik, det är det ultimata. Friheten, lugnet och känslan av att man inte har bråttom någonstans.

Permalänk
Medlem

Åka inlines på natten är också oslagbart, bara flyga över asfalten och känna den ljumma vinden.

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Avstängd

Natten. Människans bästa vän

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

Varje gång jag ska på långresa på så ser jag till så att jag åker strax efter det blivit mörkt. Eller om jag har svårt att sova så kan jag sticka ut en 30-40min och bara åka, bästa som finns.

Permalänk

Jag tycker inte om att köra fordon på natten då jag hållit på och kört på en hel del djur som vildsvin, älg, harar, m.m. Och komma i full fart på cykeln och köra på en argt vildsvin är inte så roligt.

*edit*
Annars har jag kört in i lite saker i mörkret med moped och cykel. T.ex. en väg som alltid har varit öppen, så kom jag där med mopeden i en 50-60km/h och körde rakt in i ett elstängsel med taggtråd. Självklart slutade inte strömmen att gå när jag satt fast där.

Något som dock kan vara roligt är att köra lugnt efter en hare som skuttar på vägen en vinterkväll, alltså inte jäkta på den eller något. (som vissa idioter gör)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

För mig är det total avslappning! Sedan har det en tendens att gå liiite fortare än det borde stundtals, men oftast gillar jag att bara vina fram med skön house i högtalarna och gott sällskap

Permalänk
Medlem

Fruktansvärt nice,eftersom min kissa adhd gör att jag hela tiden måste multitaska så är det så fruktansvärt nice att dra ut i bilen med bra musik mitt i natten då det är enda gången jag bara kan slappna av i huvudet och bara köra.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

Jag hatar verkligen att åka bil på dagen, framförallt långt. Men att köra på natten är helt underbart, älskar det! ;D

Permalänk

Jobbar ibland som tidningsbud och då kör man mellan 02:00 tills 06:30, riktigt skönt jobb om man inte är morgontrött och bra betalt är det.

Permalänk
Avstängd

JAg älskar att vara passagerar på natten. Speciellt på vinern när man åker på en väg med snö täckta granar runt om sig. Sitter i värmen med bra musik;) KAnske halv ligger i bilen också.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Avstängd

Då har ni inte varit vakna 18 timmar efter ett 12timmars arbetspass och ska hem 20 mil, farligt farligt, och inte härligt.
Jag har somnat några sekunder själv ett par gånger, hallucinerat, sett cyklar och personer stå mitt i vägen.
Glidit kors och tvärs över körfilerna.
Tänk på det när ni cruisar runt i natten med era nissan micror.

Visa signatur

AMD Phenon II 945 @ 3,8Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8 Gb Corsair XMS2 1080Mhz | Gigabyte + Asus GTX 275 (SLI) | 2 x Samsung Spinpoint F3 1TB | FD Define R2 | Corsair TX750 | Dell 22" IPS | Genuine Windows 7 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4ampere:

Då har ni inte varit vakna 18 timmar efter ett 12timmars arbetspass och ska hem 20 mil, farligt farligt, och inte härligt.
Jag har somnat några sekunder själv ett par gånger, hallucinerat, sett cyklar och personer stå mitt i vägen.
Glidit kors och tvärs över körfilerna.
Tänk på det när ni cruisar runt i natten med era nissan micror.

sluta köra bil när du är så trött, du sätter andra maniskors liv i fara.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk

Exakt!
De flesta här är bara ute och glider lite lätt runt om i stan eller i skogarna och jag hoppas de är nyktra och nattmänniskor!

Att köra full eller trött = då har man kvalificerat sig att man inte ska ha körkort!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd

Jag tror ändå att jag kör bil bättre halvt sovandes än de flesta här på forumet

Visa signatur

AMD Phenon II 945 @ 3,8Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8 Gb Corsair XMS2 1080Mhz | Gigabyte + Asus GTX 275 (SLI) | 2 x Samsung Spinpoint F3 1TB | FD Define R2 | Corsair TX750 | Dell 22" IPS | Genuine Windows 7 |