Söker airline management-spel

Permalänk
Medlem

Söker airline management-spel

Hej!

Jag söker ett spel där man sköter om en flygplats, köper plan, öppnar flyglinjer och liknande
Har hittat airwaysim.com men det tilltalade mig inte. Jag vill helst inte att det ska vara internetbaserat.

Om ni vet något liknande spel så säg gärna till!

Permalänk
Medlem

finns ett spel till iPhone där man ska göra det, Airport Mania, tror det finns till datorn också Det är dock inte särskillt realistiskt utan klicka och dra typ, så kanske inte det du söker, och det är nog roligare på iPod/iPhone än på datorn, men iaf

Visa signatur

Intel Core i7 12700K, 64GB RAM, 2TB SSD, RTX3080

Permalänk
Medlem

Airline Tycoon kanske? Ska dock vara ett rejält skitspel vilket de flesta tycoon spel är ifall man räknar bort transport tycoon,railroad tycoon och rollercoaster tycoon

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Airport mania har jag spelat en hel del faktiskt Men det är ju inget alls avancerat utan bara placera flygplanen i sina gate'er och inte låta dom stå där för länge för då blir dom sura

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Airline Tycoon kanske? Ska dock vara ett rejält skitspel vilket de flesta tycoon spel är ifall man räknar bort transport tycoon,railroad tycoon och rollercoaster tycoon

Har faktiskt inte gett Airline Tycoon någon chans eftersom att det är 10 år gammalt. Men det verkar inte finnas några alternativ så jag får nog ta och införskaffa mig det ändå

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7