Passivt kylt Radeon HD 5550 från HIS

Permalänk
Melding Plague

Passivt kylt Radeon HD 5550 från HIS

Tillverkaren HIS presenterar ett passivt kylt grafikkort med Radeon HD 5550 för användare på jakt efter tystnad.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Visste inte ens att det fanns ett 5550. Vad presterar det som?

Permalänk
Medlem

Frågan är till vem det riktar sig? vi som vill ha till vanlig windows användning + htpc kan ta 5450 och de som vill ha speldator får nog gå upp i prisklasserna.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Skrivet av heande:

frågan är till vem det riktar sig? Vi som vill ha till vanlig windows användning + htpc kan ta 5450 och de som vill ha speldator får nog gå upp i prisklasserna.

+1

Permalänk
Medlem
Skrivet av nord_93:

Visste inte ens att det fanns ett 5550. Vad presterar det som?

Med specifikationerna som står gissar jag på ungefär som 3850 eller nåt sånt, alltså inte så bra i dagens läge.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michaelo:

Med specifikationerna som står gissar jag på ungefär som 3850 eller nåt sånt, alltså inte så bra i dagens läge.

sämre än så skulle jag tro oxå :/

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk

Stod inte i artikeln, men om det följer med low profile mount så kan jag tänka mig det i min nästa media server.

Permalänk
Medlem

4550 är väll som ett GF8600GT så det här borde vara lite bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av heande:

Frågan är till vem det riktar sig? .

De som vill kunna spela endel i ett chassie som bara kan ta low profile ex.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

HTPC's tror jag är målgruppen

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av scoorch:

HTPC's tror jag är målgruppen

och vad kan 5550 göra som inte 5450 kan göra?

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Skrivet av heande:

och vad kan 5550 göra som inte 5450 kan göra?

Prestera tillräckligt för att kunna spela lite mer avancerade spel.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är synd att dom aldrig lyckas leverera passiva grafikkort med riktigt rejäla flänsar. Dom som inte har stort luftflöde får skyhöga temperaturer med dom här mindre, låga kylarna.