Permalänk
Medlem

Klona till mindre skärm

Min primära bildskärm kör på 2560x1600 och jag har en tv kopplad till datorn med som är full hd(1920x1080) och jag skulle vilja att den primära skärmen klonas till tvn och skalar ner allt med.
Kör man en vanlig klon blir min primära skärm begränsad av tvn vilket känns lite surt, det är även surt att behöva dra iväg filmer till tvn varje gång man ska skifta.

Permalänk
Hedersmedlem

extend these displays är rätt alternativ för detta

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Vad är det för OS/Grafiikort?

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av grynnan:

Vad är det för OS/Grafiikort?

Win 7 x64, 4870x2 och 3450.
Jag vill inte bara klona utan jag vill att den ska skala om med, så 2560x1600 trycks ner på 1920x1080.
Om man bara kör klon kommer den ju tvinga ner min högupplösta skärm till 1920x1080.
Kan tillägga att jag kör med 2 extra skärmar i extended mode som ska vara kvar så med.

Permalänk
Hedersmedlem

Du kan inte klona med olika upplösningar på skärmarna utan att ställa till det med just upplösningen. Du kan däremot sträcka ut skrivbordet till olika upplösningar på olika skärmar. Som jag skrev innan så får du välja extend these displays eller sträck ut bildskärm istället för att klona.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

De har ju inte ens samma bildförhållande. Om det skulle gå att skala skulle bilden bli ihoptryckt på TV:n.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Du kan inte klona med olika upplösningar på skärmarna utan att ställa till det med just upplösningen. Du kan däremot sträcka ut skrivbordet till olika upplösningar på olika skärmar. Som jag skrev innan så får du välja extend these displays eller sträck ut bildskärm istället för att klona.

Det är helt omöjligt? Det finns inte nån programvara som kan skala ner det eller liknande?

Skrivet av Nioreh83:

De har ju inte ens samma bildförhållande. Om det skulle gå att skala skulle bilden bli ihoptryckt på TV:n.

Jag vet att det skulle bli ihoptryckt, men det handlar om så lite att jag inte skulle bry mig. Det är ju bara ca 8% skillnad.

Permalänk
Hedersmedlem

Ptjaa... testa googla "clone display with different resolution" så får du ju en del träffar. Verkar som att det går, men det kostar lite pengar.

Du får själv läsa in dig på problemet närmre. Google är rätt bra på sånt

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Ptjaa... testa googla "clone display with different resolution" så får du ju en del träffar. Verkar som att det går, men det kostar lite pengar.

Du får själv läsa in dig på problemet närmre. Google är rätt bra på sånt

Sökte en hel del på det men hittade mest trådar utan några svar och om det är dyrt så är det rätt ointressant, är bara ute efter det för att förenkla det lite för mig

Permalänk
Medlem

Har gjort samma sak med min skärm på 1280x1024 till HD-Ready TV som körde 1360x766. Har för mig att jag använde Powerstrip till detta. Men vet inte om jag bytte till ett annat program senare. Ska undersöka om jag har programmet kvar och återkommer ikväll isåfall

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Medlem
Skrivet av schkutt:

Har gjort samma sak med min skärm på 1280x1024 till HD-Ready TV som körde 1360x766. Har för mig att jag använde Powerstrip till detta. Men vet inte om jag bytte till ett annat program senare. Ska undersöka om jag har programmet kvar och återkommer ikväll isåfall

Okej vore jätte schyst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infinity_90:

Okej vore jätte schyst

Kan ha varit powerstrip eller så var det ultramon

Vet inte vilket. Har för mig att jag körde det ena och sen bytte till det andra. Var freeware iaf. Såg att varken powerstrip eller Ultramon är det.

Hade en symbol vid klockan där jag kunde högerklicka och sedan välja vilken upplösning och frekvens jag skulle ha på den första skärmen och även den sekundära.

Hade ett Geforce 6800GS vid tillfället om det kan hjälpa

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt