Permalänk

800D + H2O

Jag har alltid velat bygga en egen dator men aldrig haft råd, har byggt åt andra men inte åt mig själv så när jag äntligen fick mitt första riktiga jobb så slog jag på stort....... och nu är jag pank

800D + H2O

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

Snyggt bygge. Du kan inte skicka pennan till mig, jag är lite mer Amd fan, än Intel fan.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Snyggt bygge. Du kan inte skicka pennan till mig, jag är lite mer Amd fan, än Intel fan.

bjuder 5 kr!

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

härligt sysem, snygg kabeldragnig OSV. tycker dock att hut du har monterat klockan e det ballaste

Permalänk
Skrivet av roskai:

härligt sysem, snygg kabeldragnig OSV. tycker dock att hut du har monterat klockan e det ballaste

Haha, ja jag störde mig på att jag inte kunde se vad klockan va när jag spelade länge så jag satt upp den så nära skärmen som möjligt

Permalänk
Medlem

Vattenkylningen..

Ursäkta min amatörmässiga fråga!

Så som du har vattenkylningen dragen dvs, cpu, moderkort och slutligen gfx-kort. Blir det inte så att när vätskan passerar där är den "ljummen"? Eller hinner den kylas ner tillräckligt innan?

Tacksam för svar

Permalänk
Skrivet av psymania:

Ursäkta min amatörmässiga fråga!

Så som du har vattenkylningen dragen dvs, cpu, moderkort och slutligen gfx-kort. Blir det inte så att när vätskan passerar där är den "ljummen"? Eller hinner den kylas ner tillräckligt innan?

Tacksam för svar

Vägen vätskan måste ta genom blocken är så pass kort att den inte hinner värmas och vägen genom radiatorn är så pass lång att vätskan får ordentligt med tid att kylas.

Jag resonerade så att GPU'erna är det som normalt sett körs på högst temp så jag kör de sist, och jag har kört furmark för fullt och så och grafikkortet kommer aldrig över 45C vilket är löjligt bra jämfört med luft som jag också provade i furmark innan som då låg runt 90-95C. Idle ligger runt 29-31C och cpu'n ligger idle: 32-34 load: 47-50 i prime95, tempen skiljer inget märkbart om jag har fläktarna på 100% eller runt 40-60% som jag kör.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt, dock skulle jag sätta pumpen på rätt plats, där corsair har tänkt sig!

Visa signatur

Corsair Obsidan 800D || GIGABYTE GA-MA69G-S3H || Corsair 1000W || AMD Athlon 64 X2 6000+ || 1x GTX250 1GB || Corsair 4GB 800MHz DDR2

Permalänk
Skrivet av Candy86:

Riktigt snyggt, dock skulle jag sätta pumpen på rätt plats, där corsair har tänkt sig!

och var vore det ?

Permalänk
Avstängd

Galet nice hörna!

Permalänk

tycker det ser riktigt fint ut..
dock tycker jag att det ser lite ut som "o organiserat blingbling" i fronten
annars super snyggt

Permalänk
Skrivet av sican_90:

Galet nice hörna!

Tackar, och det blir snyggare

Skrivet av er_nilsson:

tycker det ser riktigt fint ut..
dock tycker jag att det ser lite ut som "o organiserat blingbling" i fronten
annars super snyggt

Tack, och ja jag gillar chaoset men mycket beror på dem dåliga bilderna märkte jag

Permalänk

Vraför inte visa tessellation på extreme istället för normal?

Visa signatur

Corsair AX750W > Lian Li PC-V354B > ASUS Maximus III Gene > i5 750 @ 3.8 ghz > Corsair H70 > Corsair 8GB (4x2048MB) > 5970 Quadfire > Corsair Force series 120gb

Permalänk

Varför*

Visa signatur

Corsair AX750W > Lian Li PC-V354B > ASUS Maximus III Gene > i5 750 @ 3.8 ghz > Corsair H70 > Corsair 8GB (4x2048MB) > 5970 Quadfire > Corsair Force series 120gb

Permalänk
Skrivet av DynamitHarry:

Hm, tänkte inte riktigt på det då SC körde på normal i sitt 480GTX test. Men visst kan väl pröva.

Permalänk

Har nu byggt om en hel del i systemet och tänkte posta ett nytt galleri när jag har fått sleeven och fixat med det

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Asheileon:

Har nu byggt om en hel del i systemet och tänkte posta ett nytt galleri när jag har fått sleeven och fixat med det

Vi vill se sleev

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av MulleEng:

Vi vill se sleev

Fick den igår när jag kom hem från jobbet, har bara hunnit 1 pci-e än men i slutet av veckan borde jag vara klar med chassi och allt
btw sleeven är blå och blå, dvs mörk och ljus blå

Permalänk

Datorn är klar och sleevad, men 2st av mina zalman fan-mate brann så jag postar när jag kommer hem efter en tur till webhallen efter jobbet

Permalänk
Medlem

Mycket snyggt. Du får alltså såna där bra temps genom att bara köra en 3.120 rad? Har beställt nästan samma setup själv för att kyla i7+5970 men vad jag har läst så är det fan gränsfall, funderar därför att slänga in en 2.120 i loopen innan jag ens har testat.

Visa signatur

Gigabyte Z390 AORUS MASTER | i7 9700K | Corsair 32GB | EVGA GTX 1080 8GB ACX 3.0 FTW | Windows 10