Permalänk

Trasigt minne

Hej

Köpte ett par ddr3 minnen för ett par veckor sen. Det va corsair XMS3 1600mhz 4gb..nu slutade det andra funka jag körde stickorna i 1700 mhz med standard volt .Min fråga är : gäller garantin fortfarande ?

Permalänk
Hedersmedlem

Den är fortfarande giltig, garantin alltså men har du testat minnen i lägre hastighet sedan 1700MHz?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Den är fortfarande giltig, garantin alltså men har du testat minnen i lägre hastighet sedan 1700MHz?

det andra minnet funkar men så fort jag sätter i det andra minnet så får jag blå skärm och en massa minnes errors när körde i memtest...kör dessa med crosshair formula IV moderkort samt amd ph 965. Minnerna e nästan nya satte ihop mitt bygge för 2veckor sen,kör med win 7 64bit .

Permalänk
Hedersmedlem

Testat det "felaktiga" minnet ensamt?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Testat det "felaktiga" minnet ensamt?

Ja blåskärm nästan omedelbart får bsod "Memory_managment" error,dom här ska ju klara 1600mhz iaf..frågan e vågar jag äns köra dom i den hastigheten :/ ?

Permalänk
Hedersmedlem

Alltså det är inte hastigheten som bränner minne, utan spänningen på detsamma, men det verkar vara fel på ditt andra minne så det blir väl att rma:a detta. För du har väl garanti på dem?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)