Apple säljer en miljon Ipad

Permalänk
Melding Plague

Apple säljer en miljon Ipad

Endast 28 dagar efter lanseringen bekräftar Apple att företaget sålt totalt en miljon Ipad.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Inget ont om Ipad men jag tror att Apple skulle kunna sälja vad som helst.

Permalänk
Avstängd

Apple skulle väl kunna sälja skräp om det bara hette Igarbage:=)

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk
Keeper of the Bamse

Fast nu är det ju att iPaden är en nice produkt. Låter lite som att ni ogillar ipaden bara för sakens skull, utan att ha använt den.

PS: Jag har inte använt en iPad, ej heller ens sett den irl.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Fast nu är det ju att iPaden är en nice produkt. Låter lite som att ni ogillar ipaden bara för sakens skull, utan att ha använt den.

PS: Jag har inte använt en iPad, ej heller ens sett den irl.

Hur kan du då hävda att det är en nice produkt? Att döma av specifikationerna tycker jag inte det verkar som om den gör sig förtjänt av miljon-försäljning.

Visa signatur
Permalänk

om apple bara kunnde lägga till flash stöd och multitasking så skulle jag köpa en ipad på stubben för kännslan i användandet är helt oslagbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av dkd:

Hur kan du då hävda att det är en nice produkt? Att döma av specifikationerna tycker jag inte det verkar som om den gör sig förtjänt av miljon-försäljning.

Hade du tänkt överklocka din iPad så du kan köra Tux Racer i Linux i hela 66fps istället för 60FPS eller?

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Skrivet av bandit_n1:

om apple bara kunnde lägga till flash stöd och multitasking så skulle jag köpa en ipad på stubben för kännslan i användandet är helt oslagbar

Jo flash vore najs... Men multitasking kommer förmodlingen i iphone os 4 och samtidigt för ipad skulle jag tippa på. Rätta mig om jag har fel.

Permalänk
Skrivet av bandit_n1:

om apple bara kunnde lägga till flash stöd och multitasking så skulle jag köpa en ipad på stubben för kännslan i användandet är helt oslagbar

Thoughts on Flash <--- Helt klart värt att läsa hela.
http://www.sweclockers.com/nyhet/10898-multitasking-i-nasta-v...

Permalänk
Medlem

Det där uttalandet är vad jag skulle kalla för "a bag of hurt".
Han säger att Adobe är sega på att flytta till Cocoa när varken nyaste Final Cut Pro eller MS Office är skrivet i Cocoa, Finder skrevs inte om i Cocoa förrän Snow Leopard så jag tycker hans statement om just den biten är extremt svagt.
Det han gör när han stänger av Adobe på detta vis är att han gör det svårare för utvecklare att göra appar för flera plattformar bara.
Han säger att Adobe inte är en öppen plattform?
Utvecklare måste följa Apples minsta lilla vink när de utvecklar för iPhone, om något är stängt för utvecklare så är det iPhones plattform...

Ett av de större skälen till Flash har fått oförtjanat mycket skit är att många saker i flash på webben är extremt dåligt kodade och inte har något att göra med Flash i sig självt. Sen hjälper det inte att Apples implementation av flash på Mac-sidan är ett fiasko to say the least.

Permalänk

jag Tycker Apples produkter är ganska coola.
Liksom häftiga program i Iphone och Ipod Nanos senaste version är snygg som bara den.
Men hållbarheten på deras produkter är ett enormt - i mina ögon. jag ägt några Ipods då och alla har gått sönder för de minsta lilla.
Jag vet inte hur hållbarheten är på den nya Nanon eller Ipad ,men dom ser inte ut att tåla mkt.
Men + för snygga och coola produkter iaf.

Visa signatur

[B] OS: Windows 7 Ultimate 64 Bitars l HP Pavilion DV6-2165eo.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte. Vad är det för folk som köper dessa egentligen? Vad använder de dem till?

Edit: Ok, har läst runt lite och har sett många kommentarer liknande "This thing is awesome! My MBP is collecting dust now!". Varför i helskotta köpte du en dator för 15000 om du klarar dig på prestandan i en smartphone med lite större skärm??? Va???

Kunde inte låta bli att ragea lite.

Permalänk
Medlem

Värdet av pengar är subjektivt

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk

Om det varit något annat företag som lanserat i-paden, skulle den sålt i en miljon exemplar då...

Visa signatur

Hoppla hoppla, här va de helikoptersmörgås!

Permalänk

Tablet PC har ju funnits sen 2001... Tablet PC - Wikipedia, the free encyclopedia

Så vad är nytt lixom? Att man bara kan använda en app i taget? Verkar som att Tablet PC vinner allt förutom marknadsföring! ;P

Visa signatur

|Modermodem: Asus A8N32-SLI Deluxe|AMD Athlon™ 64 X2 4400+|Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB|Albatron Geforse 9600 GT 512mb

Permalänk
Skrivet av helikoptermacka:

Om det varit något annat företag som lanserat i-paden, skulle den sålt i en miljon exemplar då...

Om något annat företag sålde Quarter Pounder Cheese, skulle den ha sålts i samma kvantitet då?

Vad tror du själv?

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av dkd:

Hur kan du då hävda att det är en nice produkt? Att döma av specifikationerna tycker jag inte det verkar som om den gör sig förtjänt av miljon-försäljning.

Vad du tycker om specifikationerna spelar inte så stor roll i och med att en miljon köpte iPaden på såhär kort tid.

Jag personligen kommer inte köpa den då jag inte behöver någon samt att den är för dyr; men alla som köper den verkar ju skitnöjda med den, då får man nog utgå från att den är just "nice".

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Ipad är så snygg att jag önskar att jag hadde lust att köpa en ! Men nä, den verkar vara lite, hur ska jag säga det.... Som en snygg dum brud med glans i ögonen ! Altså något som är roligt i en timme för den gör ett par snygga moves, sen när stunden är över så är det bara störande hur begränsad den är !

Permalänk
Skrivet av Hakkenarsk:

Om något annat företag sålde Quarter Pounder Cheese, skulle den ha sålts i samma kvantitet då?

Vad tror du själv?

touché
Jag menar att många investerar nog i denna med det största köpargumentet att det kommer från apple, och därför "måste" vara bra.

Visa signatur

Hoppla hoppla, här va de helikoptersmörgås!