Permalänk

moderkort till 1055t

Är ett Gigabyte GA-890GPA-UD3H ett vettigt moderkort att ha till en 1055t?? Har hört en del negativt om det men samtidigt en hel del positivt.. Vad har ni för tankar här på sweclockers?

Permalänk
Medlem

Vad är din budget och vad har du för krav?
Om du kan slänga ner lite mer pengar köp ett ASUS IV FORMULA
Annars har MSI ett fint kort i din prisklass
Komplett.se - MSI 890GXM-G65, Socket-AM3
Nytt och prisvärt, snyggt dessutom!
Bra val till processor föresten

Permalänk

Jaa, min budget ligger väl däromkring 1200 plus minus nån hundra lapp.
Fast det är ju som så att jag hade tänkte köpa ett asus xonar dx också, men om ljudkortet som kommer med Asus moderkortet är tillräckligt bra så kan det ju vara en tanke att köra på det istället, hamnar på samma kostnad ungefär. Vilka fördelar får man jämfört med gigabyte kortet? Klockar bättre??
Jag är hursomhelst väldigt förvirrad!!

Permalänk
Medlem

Jag har vart på spaning efter ett bra/grymt klockvänligt moderkort det senaste till ett planerat 1055t-bygge. Har kommit fram till att Komplett.se - ASUS M4A89GTD PRO ska vara bland det bättre och prisvärdaste och passar dessutom din budget, hitta bla denna videon som fick mig att bli sugen på just det kortet YouTube - NCIXcoms kanal. Sen är givetvis ASUS IV FORMULA antagligen ett bättre (antagligen det bästa som finns ute just nu) men för min del så motiverar prisskillnaden inget köp.
EDIT: Asuskortet finns i en till modell: Komplett.se - ASUS M4A89GTD PRO/USB3 , skillnaden? ja usb3 för 200:- extra om man nu av nån anledning tycker att det är värt.
MVH

Visa signatur

| 8700K | ASUS Z370-F STRIX | Deepcool 240 EX | G.Skill Trident Z 16GB 3000Mhz | ASUS GTX 1080 Strix | SAMSUNG 970EVO 500GB | Evga 1600W P2 | ACER XB271HU | NZXT H440W |

Permalänk

Av nån outgrundlig anledning är jag fortfarande mer inne på gigabytes moderkort!
Fast en grej jag upptäckt dock.. är att ram-minnesplatserna verkar sitta väldigt nära processorsockeln. Kommer det att bli ett problem om man väljer att köpa till en fet fläkt i stil med scythe mugen 2 rev b?

Permalänk
Avstängd

Kolla på länken så ser du att han får plats med en NH-D14

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk

Aaah, då ska det la inte vara några problem med det då! ^^
Asus kortet har en lite rolig layout som gör att jag skulle skaffa två grafikkort o köra crossfire så täcks pcie-x1 porten för... Vilket gör att jag måste sätta mitt xonar dx i x4 sloten. Funkar det överhuvudtaget?!

Permalänk
Visa signatur

Server: CPU - i7 3960x | GIGABYTE X79-UD3 | RAM 24GB 1600MHz | Corsair HX750(MDPC-X) | Fractal Design R4 | Intel 530 SSD 240GB | Dell U2311h
HTPC: i5 6600k, 1060 GTX, 8GB Ram, 256 GB SSD.