Permalänk
Medlem

Bra torrentklient med webui?

Tjena!

Jag har bråket med (rtorrent + wtorrent) hela dagen och nu får jag seriöst damp, jag ger upp.

Vilken klient med bra webui kan jag snabbt sätta upp på min server som kör Ubuntu server, någon bra guide?

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk

Varför vill du ha webUi?

Permalänk
Medlem
Skrivet av raWpackeT:

Varför vill du ha webUi?

Ja du, undra varför jag vill ha det på en headless server
För jag inte är så sugen på att SSHa in bara för att kolla torrentarna

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

jag rekomenderar torrentflux b4rt

Torrentflux-b4rt Home Page - A BitTorrent and Internet Transfer Web Control Application

Körde länge vanliga torrentflux men har uppgraderat sedan nån månad tillbaka. Mkt nöjd med torrentflu b4rt

Permalänk
Skrivet av =JoNaZ=:

jag rekomenderar torrentflux b4rt

Torrentflux-b4rt Home Page - A BitTorrent and Internet Transfer Web Control Application

Körde länge vanliga torrentflux men har uppgraderat sedan nån månad tillbaka. Mkt nöjd med torrentflu b4rt

Är det nån utveckling på det fortfarande? Den senaste versionen är ju från 2008-03

Permalänk
Medlem

Deluge har ett väldigt trevligt webgui, det är för övrigt ett väldigt trevligt torrent program.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av =JoNaZ=:

jag rekomenderar torrentflux b4rt

Torrentflux-b4rt Home Page - A BitTorrent and Internet Transfer Web Control Application

Körde länge vanliga torrentflux men har uppgraderat sedan nån månad tillbaka. Mkt nöjd med torrentflu b4rt

Slänger in b4rt nu, håller på att få till transmissoncli. Ska se hur det blir.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josasp:

Slänger in b4rt nu, håller på att få till transmissoncli. Ska se hur det blir.

Transmission har ju som du kanske märkt, ett eget webui som kanske fungerar tillfredsställande

Permalänk
Medlem
Skrivet av blink:

Transmission har ju som du kanske märkt, ett eget webui som kanske fungerar tillfredsställande

Japp, men jag fick inte riktigt ordning på Transmission.

Så om b4rt kan hjälpa med det så är det super.
Samt såg Transmissions webgui lite väl light ut.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk

Själv använder jag uTorrent med deras egna webui

Torrent WebUI Guide - Guides - Torrent - a (very) tiny BitTorrent client

Finns tillochmed en portning så att det går att nå ditt utorrent via iphone, då gjort Webui sidan användarvänlig på iphone/ipod touch skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrcolgate:

Själv använder jag uTorrent med deras egna webui

Torrent WebUI Guide - Guides - Torrent - a (very) tiny BitTorrent client

Finns tillochmed en portning så att det går att nå ditt utorrent via iphone, då gjort Webui sidan användarvänlig på iphone/ipod touch skärmen.

Körde jag med, när servern körde W2k3 Server för ~4 dagar sedan
Nu kör jag/den Ubuntu 9.10 Server, inget µTorrent

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

Vad är det som trilskas med rRorrent och wTorrent för dig? rTorrent is the shit på en headless server

Permalänk

rtorrent + rutorrent är också ett alternativ.
rutorrent - Project Hosting on Google Code

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunnis:

Vad är det som trilskas med rRorrent och wTorrent för dig? rTorrent is the shit på en headless server

Allt.

Nej men det bara ville inte fungera som det skulle.

  • Torrentar ville inte starta

  • wTorrent verkade inte riktigt snacka med rTorrent

  • rTorrent betedde sig allmänt mongo i terminal (reagerade inte på alla knappar)

  • En massa annat skit som fick mig att lacka ur totalt

EDIT:

Skrivet av iguanodon:

rtorrent + rutorrent är också ett alternativ.
rutorrent - Project Hosting on Google Code

Provade det i samma sväng som wTorrent, men hade så mycket bekymmer med rTorrent så jag gav upp.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

Visade sig att b4rt sög, det var gammalt, tråkigt, komplicerat, bökigt och passade inte allt mina behov.

Det blev Transmission med sitt webgui, problemet är bara att jag skulle behöva ha minst en till user med eget ui och egna mappar.

Går det att lösa utan att fucka upp det helt?
När jag körde W2k3 med µTorrent så körde jag µTorrent i två instanser men det krånglade skitmycket i bland.

EDIT: Fixade det med!
Två users sen en egen config i home mappen för varje user och "su user1 -c 'transmission-daemon' " i webmin för boot.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av scirocco:

deluge har ett väldigt trevligt webgui, det är för övrigt ett väldigt trevligt torrent program.

+1

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Personligen använder jag rtorrent + rutorrent på min server, vilket funkar helt perfekt när det väl fungerar, men det tog mig nog en vecka för att få det att fungera ordentligt. Men som nämnts, är väl Deluge det bästa jag kan rekommendera, om du vill undvika rtorrent

Permalänk
Medlem

Har fått Transmission att fungera superbra.
Gillade verkligen Transmission remote gui som körs som en klient på klienterna.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

Tycker det är verkligen är märkligt att man måste ha ett webgui till rtorrent, programmet fungerar hur abra som helst via ssh och att den inte skulle reagera på vissa knapptryckningar, vad exakt innebär det?

Permalänk
Medlem

rutorrent är klockrent om du vill ha webui.
(jävligt lätt att installera med Cherokee)

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poka64:

Tycker det är verkligen är märkligt att man måste ha ett webgui till rtorrent, programmet fungerar hur abra som helst via ssh och att den inte skulle reagera på vissa knapptryckningar, vad exakt innebär det?

Tycker du att det är märkligt att man vill ha ett najs ui att arbeta med?
Det är ju inte bara jag som ska använda torrentservern så det kan ju vara bra att ha ett ui som folk kan använda.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josasp:

Tycker du att det är märkligt att man vill ha ett najs ui att arbeta med?
Det är ju inte bara jag som ska använda torrentservern så det kan ju vara bra att ha ett ui som folk kan använda.

som öppnar för fina säkerhetshål tyvärr, men visst, måste man ha ett GUI så ska man ju så klart fixa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poka64:

som öppnar för fina säkerhetshål tyvärr, men visst, måste man ha ett GUI så ska man ju så klart fixa det.

Och det gör inte ssh?

Visa signatur

Plan9 fan. In glenda we trust.

Permalänk
Medlem

jag provade deluge nu bara för att se om de verkligen var bättre än b4rt... vad besviken jag blev!

Hitta ingen cookie hantering förutom per torrent fil (inte per typ user, vilket inte verkar finnas)
Fanns heller inget bra cli där man kunde köra en wipe funktion med delete torrent + data. Vilket är ett måste för att mina cronjob ska funka.

nä det blir b4rt även i fortsättningen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagle:

Och det gör inte ssh?

Nja, SSH anses väl vara helt säkert sålänge man har ett starkt lösenord?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av dagle:

Och det gör inte ssh?

Nej?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusW:

Nja, SSH anses väl vara helt säkert sålänge man har ett starkt lösenord?

Det jag syftar på är att ssh ger tillgång till hela användaren (visst den skulle kunna köras isolerat) om det skulle bli hackat. Att köra ett webgui ger honom tillgång till hans torrents. Blir hellre av med mina torrents än att någon kan göra what ever på mitt konto.

Och nej jag räknar inte in taskiga webguin som man kan hacka på 10 sekunder.
Trasiga saker går väldigt lätt sönder. Tycker inte det har med saken att göra, på samma vis som det säker finns dåliga ssh-implementationer. Och jag räknar med att det finns lösenord,kryptering etc etc till sidan...

Skrivet av Razoz:

software - ssh
Jo? (Och jo du förtjänade att bli tillbakatrollad!)

Visa signatur

Plan9 fan. In glenda we trust.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagle:

Det jag syftar på är att ssh ger tillgång till hela användaren (visst den skulle kunna köras isolerat) om det skulle bli hackat. Att köra ett webgui ger honom tillgång till hans torrents. Blir hellre av med mina torrents än att någon kan göra what ever på mitt konto.

Och nej jag räknar inte in taskiga webguin som man kan hacka på 10 sekunder.
Trasiga saker går väldigt lätt sönder. Tycker inte det har med saken att göra, på samma vis som det säker finns dåliga ssh-implementationer. Och jag räknar med att det finns lösenord,kryptering etc etc till sidan...

Fair enough! Dock har iaf jag alltid SSH igång av andra anledningar, och det tror jag de flesta som har en headless server har. Med webguit är det iofs inte heller svårt att se till att det bara nås på det lokala nätverket, så det är ju inte svårt att begränsa det iaf.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusW:

Fair enough! Dock har iaf jag alltid SSH igång av andra anledningar, och det tror jag de flesta som har en headless server har. Med webguit är det iofs inte heller svårt att se till att det bara nås på det lokala nätverket, så det är ju inte svårt att begränsa det iaf.

Exakt det sättet jag har satt upp mitt på
Har blockerat port 80 och port 22, men har även OpenVPN. VPN:ar (är det ett existerande verb? ) in på servern, och kommer sen åt alla tjänster lokalt via VPN.