Geforce GTX 460 i juni

Permalänk
Medlem
Skrivet av SprengdPanda:

Sluta var så ytlig och döm efter vad du ser. Skärp dig för fan, kom du in här för att bevisa nåt eller få bekräftelse själv kanske?

hmmm.. självinsikt?

Skrivet av Devrer:

Är väl dock inte atis fel att deras kort är dåliga på folding. De som har gjort foldingklienterna lade tid på att få en effektiv klient till nvidias kort, men sedan hafsade de bara ihop något till ati-korten.

Det ska tydligen bli betydligt jämnare mellan dem nu när det kommer en opencl-klient, som båda korten stödjer.

De som gjorde folding klienten till Nvidia's GPU'er fick hjälpa av Nvidia. ATI's GPU arkitetur är också svårare att programmera för att få ut bra flyttals prestanda. Trots att ATI's GPU teoretiskt har mycket högre flyttalsprestanda så är det svårt att realisera denna prestanda pga av en omständig GPU arkitetur.

Permalänk
Medlem

Kört på Nvidia till senast då det fick bli ett ATI kort.(som efter 2 veckor byttes mot ett bättre ATI kort.)

endast från min egen erfarenhet osv , men ATI's drivare suger fan åsneb....
EN gång lyckades jag få igång CCC, efter si så där 17 reboots med etnisk rensning av allt vad drivare heter.
En reboot senare funkar det EJ längre.

Att överhuvudtaget ha en Drivrutin som kräver .NET och annat sabla lull lull för att ens dra igång är fan skandal redan där.
Att den sedan KRÄVER en total etnisk rensning av allt vad ATI drivare heter (och .NET för den delen tydligen.) är fan tragiskt.
microstutter ska vi inte ens ta upp.

Näe , Nvidia vinner fan drivar-fighten ,, dom spelar inte ens i samma klass där.
Tråkigt bara att Nvidia korten suger mycket ström i förhållande till prestanda. där vinner ATI stort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordsqueak:

Kört på Nvidia till senast då det fick bli ett ATI kort.(som efter 2 veckor byttes mot ett bättre ATI kort.)

endast från min egen erfarenhet osv , men ATI's drivare suger fan åsneb....
EN gång lyckades jag få igång CCC, efter si så där 17 reboots med etnisk rensning av allt vad drivare heter.
En reboot senare funkar det EJ längre.

Att överhuvudtaget ha en Drivrutin som kräver .NET och annat sabla lull lull för att ens dra igång är fan skandal redan där.
Att den sedan KRÄVER en total etnisk rensning av allt vad ATI drivare heter (och .NET för den delen tydligen.) är fan tragiskt.
microstutter ska vi inte ens ta upp.

Näe , Nvidia vinner fan drivar-fighten ,, dom spelar inte ens i samma klass där.
Tråkigt bara att Nvidia korten suger mycket ström i förhållande till prestanda. där vinner ATI stort.

Just därför jag drar mig för att någonsin köpa ett ATI-kort igen. Tyvärr!

Visa signatur

Cooler Master Advanced 912 HAF | Gigabyte Z87X-UD3H | İ7-4770 | Corsair Venceance 2x8GB | Samsung SSD 840EVO + 2TB HDD | Asus GTX 760 OC II | 750W | Eizo Foris FS2331 | MacOS Sierra 10.12.6 [Custo Mac Pro / Hackintosh] |
MBA 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Nu har jag ju iofs inte gett en positiv kommentar, vilket är en helt annan sak, positiva kommentarer skadar aldrig, negativa kommentarer sänker bara stämningen i tråden. Jag går inte in och ger dåliga kommenterar när de kommer nyheter om AMD.

OFF-TOPIC

Nej men din logik är absurd. Du skall naturligtvis vara tillåten att kommentera negativa kommentarer utan att du måste äga produkten du kommenterar. Självklart skall kommentaren vara mogen och inte t.ex. "ROFL OMFG ******** SUGER SÅ JÄVLA MYCKET JÄvLA SKITFÖRETAG DE KAN INGET HAHAHAHAHA" Det är absolut inget fel på att skriva mogna negativa kommentarer t.ex. "Tyvärr lyckades inte företaget ******* denna gång".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil_swede:

ett spontant snabbsvar... Nvidia har bättre drivrutiner och det är värt pengarna, istället för att spel kanske crashar 1-3ggr under en 1 timmas period

Du jag har ett gtx 260 och jag har 4-5 crasher per dag ca, med senaste drivrutinerna och städar bort dom gamla med driver cleaner, så säg inte att nvidia är perfekta med sina drivers för det är dom inte

Visa signatur

Amd Ryzen 1600, Gigabyte ab350 gaming 3, corsair LPX 3000@2933
Radeon 480 4GB Corsair TX 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordsqueak:

Kört på Nvidia till senast då det fick bli ett ATI kort.(som efter 2 veckor byttes mot ett bättre ATI kort.)

endast från min egen erfarenhet osv , men ATI's drivare suger fan åsneb....
EN gång lyckades jag få igång CCC, efter si så där 17 reboots med etnisk rensning av allt vad drivare heter.
En reboot senare funkar det EJ längre.

Att överhuvudtaget ha en Drivrutin som kräver .NET och annat sabla lull lull för att ens dra igång är fan skandal redan där.
Att den sedan KRÄVER en total etnisk rensning av allt vad ATI drivare heter (och .NET för den delen tydligen.) är fan tragiskt.
microstutter ska vi inte ens ta upp.

Näe , Nvidia vinner fan drivar-fighten ,, dom spelar inte ens i samma klass där.
Tråkigt bara att Nvidia korten suger mycket ström i förhållande till prestanda. där vinner ATI stort.

Installerar dom fortfarande inte .NET med drivern?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av al0be:

Du jag har ett gtx 260 och jag har 4-5 crasher per dag ca, med senaste drivrutinerna och städar bort dom gamla med driver cleaner, så säg inte att nvidia är perfekta med sina drivers för det är dom inte

Testat att sänka oc'n på ditt graffekort?

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Skrivet av piddeman:

Testat att sänka oc'n på ditt graffekort?

den är på stock=) så in your face nvidiaboi=P

Visa signatur

Amd Ryzen 1600, Gigabyte ab350 gaming 3, corsair LPX 3000@2933
Radeon 480 4GB Corsair TX 650

Permalänk
Avstängd
Skrivet av al0be:

den är på stock=) så in your face nvidiaboi=P

Moget inlägg, mycket moget......Kanske är ''Skit bakom tangentbordet'' då? Testat att sätta i 6-pinskontakten i grafikkortet eller?

Eller så har du fått ett skit exemplar. Det händer även hos Nvidia att man får måndagsexemplar. Fast hos ATI så får man 90% skitkort Massa buggar eller Bsod osv som rapporteras från ATI' kort ägare...

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

Hm.... förhåppningsvis är priset så bra att det blir 3x460 i SLI nästa gång jag byter. Vill gärna ha nVIDIA nästa gång då jag aldrig gillat ATI utan bara tog det för att nVIDIA inte hade dx11 vid tillfället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av al0be:

den är på stock=) så in your face nvidiaboi=P

why are you writing like a fucktard?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av piddeman:

Moget inlägg, mycket moget......Kanske är ''Skit bakom tangentbordet'' då? Testat att sätta i 6-pinskontakten i grafikkortet eller?

Eller så har du fått ett skit exemplar. Det händer även hos Nvidia att man får måndagsexemplar. Fast hos ATI så får man 90% skitkort Massa buggar eller Bsod osv som rapporteras från ATI' kort ägare...

Skrivet av Ant3:

why are you writing like a fucktard?

allt sitter som det ska och allt är som det ska,och det händer endå=)nåja tack för dina mediokra försök till hjälp=)

Visa signatur

Amd Ryzen 1600, Gigabyte ab350 gaming 3, corsair LPX 3000@2933
Radeon 480 4GB Corsair TX 650