The humble indie bundle [populära småspel nästan gratis]

Permalänk
Hedersmedlem

The humble indie bundle [populära småspel nästan gratis]

Nu är förra årets World of Goo-kampanj tillbaka - den här gången med ännu bättre erbjudanden. Betala (nästan) så mycket eller lite du vill för ett paket med World of Goo, Gish, Aquaria, Lugaru HD och Penumbra.

The Humble Indie Bundle (pay what you want for five awesome indie games)

Permalänk

Glöm inte att intäkterna delas upp mellan utvecklarna och välgörande ändamål (EFF och Child's Play). Inga giriga mellanhänder (med undantag för PayPal/Amazon/Google som sköter betalningen).

Dessutom ska alla spelen funka till Windows, Linux och Mac OS X och alla är fria från DRM.

World of Goo är ett riktigt bra spel, det hade jag redan sen innan. Provade Gish litegrann och det verkar rätt så bra, tar ett tag innan man kan styra ordentligt dock. De andra har jag inte provat än.

6 dagar kvar. Passa på!

Permalänk
Medlem

Hade precis tänkt tipsa om detta men ni hann visst före
RIKTIGT schysst deal iaf!

Visa signatur

It's good to be bad

Permalänk

Ytterligare ett spel, Samorost 2, har lagts till paketet. Fantastiskt tillfälle att lägga sig till med några trevliga indies, och samtidigt ge till välgörenhet.

Permalänk
Medlem

Man kan välja hur pengarna ska fördelas mellan välgörenhet och utvecklare. Ni kan alltså välja att ge allt till välgörenhet, alternativt allt till utvecklarna.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk

Intressant att se att linux-användarna är de mest givmilda
Hur tror ni det går? Kommer de över $700000? $750000? $800000?
Hur som helst har de samlat in över 5 miljoner kronor nu. Jag undrar om de räknade med det när de satte igång...

Inte lång tid kvar nu.