Scythe Mugen 2 rev B eller Scythe Ninja 2 Rev. B

Permalänk

Scythe Mugen 2 rev B eller Scythe Ninja 2 Rev. B

Är Scythe Mugen 2 rev B eller Scythe Ninja 2 Rev. B bäst att ha tillsammans med en 1055t cpu? Ninjan ser ut att ha bättre spec på pappret, tystare och så. Stämmer det?
Förslag på andra kylare som är bättre i samma prisklass??

Permalänk
Medlem

Har själv en Mugen 2 som jag är mycket nöjd med. Stabilt på 44'c max load.

Har en phenom 955

Visa signatur

Phenom II 955 3,2ghz, M4N98TD EVO, 4gb Corsair 1600mhz, Corsair TX 550w, Sparkle GTX470, Fractal Design R2, Win7 Ultimate 64-bit.

Permalänk
Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Acer XB271H | Dell U2412M

Permalänk

Njaa, 400 spänn är nog ungefär det jag kan tänkas lägga ut.
Mugen 2 känns rätt lockande

Permalänk
Medlem

Är också väldigt intresserad av denna tråd då jag själv ska köpa något i 400 kr klassen.

Permalänk

Mugen är nyare, vet dock inte om den är bättre.
Vissa säger att den ena kyler bättre, och tvärtom.
Så ta den som är tystast eller har bättre fläkt beroende på vad du vill ha.

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk

Kommer kylaren ställa till problem med tanke på sin mäktiga storlek?? Blir den ivägen för ram-minnen etc?

Permalänk
Medlem

Det är klart att en stor kylare bådar problem, men de flesta recensenter har klarat sig med mugen, trots att de haft stora kylflänsar på moderkortet. Mugen är ju den som kyler klart bäst i sin prisklass, och är ett väldigt bra alternativ som jag själv funderar över. Det enda alternativet som är prisvärdare är coolermaster hyper 212 plus, men det låter mer och kyler en aning sämre, så scythe mugen är helt klart bra. Se bara till att ha plats i djupled.

Visa signatur

| Case: Fractal Design R2 | Nätagg: Be Quiet | Moderkort: Asus crosshair formula IV | CPU: Amd phenom 1055t | Ram: 8GB | Hdd: Samsung f3 500GB | Grafikkort: xfx 460 ti |

Permalänk

Tack för all hjälp, det blev en mugen till sist! Jag har gott om plats iom att jag har ett haf 932-chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av grasklippare:

Tack för all hjälp, det blev en mugen till sist! Jag har gott om plats iom att jag har ett haf 932-chassi

Skulle uppskatta ifall du skulle kunna dela med dig av temps, senare ifall du inhandlar det, då jag själv funderar att köpa mugen+samma cup och överklocka en aning

Hopas för övrigt att det går bra med mugen.

Visa signatur

| Case: Fractal Design R2 | Nätagg: Be Quiet | Moderkort: Asus crosshair formula IV | CPU: Amd phenom 1055t | Ram: 8GB | Hdd: Samsung f3 500GB | Grafikkort: xfx 460 ti |