Intel lanserar Atom för tablets och mobiltelefoner

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Jag tror ändå mer på ARM designen. Verkar dock som att den hålls tillbaka av dom stora jättarna?

läs anand genom gång så kanske du blir mer positiv till intels lösning..eller vad svamlar jag om?

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Vad är meningen med stöd för HD-film på en mobiltelefon? Skärmen lär väl knappast ha HD-upplösning och om den hade det, ska man sitta med förstoringsglas för att se detaljerna då? Eller kommer de ha HDMI-kabel så man kan koppla in den till en HDTV? Vi satt och pratade om mobiltelefoner på fikat på jobbet och någon nämnde att nu har de stöd för HD video och alla gapskrattade och såg det som ett skämt, totalt urlöjligt, varför skulle man någonsin behöva det på en mobiltelefon med pytteliten skärm tyckte vi.

Kolla på Nokia N8, den har HDMI och stöd för HD-video plus 5.1-ljud. Man behöver snart ingen HTPC

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem

Kom på en annan anledning varför de behöver kunna spela upp HD.
De har väl inbyggd kamera som kan filma HD och då ä det trevligt att kunna spela upp det man har filmat.