Internet Explorer tappar – nu under 60 %

Permalänk
Medlem
Skrivet av VIller-Valle:

Var tvungen att installera o testa Opera nu. Kör FF som main, men måste säga att det var skillnad på de två. En sak som slog mig mest var hur det flöt. Scrollar jag i FF blir det som i steg, det hoppar ner en bit, inget flyt alltså. I Opera glider den vid scrollning. Var väldigt mycket trevligare faktiskt. Sen hur snabbt de laddar sidor, tror inte jag tyckte det skiljde så mycket iaf. Blir att testa vidare och se. Vant mig vid Ad-ons i FF

Smooth Scrolling ftw. Den enda webbläsaren där det funkar bra, imo.

Det mesta finns redan inbyggt i Opera. Och om du vill ha någon extra funktion så kan du alltid använda User JavaScript.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VIller-Valle:

Var tvungen att installera o testa Opera nu. Kör FF som main, men måste säga att det var skillnad på de två. En sak som slog mig mest var hur det flöt. Scrollar jag i FF blir det som i steg, det hoppar ner en bit, inget flyt alltså. I Opera glider den vid scrollning. Var väldigt mycket trevligare faktiskt. Sen hur snabbt de laddar sidor, tror inte jag tyckte det skiljde så mycket iaf. Blir att testa vidare och se. Vant mig vid Ad-ons i FF

Det går att ställa in smooth scroll i firefox med men det fungerar mer smooth i opera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Det går att ställa in smooth scroll i firefox med men det fungerar mer smooth i opera.

What u did there, i saw it.

Anyhow, är jag den enda i världen som inte har smooth scroll inställt för min Opera (boxen är checkad)? Kan iofs vara musens mjukvara som stökar, jag lyckas inte ställa in det i många program alls.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Och hur många procent har Comodo Dragon måntro?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Anders127:

Kan du ge några exempel?

bara det att Opera har mouse gestures(som faktist fungerar 100% felfritt) utan några addons/tillägg räcker enligt mig!

edit: sedan det som andra har sagt i tråden, smooth scrolling

Permalänk

Nu ger jag chrome en ny chans, kör på betan. Och det är faktiskt riktigt snabbt, känns rappare än opera so far, och det vill inte säga lite. Vi får se hur det håller i längden, känns som det funkar till 99% av all surf, vill man sedan ha massa addons osv för webutveckling så har man ju såklart FF kvar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av VIller-Valle:

Var tvungen att installera o testa Opera nu. Kör FF som main, men måste säga att det var skillnad på de två. En sak som slog mig mest var hur det flöt. Scrollar jag i FF blir det som i steg, det hoppar ner en bit, inget flyt alltså. I Opera glider den vid scrollning. Var väldigt mycket trevligare faktiskt. Sen hur snabbt de laddar sidor, tror inte jag tyckte det skiljde så mycket iaf. Blir att testa vidare och se. Vant mig vid Ad-ons i FF

Är inte den funktionen avstängd som standard i firefox? IE's version är seg som sirap så den blir avstängd det första jag gör (om jag använder IE vilket är mycket sällan)

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Skrivet av VIller-Valle:

Scrollar jag i FF blir det som i steg, det hoppar ner en bit, inget flyt alltså. I Opera glider den vid scrollning.

Finns 'Use Smoth scrolling' i Netscape, kolla om det inte finns i FF också. Under advanced->general. Om de inte bytt optionsinterface än, länge sen jag testade FF...

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Avstängd

Verktyg->Inställningar->Avancerat->Fliken Allmänt och sist Använd mjuk rullning (som inte är ikryssad)

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lambi:

Och hur många procent har Comodo Dragon måntro?

Bah! Senast jag testade Dragon fick mitt dåliga AV krupp och tvingade CPU att göra armhävningar i någon slags intern woop-de-loop som fick FF-ful-addons att verka snälla och trevliga.
Inget ont om Dragon, den baserar sig ju på det fina grundämnet chromium. Och så är ju Comodos produkter ganska kompatibla med varandra.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Synd bara att operas senaste versioner tar så jävla mycket minne, använde opera förr på en äldre stationär dator just enbart för att det inte snodde så mycket minne (Och när man hade det minimerat så låg det på under 15mb), nu ligger det på 400-600MB precis som vilket annat skräp som helst.

Är det oundvikligt eller är det oavsiktligt?

Permalänk
Inaktiv

Jag kör på Opera. Underbar webbläsare med lite trevliga funktioner som skiljer sig ifrån mängden.
Det händer att jag använder Firefox också, vid vissa tillfällen då Opera har problem med SSL-certifikaten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClAyMan:

Ja, chrome är riktigt snabbt, men tycker du att Opera är segt som sirap måste det ha blivit någonting crazy med din install. Om Chrome startar efter ~0.3s startar Opera efter 0.5 och Firefox (på riktigt) efter 3 på min burk.
Eller menar du laddtiderna? Det kan ha varit Opera Turbo som spökade. Turbo komprimerar sidan innan den visas för dig, i första hand bilder och instick. Jag som sitter på 100/100 upplever faktiskt turbo som långsammare än standard. Det står på Automatic när man först installerar och ska normalt bara hoppa igång om en långsam anslutning upptäcks. Detta hoppade dock på ibland när serversidan segade några ms också när jag testade funktionen, varför detta för oss (svenskar) med >ADSL är rätt dödfött. Vill du testa igen, stäng av Turbo via knappen längst ner till vänster.

Testade på både Mac och Win 7 med samma dåliga resultat i Opera. Även med eller utan turbo grejset. Det märktes även stor latens vid menynavigering. Lite för mycket skit i samma förpackning för mig

Visa signatur

/dev/null

Permalänk
Medlem
Skrivet av asnan:

Synd bara att operas senaste versioner tar så jävla mycket minne, använde opera förr på en äldre stationär dator just enbart för att det inte snodde så mycket minne (Och när man hade det minimerat så låg det på under 15mb), nu ligger det på 400-600MB precis som vilket annat skräp som helst.

Är det oundvikligt eller är det oavsiktligt?

Öppnade precis 40 tabs med olika länkar (grafiska) och låg på 300MB. Kör mail, unite (en tankar) och en manick. Tror att det är avsiktligt att ta upp en del minne för att det ska fortsätta vara mjukt. Skrollningen mellan tabbarna gick fantastiskt mjukt. Har aldrig testat så mycket faktiskt, men skrollningen var precist direkt. Bytte mellan alla tabbar utan fördröjning öht! (har utan förhandsvisning) För mig med 6GB i dual är minnesåtgång aldrig något problem, dock kan jag förstå invändningen när man kör en äldre dator med nytt Opera.

TomS: underligt faktiskt. Latens vid menynavigering? Det är något som inte stämmer... Nya versioner har ju en fade in/out på någon ms dock, kanske det du upplevde som negativ latens? Vistas fade in/out är (om jag uppskattar) drygt 10ggr större än Operas dito nu när jag kollar, så det borde inte vara det. Underligt var ordet!