Grim Fandango på nyare pc?!

Permalänk

Grim Fandango på nyare pc?!

Jag älskar spelet Grim fandango och anser fortfarande efter alla nya stora spel att det är ett av de bästa spel någonsin gjorda.
Har själv tyvärr tappat bort min kopia och letar desperat efter den, men får istället tanka ner det och spela en bränd variant. Men det skumma är även om jag kör det genom "loom" så efter 5 minuter in i spelet så börjar rösterna hacka, spelet går att spela ett tag efter det, innan det laggar fast det med.
Hur ska man lösa det? Är datorn för bra eller? Måste jag använda en gammal dator för spela?

Visa signatur

// Odd

Permalänk
Medlem

Lånar tråden, jag kan inte installera det ens på mitt w7 64-bit, står att det inte stödjer 64- bit, men det kanske bara är att köra Virtual Box eller något och köra det i xp 32?

Visa signatur

P8P67 Deluxe | i5 2500K @ 4,4 GHz (H70) | 4x4GB Corsair PC12800 | 2x 6950 @ (1536 Shaders) 880 MHz/1375Mhz | 480GB Intel 520 | OCZ Silencer MKIII 750W | 800D
Det heter effekten och spänningen, inte watten och volten.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Kör någon Windows 98 emulator så borde det funka? Vad är Loom för nått? Borde ju vara för gammalt för att funka på Win7.

Permalänk
Avstängd

Grim Fandango fungerar inte på moderna datorer, jag fick massa grafikbuggar och efter ett par timmas googlande så sket jag i det.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Låter tråkigt, jag blev sugen på att dra igenom det nu igen, är ju ett så underbart spel. : (

Visa signatur

Derp

Permalänk
Medlem

Felet kan ligga i det faktum att du kör en bränd variant, också beroende så klart på hur bra release du drog hem.
Då spelar det ingen roll vilken dator man har, såvida inte spelet är optimerat finns det inte mycket man kan göra.
Har själv råkat ut för detta ett flertal gånger.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sergeant44:

Felet kan ligga i det faktum att du kör en bränd variant, också beroende så klart på hur bra release du drog hem.
Då spelar det ingen roll vilken dator man har, såvida inte spelet är optimerat finns det inte mycket man kan göra.
Har själv råkat ut för detta ett flertal gånger.

Jag hade en original skiva, fungerade inte alls pga grafikbuggar och att det inte gick att se nåt i menyer eller ingame.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk

Jag har för mig att spelet inte stödjer nyare gpuer och cpuer efter typ....nvidias 8800gt kort Samt q6600 cpu'n? Eller kommer jag ihåg fel? Har läst det någonstans tror jag.

Vill spela det hemskt gärna med :<..

Visa signatur

Macbook Pro 15" (late-2015)

Permalänk
Medlem

Jag har noll aning om detta är något som kan fungera eftersom jag själv inte har spelet.
Grim Fandango Launcher | Quick And Easy Software

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Läs § 7 i reglerna.