Permalänk

Min antec 1200

Inget speciellt förutom möjligen hårdvaran

Gigabyte GA-X58A-UD7
Samsung TFT 23" P2350 Rose Black
80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA
Corsair 6GB (3x2048MB) DOMINATOR GT DDR3 2000MHz
Intel Core i7 960, 3.20GHz
XFX Radeon HD5970 2GB Black Edition
Corsair Cooling Hydro H50 CPU-kylare
Antec Twelve Hundred
SteelSeries Xai Laser Gaming Mus
Corsair HX 1000W 80+
Samsung SH-B083 Blu-Ray läsare & DVD-brännare,
Windows 7 Ultimate 64-bit Svensk OEM
1TB Western Digital Caviar Black 64MB SATA III

Min antec 1200

Visa signatur

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |

Permalänk

Vore kul att få veta temps och om du kör allt på stock.
Förstår inte riktigt varför du har sata pci grejen i, eller använder du den faktiskt ?
En till sak varför har du bara 1 fläkt på h50'n när du kör den som utblås ? chassit ser ut att kvävas.

Permalänk

latmask vafasen komponenterna kom ju isatta!

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Vore kul att få veta temps och om du kör allt på stock.
Förstår inte riktigt varför du har sata pci grejen i, eller använder du den faktiskt ?
En till sak varför har du bara 1 fläkt på h50'n när du kör den som utblås ? chassit ser ut att kvävas.

-1

Varför skulle chassit "kvävas" när det har 2*120mm+1*200mm till utblås? :S

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

jag hade dock valt ett annat chassi. Dels för synens skull och för möjligheterna

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

Overkill med 1000W kanske ?

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av TriPraX:

Overkill med 1000W kanske ?

Säger snubben som sitter på 850w ... Vad är skillnaden?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Tänkte utöka me ytterligare en 5970 i framtiden alt ett bra fermi kort, prisskillnaden vart inte för stor mellan de olika modellerna och hellre att jag är säker på strömkällan och har högt i tak än att jag kommer för kort vid ex klockningen. El ingår i vår hyra och datorn drar inte mer än vad den behöver iaf så satsade lite där.

Just nu är allt stock men inte checkat temp ännu, men kortet låg runt 40 om man tittar i catalyst. Inget utförande i load eller ngt annat ännu.

Jo jag veeeet, jag e en latmask. Men nu har jag allt testat och allt fungerande. Jag betalade för att slippa ev reklamationer eller annat krångel, men fel sida att posta i när allt är "gjort" av ngn annan. Men nu är den min att förändra.

Sitter som sagt 1) 200mm 1) 120mm och H50 bak men även 3st 120 framtill !!! Sen har jag en 120mm över, Lär hamna på sidan om jag någonsin stänger där .... Men tror att den har den bästa luft cirkulationen av alla jag tittat på.

Ang chassit håller jag med, funderade länge på obsidian 800d men ändrade mig bokstavligen 2min innan jag la ordern, och då hade jag haft ordern klar i 2veckor o funderat i ytterligare 3mån. Kommer inte att gå mot H2O nu och då ville jag ha mkt luft ist ....

Visa signatur

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |

Permalänk
Medlem

Haha! Du har ju köpt datorn ihopsatt!

Permalänk
Medlem

Nej nej nej ... Gör om, gör rätt Skaffa fram en schysst kamera (låna av någon?) så att vi kan få lite bra bilder på datorn, nu ser det mest stökigt och dant ut.

För övrigt förstår jag mig inte på människor som lägger ut ... vad kan den ha kostat? 16 papp kanske, på en dator inhuserad i ett sånt chassi. Den kommer med all säkerhet att damma igen och ljudnivån med så många hål är inte kul. (Tro mig, jag vet). Du får precis lika bra luftgenomflöde med ett antec p183 och ett par noctua-fläktar. Känns som att du kunde sparat några hundra på nätagget och satsat på det istället men ... Jag menar, du kan ju köra 5970 i xFire på ett 650 w agg från Corsair

Permalänk

får kanske göra det. Ska man göra något ska man göra det ordentligt, nu vart det inte så men kameran är en Canon 20D så den borde vara tillräckligt.

Damm handlar bara om underhåll imo. Men en p183 var aldrig ens på fundering men det kanske den borde varit om du anser det !

Nätagg på 1000w klarar mer än ett 650w så enkelt är det. Overkill eller ett par hundra extra var inget som jag tyckte va något som talade imot möjligheterna med ett 1000w för framtiden, nu kan jag driva en spisplatta och koka pastan direkt brevid datorn !

Visa signatur

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockesjö:

får kanske göra det. Ska man göra något ska man göra det ordentligt, nu vart det inte så men kameran är en Canon 20D så den borde vara tillräckligt.

Damm handlar bara om underhåll imo. Men en p183 var aldrig ens på fundering men det kanske den borde varit om du anser det !

Nätagg på 1000w klarar mer än ett 650w så enkelt är det. Overkill eller ett par hundra extra var inget som jag tyckte va något som talade imot möjligheterna med ett 1000w för framtiden, nu kan jag driva en spisplatta och koka pastan direkt brevid datorn !

Då kanske det är dina foto-skills som är problemet Nej, jag skojar bara.
Det finns kickass-lådor med fönster (för jag antar att det är det du letar efter?) dessa lådor har ju dammfilter och så vidare, till exempel: silverstone fortress ft01, silverstone fortress ft02 och Lian Li PC-X2000 TYR. Dyra lådor, men det verkar ju som att du har money in da bank! Jag kanske ska avsluta diskussionen om låda, du har gjort ditt val och verkar nöjd så ..

Hoppas det blir en sjuhelvetes god pasta då

Permalänk
Skrivet av Lambi:

Då kanske det är dina foto-skills som är problemet Nej, jag skojar bara.
Det finns kickass-lådor med fönster (för jag antar att det är det du letar efter?) dessa lådor har ju dammfilter och så vidare, till exempel: silverstone fortress ft01, silverstone fortress ft02 och Lian Li PC-X2000 TYR. Dyra lådor, men det verkar ju som att du har money in da bank! Jag kanske ska avsluta diskussionen om låda, du har gjort ditt val och verkar nöjd så ..

Hoppas det blir en sjuhelvetes god pasta då

Får gå en fotokurs hel klart. Mjaa fönster va inte jätte viktigt mer att den var rymlig med bra kyl/kabellösningar. I det här fallet så var det bra luftcirkulation i kombination men utrymmet som gjorde det.

Obsedian 800d som jag också hade siktet på hade jag kört på ett vätskekylnings system som va tanken från början. Utan att sett måtten på silverstone fortress ft01 så såg den intressant också men 1200 har juh en jäkla massa fläktar. Smak är juh olika men jag skulle ha velat ha en låda som är mer stilren och något man kan vila ögonen på utan att den är uppseendeväckande, menar funktion har de flesta numera ( relativt mot vad man ska göra ) men design saknar jag.

Visa signatur

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockesjö:

Får gå en fotokurs hel klart. Mjaa fönster va inte jätte viktigt mer att den var rymlig med bra kyl/kabellösningar. I det här fallet så var det bra luftcirkulation i kombination men utrymmet som gjorde det.

Obsedian 800d som jag också hade siktet på hade jag kört på ett vätskekylnings system som va tanken från början. Utan att sett måtten på silverstone fortress ft01 så såg den intressant också men 1200 har juh en jäkla massa fläktar. Smak är juh olika men jag skulle ha velat ha en låda som är mer stilren och något man kan vila ögonen på utan att den är uppseendeväckande, menar funktion har de flesta numera ( relativt mot vad man ska göra ) men design saknar jag.

Well, ingen låda är perfekt
finns en ft01 att snegla på här däremot om du inte har något för dig
http://www.sweclockers.com/galleri/5349-mormors-surfdator

Permalänk
Skrivet av Lambi:

Well, ingen låda är perfekt
finns en ft01 att snegla på här däremot om du inte har något för dig
http://www.sweclockers.com/galleri/5349-mormors-surfdator

Hahah till salu också! Skönt med vaddering

Tycker det är minst lika kul att titta på det som finns i bakgrunden som själva motiven. Schyst färg på räcket i en av bilderna, känns som en idyll hela huset

Visa signatur

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Säger snubben som sitter på 850w ... Vad är skillnaden?

Och du vet exakt vad jag hade i burken innan grafikkorten la av ?

Bara att lägga ner.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockesjö:

Hahah till salu också! Skönt med vaddering

Tycker det är minst lika kul att titta på det som finns i bakgrunden som själva motiven. Schyst färg på räcket i en av bilderna, känns som en idyll hela huset

Det är nästan dags att jag lägger upp ett galleri med mitt hus, har fått flera komplimanger för mitt kök också (som skymtar i mitt andra galleri)