Jag önskar att spelkonsoller slutade utvecklas...

Permalänk
Medlem

Jag önskar att spelkonsoller slutade utvecklas...

...efter SNES.

Fler har börjat spela, men detta till en kostnad för de med riktigt spelintresse.

Visa signatur

Vi har alla hört att en miljon apor med skrivmaskiner förr eller senare kommer att återskapa Shakespeares samlade verk. Tack vare internet vet vi nu att detta inte stämmer.

Permalänk
Medlem

Menar du att "riktigt spelintresse" innebär att man föredrar SNES-spel? Jag har varit gamer i nästan 30 år, och nu för tiden föredrar jag att spela på min PS3:a eller PC. Visst, de gamla spelen var kul på sin tid, men nya spel är faktiskt bättre.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk

Klart spelen var roligare förr då man var yngre och hade bättre fantasi... Har provat gamla nintendon och kan baar säga att jag inte förstår hur jag tyckte det var kul då :S

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Avstängd

jag tyckte att Ett Småkryps Liv spelet var det snyggaste och bästa som funnits på jorden tills jag testade det igen

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Jag tror han menar att spel görs för konsol med dålig hårdvara och sedan portas det till pc.

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780

Permalänk

Jag önskar konsoler aldrig kom, inget har någonsin skadat spel så mycket som konsoler.

Wii är en konsol så den är inräknad i detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av HAHALOLOLNOOBHAH:

Jag önskar konsoler aldrig kom, inget har någonsin skadat spel så mycket som konsoler.

Wii är en konsol så den är inräknad i detta

Troll.

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk
Avstängd

Folk som tycker om konsollspel har aldrig upptäckt kvalitets spel som Baldurs Gate, Kotor, NWN etc.
Men utvecklarna har lärt sig att dom tjänar mer pengar på konsollpojkarna som inte vill ha kvalitet, dvs dom betalar för vad som helst som nu släpps till deras konsoller då dom är så desperata efter nya spel. Vad är medel-livslängden på ett multiplayer spel till konsoll?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Folk som tycker att folk som tycker om konsollspel och aldrig har prövat baldursgate etc, dessa har i sin tur aldrig testat Ratchet & Clank, Metal Gear, Vissa Final Fantasy. Dessa är riktiga kvalitetspel!

Nä men allvarligt.

Har det någonsin slagit anti-konsolspelare att de är så arroganta och bara tycker sitt spelsätt är det mest ädla och enda sättet att spela spel på?

Bara för att ett konsolspel inte har en lika långt multiplayerlivstid som CS 1.6 så betyer det inte att det spelas en månad sen lägger alla av. Ett exempel man kan ta är Bad Company (1) som fortfarande spelas hej vilt även med uppföljaren ute, men det finns flertalet spel som fortfarande har stora mängder folk som fortfarande spelar multiplayer.

Visst finns det flertalet spel som är solklart bättre på pc än konsol, och att det tyvärr är pc som blir lidande av all multiplattformspel nuförtiden, men det finns inget bättre än att skunka ner i soffan bekvämt och lira lite casual, vilket de flesta "PROHAXOR" pcspelarna har något fruktansvärt emot.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Entusiast

Är det allt? Inte lust att utveckla lite? Eller gjorde du tråden med antagandet att alla skulle veta exakt vad du menar? Suck.. Med en titel som denna så borde jag väl inte förväntat mig en seriös tråd

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Utan konsoller skulle dagens speltillverkare inte tjäna några pengar alls tack vare alla PC-pirater. PC kommer aldrig att vara gamingplatform no.1 i dagens läge och tycker personligen att 360 är så jäkla mycket bättre för gaming det senaste 2åren och kommer nog firtsätta vara så och det är tack vare PS3 och 360 som nya bra spel kommer titt som tätt.

Enda chansen finansiellt för PC branschen är online-DRM på samtliga spel.

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Utan konsoller skulle dagens speltillverkare inte tjäna några pengar alls tack vare alla PC-pirater. PC kommer aldrig att vara gamingplatform no.1 i dagens läge och tycker personligen att 360 är så jäkla mycket bättre för gaming det senaste 2åren och kommer nog firtsätta vara så och det är tack vare PS3 och 360 som nya bra spel kommer titt som tätt.

Enda chansen finansiellt för PC branschen är online-DRM på samtliga spel.

PCn Är den ultimata spelplatformen. Just därför flest spelar på den.

Den nuvarande konsol generationen har tyvärr några nackdelar som gör att jag enbart lirar plattforms exklusiva singelplayer spel på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dixona:

PCn Är den ultimata spelplatformen. Just därför flest spelar på den.

Den nuvarande konsol generationen har tyvärr några nackdelar som gör att jag enbart lirar plattforms exklusiva singelplayer spel på den.

I prestanda och ögongodis visst. Men knappast när det kommer till speltitlar. 360 och PS3 har ett bra mycket bättre utbud av bra spel jämnfört med PC. Detta kan dock diskuteras tills världen går under men min åsikt är att konsollspel ÄR framtiden för spelindustrin

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Vad är medel-livslängden på ett multiplayer spel till konsoll?

Jag vet inte riktigt men halo 3?

(vet att medellivslängden på multiplayer spelet Quake 3 har varit otroligt långt, finns flera exempel då pc längden har varit längre.)

Äre bara jag eller är denna tråd önödig?

Jag menar, även fast du önskar att "spelkonsoller slutade utvecklas" så kommer det fortfarande att göra det!
Jag önskar att man slutade utveckla nya godissorter för att det är chips som gäller, men bara för att jag tycker så betyder det inte att jag postar upp en tråd om det på sweclockers.

Menmen, du vet om att tv och data-spel går hand-i-hand?
Skulle man sluta utveckla tv-spels konsoller skulle det sluta produceras så här extremt mycket spel och det skulle leda till att flera av dessa multi-bolag jättarna (såsom E.A) aldrig skulle ha kunnat t.ex vara utgivare åt crysis vilket skulle ha visat hur skåpet ska stå i t.ex pc-spels grafik.

Finns nog annat folk som har mkt bättre exempel än mig här, men hoppas du förstår hur jag menar!

Permalänk
Skrivet av Knuckles:

I prestanda och ögongodis visst. Men knappast när det kommer till speltitlar. 360 och PS3 har ett bra mycket bättre utbud av bra spel jämnfört med PC. Detta kan dock diskuteras tills världen går under men min åsikt är att konsollspel ÄR framtiden för spelindustrin

Beror ju heelt och hållet på vad man definierar som bra spel. Tycker personligen inte exempelvis Uncharted eller liknande konsolexklusivt kan jämföras med PC exklusiva titlarna som BF2 (snart 3) och Crysis. PC överlag har ju ett avsevärt mycket större spelutbud...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

I prestanda och ögongodis visst. Men knappast när det kommer till speltitlar. 360 och PS3 har ett bra mycket bättre utbud av bra spel jämnfört med PC. Detta kan dock diskuteras tills världen går under men min åsikt är att konsollspel ÄR framtiden för spelindustrin

Jag syftade på antalet spelare. Och för övrigt så finns det ett stort antal fler PC exklusiva titlar än det finns 360 samt PS3.

Beror helt på hur du definierar spelindustrin. Dit AAA titlarna kommer fokuseras? Ja, därför att det är där den stora okunniga massan finns, dvs. pengarna. När det gäller seriöst clan spel och community support? Inte så länge konsolerna får dedikerade servrar, serverlist och spelare får mer kontroll över plattformen...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chobi:

Folk som tycker att folk som tycker om konsollspel och aldrig har prövat baldursgate etc, dessa har i sin tur aldrig testat Ratchet & Clank, Metal Gear, Vissa Final Fantasy. Dessa är riktiga kvalitetspel!

Nä men allvarligt.

Har det någonsin slagit anti-konsolspelare att de är så arroganta och bara tycker sitt spelsätt är det mest ädla och enda sättet att spela spel på?

Bara för att ett konsolspel inte har en lika långt multiplayerlivstid som CS 1.6 så betyer det inte att det spelas en månad sen lägger alla av. Ett exempel man kan ta är Bad Company (1) som fortfarande spelas hej vilt även med uppföljaren ute, men det finns flertalet spel som fortfarande har stora mängder folk som fortfarande spelar multiplayer.

Visst finns det flertalet spel som är solklart bättre på pc än konsol, och att det tyvärr är pc som blir lidande av all multiplattformspel nuförtiden, men det finns inget bättre än att skunka ner i soffan bekvämt och lira lite casual, vilket de flesta "PROHAXOR" pcspelarna har något fruktansvärt emot.

På konsoll så spelas ett MP spel tills nästa MP spel kommer ut.
Pga konsoll så får vi kortare spel med sämre kvalitet, och dessutom massa nedbantningar och neddummade spel.

Och vad ni konsollspelare inte förstår är att vi PC spelare kan också sitta i soffan och softa och lira casual, eller en skön fotölj.. vilket de flesta "PROHAXOR" consolekids har något emot. Fast visst, konsol är bra till att spela casual för att man knappt behöver bry sig om att sikta i dom flesta spelen, aimassist ftw.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Entusiast

Vad jag inte förstår är varför det ska vara en sådan VI MOT DOM attityd när det kommer till denna frågan. Det finns spel som är bra mycket bättre på konsoll, samtidigt som det finns detsamma på PC'n. Varför inte lira både och? Spelvärlden skulle bli väldigt tråkig om ena halvan bara försvann.

Finns inget mer fjantigt än fanboys. Håll er till erat val, spela både och eller håll tyst.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Nu har jag dock aldrig gjort det men kan man inte koppla in 360 dosan i en pc och lira med den? går kanske även med ps3an. Så om man har kontrollen så tycker jag nog inte att ett spel kan vara bättre på en konsoll. Sen att spelet kanske inte finns på annat än konsoller är en annan sak. Då har man inte mycket till val om man vill spela spelet. och det är inget som hindrar en från att sitta i soffan med sagda kontrollen och spela på sin tv heller.

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wishy:

Nu har jag dock aldrig gjort det men kan man inte koppla in 360 dosan i en pc och lira med den? går kanske även med ps3an. Så om man har kontrollen så tycker jag nog inte att ett spel kan vara bättre på en konsoll. Sen att spelet kanske inte finns på annat än konsoller är en annan sak. Då har man inte mycket till val om man vill spela spelet. och det är inget som hindrar en från att sitta i soffan med sagda kontrollen och spela på sin tv heller.

Det går med 360 kontrollen om du har en med Permanent USB kabel (ej trådlös)
Det går också med en PS3 kontroll, men det krävs lite pill.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Firkraag:

Vad jag inte förstår är varför det ska vara en sådan VI MOT DOM attityd när det kommer till denna frågan. Det finns spel som är bra mycket bättre på konsoll, samtidigt som det finns detsamma på PC'n. Varför inte lira både och? Spelvärlden skulle bli väldigt tråkig om ena halvan bara försvann.

Finns inget mer fjantigt än fanboys. Håll er till erat val, spela både och eller håll tyst.

Jag har en PS3, men använder den knappt aldrig, spelen känns inte alls 'färdiga' och det känns som att dom tar bort skit (som finns kvar på skivan) och släpper det som DLC. Har haft 4st PS3or, och 1st 360. Den enda gången som konsoll var kul var när det fanns en vettig, och DLC fanns inte på tal och det var PS2an.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Det går med 360 kontrollen om du har en med Permanent USB kabel (ej trådlös)
Det går också med en PS3 kontroll, men det krävs lite pill.

Det fungerar utmärkt med trådlös 360-kontroller också, jag har själv 2st till min PC.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MickeV:

Det fungerar utmärkt med trådlös 360-kontroller också, jag har själv 2st till min PC.

Trådlös For Windows går men inte en original till 360'n. Jag har 2st trådlösa här till min 360 och dom känner inte datorn av överhuvudtaget(med play n charge kit) och det är ju för att, dom fungerar inte via USB, utan dom är permanent trådlösa. PS3 kontrollen fungerar dock.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Trådlös For Windows går men inte en original till 360'n. Jag har 2st trådlösa här till min 360 och dom känner inte datorn av överhuvudtaget(med play n charge kit) och det är ju för att, dom fungerar inte via USB, utan dom är permanent trådlösa. PS3 kontrollen fungerar dock.

Om du har mottagaren så fungerar alla 360 kontroller. Play & charge kit fungerar också till PC.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MickeV:

Om du har mottagaren så fungerar alla 360 kontroller. Play & charge kit fungerar också till PC.

Precis, det finns ju bara 2 kontroller till 360... trådlös eller sladd.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Vad jag inte förstår är varför det ska vara en sådan VI MOT DOM attityd när det kommer till denna frågan. Det finns spel som är bra mycket bättre på konsoll, samtidigt som det finns detsamma på PC'n. Varför inte lira både och? Spelvärlden skulle bli väldigt tråkig om ena halvan bara försvann.

Finns inget mer fjantigt än fanboys. Håll er till erat val, spela både och eller håll tyst.

Fanboys är aldrig trevligt, men en vettig diskussion ser jag inga fel med!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MickeV:

Om du har mottagaren så fungerar alla 360 kontroller. Play & charge kit fungerar också till PC.

Play n Charge kit fungerar inte nej, allt den gör är att ladda batterierna, den är fortfarande trådlös, den skickar inte signaler via USB.. Har provat en hel del tutorials på nätet men dom vill inte helt enkelt.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Play n Charge kit fungerar inte nej, allt den gör är att ladda batterierna, den är fortfarande trådlös, den skickar inte signaler via USB.. Har provat en hel del tutorials på nätet men dom vill inte helt enkelt.

Ja du har rätt i att Play & charge endast laddar men det är ju inte heller någon skillnad mot Xbox360 (det går trådlöst där också). Alla 360 kontroller fungerar till PC via den trådlösa mottagaren, det spelar ingen roll om den har följt med i en Xbox360-kartong eller köpts separat i butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Vad jag inte förstår är varför det ska vara en sådan VI MOT DOM attityd när det kommer till denna frågan. Det finns spel som är bra mycket bättre på konsoll, samtidigt som det finns detsamma på PC'n. Varför inte lira både och? Spelvärlden skulle bli väldigt tråkig om ena halvan bara försvann.

Finns inget mer fjantigt än fanboys. Håll er till erat val, spela både och eller håll tyst.

Håller helt med.
Känner väl till pc spelandet eftersom jag är gammal PC gamer men har nu gått helt över till min PS3 och överväger att inhandla en Xbox360 p.g.a. de exklusiva titlar som finns och jag vill spela!

Som nån tidigare nämnde så visst går det att sitta i soffan och lira casual på en PC oxå men allvarligt talat, hur många gör det egentligen!

Konsolernas charm har alltid varit och kommer troligen alltid att vara dess enkelhet!
Plug and play, behöver inte fundera på uppgradering av hårdvara, mjukvara och patchande!

Men spela på den plattformen ni själva tycker bäst om och sluta gnälla över vilken plattform som är bäst!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MickeV:

Ja du har rätt i att Play & charge endast laddar men det är ju inte heller någon skillnad mot Xbox360 (det går trådlöst där också). Alla 360 kontroller fungerar till PC via den trådlösa mottagaren, det spelar ingen roll om den har följt med i en Xbox360-kartong eller köpts separat i butik.

Du menar alltså: Alla 360 kontroller fungerar till PC om man har en trådlös mottagare till sin dator, eller USB för den som har permanent USB!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200