Är du laglydig lr händer det att du inte följer lagen till punkt!

Permalänk
Medlem

Är du laglydig lr händer det att du inte följer lagen till punkt!

Undrar hur många som är 100% laglydiga här på Swec?

Ex om man kör bil kanske man kör lite för fort lr utan bälte kanske kör i bussfil etc.

Om man cyklar finns ju risken att man inte har hjälm (under15 år) lr cyklar på fel ställen mot rött lr så.

Moppen kanske är trimmad hjälm etc.

Man kanske fuskar när man handlar och byter prislappar/snattar.

Deklarationen kanske inte är 100% ärlig (lite många avdrag).

Kissar på en buske i parken etc.

Råkar tappa luren och tar en ny på drulle.

Finns tusentals av brott.

Hur laglydig är du?

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk

Går mot rött. Kommer inte på nåt annat just nu. Är väldigt laglydig.

Alla som gör småolagligheter som de du tar upp bidrar till att brott såsom våldsbrott och övrigt inte klaras upp. Alla småbrott drar resurser. Så tänk på det.

Edit: upphovsrättsbrott ja.

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Går mot rött och bryter mot Sweclockers §7 är väl det enda jag gör :P..

Gick mot rött när en polisbil kom rullandes förbi, tur att det inte såg eller brydde sig:)

Permalänk

skulle tippa på att ingen är till 100% med lagen.
ta tex nedladningen,där kan vi direkt stryka 80-90% utav sveriges befolkning.
så nej,jag/vi följer inte lagen till 100%.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Jag har mördat 14 personer, sålt amfetamin till två fjortisar. Vad vill du höra? Tror du på att folk kommer säga att dem har skattefuskat etc?

Permalänk
Medlem

enda jag gör är typ cyklar utan hjälm. har dock hänt lite grövre saker. jag och några polare kastade in tigerraketer i en gammal militärlastbil. är inte direkt stolt över det.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av LightBlizz:

Jag har mördat 14 personer, sålt amfetamin till två fjortisar. Vad vill du höra? Tror du på att folk kommer säga att dem har skattefuskat etc?

Man behöver inte säga något bara rösta,vad du gjort/gör framgår inte om man nu inte vill skriva det.

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Testpilot
Skrivet av tcntad:

Gick mot rött när en polisbil kom rullandes förbi, tur att det inte såg eller brydde sig:)

Det är ingen påföljd (straff) till att gå mot rött även om det är olagligt så polisen orkade troligen inte säga till dig då det inte orsakade några problem, man kan få straff om man orsakar trafikolyckor eller liknande genom att gå mot rött. Att gå över vägar utan övergångsställe är inte ens olagligt men det betyder ju inte att man kan springa ut i gatan hur som helst

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Upphovsrättbrott för privat bruk borde undantags då i princip alla göra detta, inkl domare, politiker, poliser m.m. De sistnämnda är nog försiktiga och kanske låter vänner göra det åt dem.

Nå jag själv är väldigt laglydig person, polisen kan komma och hälsa på när de vill utan att finna det minsta.

Däremot äger jag lite saker som finns inom gråzonen om de är lagliga eller ej, absolut ingen fara om polisen skulle se dessa. Bara det att jag inte skulle vilja bli kroppsvisiterat med dessa saker ute en kväll, nej jag syftar inte på vapen av något slag utan andra intressanta saker..
För att nämna några saker som är helt lagliga så har jag en kikare för över 10 000kr (carl zeiss, 85mm frontlins och 20-60X förstoring) och en klättersele för någon tusenlapp. Vad man nu har såna saker till inne i städer. hmm Nej jag begår inga inbrott, Stalkar (förföljer) inte heller brudar.

Så jag är ett föredöme för hur en laglydig person ska vara då jag aldrig bryter mot lagen för något som jag kan straffas för.
Btw jag såg faktisk några polisbrudar i stan som gärna skulle få hälsa på mig en valfri kväll, speciellt om de tar med sin puffra.

*edit*
Jag funderar vad jag ska rösta på. Då jag som sagt inte begår brott som jag kan dömas för, däremot så myndighetsproblem råkar väl alla ut för. Där man i o.f.s. skulle kunna bli polisanmäld eller hotad, för att myndigheten anser något dumt som att man har deklarerat fel. (vilket jag inte gör och i sådant fall ej medvetet)

*edit2*
Det får bli Jag gör inget olagligt enl mig det är lagen som är felaktig., vilket man kan tolka på många sätt. Men jag är faktisk en väldigt laglydig person då jag inte vill utsätta mig för risker i onödan.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fraggel:

Undrar hur många som är 100% laglydiga här på Swec?

Råkar tappa luren och tar en ny på drulle.

sen när är det ett brott att använda sina försäkringar? >_<

fildelning och fortkörning är väl mina olagliga sysslor.

Skrivet av bud_bundy:

Upphovsrättbrott för privat bruk borde undantags då i princip alla göra detta, inkl domare, politiker, poliser m.m. De sistnämnda är nog försiktiga och kanske låter vänner göra det åt dem.

Nå jag själv är väldigt laglydig person, polisen kan komma och hälsa på när de vill utan att finna det minsta.

Däremot äger jag lite saker som finns inom gråzonen om de är lagliga eller ej, absolut ingen fara om polisen skulle se dessa. Bara det att jag inte skulle vilja bli kroppsvisiterat med dessa saker ute en kväll, nej jag syftar inte på vapen av något slag utan andra intressanta saker..
För att nämna några saker som är helt lagliga så har jag en kikare för över 10 000kr (carl zeiss, 85mm frontlins och 20-60X förstoring) och en klättersele för någon tusenlapp. Vad man nu har såna saker till inne i städer. hmm Nej jag begår inga inbrott, Stalkar (förföljer) inte heller brudar.

Så jag är ett föredöme för hur en laglydig person ska vara då jag aldrig bryter mot lagen för något som jag kan straffas för.

"In a closed society where everybody's guilty, the only crime is getting caught. In a world of thieves, the only final sin is stupidity." - Hunter S. Thompson

Permalänk
Medlem

Ja lagar kommer nog brytas mer än vanligt idag må jag tro.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil_AnAnAs:

att jag surfar på andras trådlösa händer ju,

Är det olagligt? Sa dom inte att det är fritt fram att surfa på andras trådlösa sålänge nätverket är öppet eftersom du då inte gör intrång..? Eller har dom ändrat det?

Själv har jag en trimmad puch dakota men ska fixas och säljas Går väl mot röd gubbe men även där har jag fått för mig att man får gå mot rött sålänge det inte är någon trafik? Men jag kan mycket väl ha fel.

Det är väl vad jag kommer på just nu

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk

Har faktiskt skärpt till mej ordentligt om man jämför med när jag var yngre men måste endå svara Flera ggr om dagen

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Skrivet av MyRus:

Är det olagligt? Sa dom inte att det är fritt fram att surfa på andras trådlösa sålänge nätverket är öppet eftersom du då inte gör intrång..? Eller har dom ändrat det?

Inte nödvändigt vis så att nätverken alltid är öppna, folk har bara en vana av att välja väldigt korta lösenord.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

Min moped är urpluggad.
Ingen big deal egentligen då det är en kinapuff som ändå är sjukt trög.
Sen så åkte jag mot rött mitt i natten ett tag, men för någon vecka sen så fick jag nästan veta på det hårda sättet att det är bilar ute då också
Och sen tankandet såklart

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

Något lagbrott om dagen hinner man väl alltid med.
Sen så varierar det, ska jag bara sitta hemma och slappa så blir det inte lika många som när jag festar t.ex.

Permalänk
Medlem

Då vårt samhälle är otroligt väldigt dåligt anpassat efter de lagar vi har så finner jag det omöjligt att faktiskt vara laglydig till punkt och pricka.
Jag testade faktiskt i förrgår hur det skulle vara att bara göra en sådan enkel sak att inte gå mot röd gubbe. Det tog mig 23 minuter att korsa 1! fyrfilig väg tack vare att de av någon idiotisk anledning delat upp det hela i 3 övergångsställen med individuella ljus. Nej tack, jag kommer gena genom bilköerna som vanligt.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Skrivet av belga:

Då vårt samhälle är otroligt väldigt dåligt anpassat efter de lagar vi har så finner jag det omöjligt att faktiskt vara laglydig till punkt och pricka.
Jag testade faktiskt i förrgår hur det skulle vara att bara göra en sådan enkel sak att inte gå mot röd gubbe. Det tog mig 23 minuter att korsa 1! fyrfilig väg tack vare att de av någon idiotisk anledning delat upp det hela i 3 övergångsställen med individuella ljus. Nej tack, jag kommer gena genom bilköerna som vanligt.

Det enda rätta. Frågan är om ens poliserna bryr sig om sådant?

Permalänk

YouTube - Kvarteret Skatan - Alla har gjort nåt olagligt

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

CrLPjvqAqlM

YouTube - Kvarteret Skatan - Alla har gjort nåt olagligt

Den var bra, men det hemska är att detta faktisk är vanligare än vad man tror.
Jag som knappt har någon bekantskapskrets känner ändå till runt 7 personer som har dödat människor (varvid de flesta nu dock själv är döda p.g.a. "ålder"). Ena offret var polare med en person som umgicks för mycket med damer, då tog folk i byn och slog ihjäl polaren(som inte kom från byn) och sände en tydlig signal. Sedan en galning och ett vansinnighetsdåd och sist en person som frivilligt har varit legosoldat. Nu umgås jag inte med någon av dem, umgås t.o.m. inte med någon, men ändå är det folk i min lilla bekantskapskrets.

Nå det är inte dessa som skrämmer mig mest utan alla personer som utger sig för att vara så omtänksamma stå för godheten men egentligen är något monster. T.ex. känner jag till en tjej (har aldrig sett henne IRL) som slaktade sitt x katt när han gjorde slut, och nu idag så kan jag se henne på facebook sittande med en unge i famnen och vara med i en massa grupper som häng ut pedofiler. Hur vore det att vara med i grupper som häng ut kattslaktare?

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Skrivet av Mr 3D:

jag röstade på:
Flera ggr om dagen.
Jag gör inget olagligt enl mig det är lagen som är felaktig.

anledningen att jag röstade på "lagen som är felaktig" är att jag kör min 30 moppe i 50 på en väg där det nästan aldrig kommer några bilar så då vad spelar det för roll
och en heldel fildelning

Jag tycker det är dessa brott som förstör resultatet från poolen.

Liksom trimmad moppe så var det iaf på min tid något självklart, det var nästan det motsatta att de sociala myndigheterna plockade in de som inte trimmade och försökte ta reda på vad som var fel.
Och fildelning gör de flesta, så vad kan man dra för slutsatser av resultatet, inte mycket.

Nå jag tycker ändå lagen är bra med mopeder, speciellt då många ungdomar kör i full fart på gångbanor med där det finns folk med barnvagnar och dylikt. Sedan på glesbygden kunde mopederna såklart få gå snabbare.

Jag själv hade såklart också trimmad moped och jag mötte t.o.m. en snutbil då jag kom i full fart utan hjälm, jag hälsade och polisen hälsade tillbaka. Ja det var allt som hände.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

moppefjun kan inte trafikregler för 5 öre. hit och dit kommer från alla hål och ska före och allting. varit närma att klippa ett par pga att de struntar i trafikreglerna.. jäkligt konstigt att mer olyckor inte inträffar dock

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Hmm, kört trimmad moppe och jag var/är inte 15...

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk

Senast idag körde jag både moppe på trottoaren, inne på torget och utan hjälm.. = bästa är att polisen bara kan titta på

hehe jag är så olaglig...

ironi (Dispans i tillfälligt jobb)

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Cyklat utan cykelhjälm sen jag var 13 tror jag.
Tankar lite då och då.

Massa andra saker också. Har en del kompisar bland annat som kör med söndertrimmade mopeder. Liksom, en liten vespa som gör 110km/h.
Jag tror att alla är olaglig lite då och då, man kan inte leva efter lagboken.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Har absolut skärpt till mig sen tidigare. Risken att man är med bland massa skit minskar drastiskt när man slutar gå ut och festa bland alla reptiler.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

småbrott.

Permalänk
Avstängd

Finns det någon som är 100% laglydig? Knappast troligt.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Många som skriver gå mot röd gubbe. Det är inte ens olagligt längre har jag för mig.
Nån som orkar kolla upp ordentligt?

Visa signatur

[]i5-2500k[]16gb[]R9-290[]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil_AnAnAs:

Inte nödvändigt vis så att nätverken alltid är öppna, folk har bara en vana av att välja väldigt korta lösenord.

Använder du något för att öppna det eller brukar de ha admin?:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b