BFBC 2 FPS DROP När man zoomar!

Permalänk
Medlem

BFBC 2 FPS DROP När man zoomar!

Hejsan!
Har spelat battlefield bad company 2 nu sen betan kom ut. och då lirade jag på min gammla burk, och låg på ungefär 60 fps konstant! förutom när man var recon och zoomar för då fick jag ungefär 100 - 130 FPS! rätt soft. men nu sitter jag på en ny burk som jag precis köpt och helt ny klockad. med dessa delar:

Gigabyte P55A-UD3
Intel i5 750 2,66GHz : overclocked : 3,3GHz

Har samma grafik kort som jag hade i den gammla burken!
och nu när jag sitter och lirar så har jag ungefär 80-100 fps konstant! förutom när jag zoomar för då fps droppar den ner till 40 fps och laggar lite väl mkt! siktet hänger inte med OSV!

Så ni här på sweclockers, vad är felet? någon som vet??

Jag har alla nya drivrutiner OSV!

Tack på förhand!

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 4770K 4.5 GHz (Haswell) Mobo: ASUS Z87-DELUXE ATX GPU: MSI GeForce GTX 780 Ti 3GB Minne: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 2133MHz : Win7 Ultimate: x64 Spelar: DayZ

Besök gärna mig på
http://www.twitch.tv/sowztv

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Jag tog bort ett inlägg som bröt mot § 1 i reglerna.

Permalänk
Medlem

Bump!

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 4770K 4.5 GHz (Haswell) Mobo: ASUS Z87-DELUXE ATX GPU: MSI GeForce GTX 780 Ti 3GB Minne: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 2133MHz : Win7 Ultimate: x64 Spelar: DayZ

Besök gärna mig på
http://www.twitch.tv/sowztv

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkah:

Du har ett 9600GT, vilket inte är det bästa kortet, kan ligga i det. Och vad sägs som att inte bumpa när din förra bump blev borttagen?

Permalänk
Medlem

Core i5 och ett 9600GT. Är det ens lönt att be om support? Kontakta närmsta dator butik för upgrade.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av henkah:

Notera att bumpning är förbjudet enligt § 4 i reglerna. Den här gången låser jag inte din tråd på grund av detta, men tänk på det i fortsättningen för att undvika att dina trådar låses.

För övrigt noterar jag att din signatur innehåller en färg för mycket. Signaturer får maximalt ha tre olika färger, men din har fyra stycken. Därför vore jag tacksam om du kunde justera din signatur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fusiob:

Du har ett 9600GT, vilket inte är det bästa kortet, kan ligga i det. Och vad sägs som att inte bumpa när din förra bump blev borttagen?

För det första var det inte mitt inlägg som blev borttaget och för det andra skrev jag i texten att det inte var så innan! och jag hade samma grafik kort LÄS INNAN ! TACK!!!!!

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 4770K 4.5 GHz (Haswell) Mobo: ASUS Z87-DELUXE ATX GPU: MSI GeForce GTX 780 Ti 3GB Minne: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 2133MHz : Win7 Ultimate: x64 Spelar: DayZ

Besök gärna mig på
http://www.twitch.tv/sowztv

Permalänk
Medlem
Skrivet av GAPa:

För övrigt noterar jag att din signatur innehåller en färg för mycket. Signaturer får maximalt ha tre olika färger, men din har fyra stycken. Därför vore jag tacksam om du kunde justera din signatur.

LOL! de syns juh knappt xD

Visa signatur

Cpu: I5 750@ 3.3Ghz | Mobo: Gigabyte P55A-UD3 | Ram: 2x2Gig A-Data 1600Mhz gaming | Graffe: Asus 250Gts DK | Nätdel: Corsair HX650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkah:

För det första var det inte mitt inlägg som blev borttaget och för det andra skrev jag i texten att det inte var så innan! och jag hade samma grafik kort LÄS INNAN ! TACK!!!!!

Är fortfarande inget välpresterande kort, du har inte gett ett piss i vad du kör för inställningar så är svårt att komma fram till något över huvudtaget.

GE MER INFO INNAN TACK

Permalänk
Medlem

jag låg på medium med min gammla dator, ligger på samma inställningar. allt flyter på i spelet kan lira på high om jag vill det medhögsta men då får jag 45-50 fps, men fort jag zoomar på medium så går fpsen ner. innan gick fpsen upp med min gammla dator! Varför?

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 4770K 4.5 GHz (Haswell) Mobo: ASUS Z87-DELUXE ATX GPU: MSI GeForce GTX 780 Ti 3GB Minne: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 2133MHz : Win7 Ultimate: x64 Spelar: DayZ

Besök gärna mig på
http://www.twitch.tv/sowztv

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkah:

jag låg på medium med min gammla dator, ligger på samma inställningar. allt flyter på i spelet kan lira på high om jag vill det medhögsta men då får jag 45-50 fps, men fort jag zoomar på medium så går fpsen ner. innan gick fpsen upp med min gammla dator! Varför?

Testa runt mellan gamla och nya drivrutiner etc. installera om spelet.

Permalänk
Medlem

ne asså det är inte det, min kompis köpte exakt samma delar, fast 50W mer på sitt nättag! och händer samma sak för han, men skall kolla runt lite, verkar inte som ni kunde nånting om detta problem!

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 4770K 4.5 GHz (Haswell) Mobo: ASUS Z87-DELUXE ATX GPU: MSI GeForce GTX 780 Ti 3GB Minne: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 2133MHz : Win7 Ultimate: x64 Spelar: DayZ

Besök gärna mig på
http://www.twitch.tv/sowztv

Permalänk
Medlem

Kan ju fortfarande vara drivrutiner?

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkah:

ne asså det är inte det, min kompis köpte exakt samma delar, fast 50W mer på sitt nättag! och händer samma sak för han, men skall kolla runt lite, verkar inte som ni kunde nånting om detta problem!

tror du att de kan vara att jag har 50w mer än dej? de låter fan konstigt isf

Visa signatur

Cpu: I5 750@ 3.3Ghz | Mobo: Gigabyte P55A-UD3 | Ram: 2x2Gig A-Data 1600Mhz gaming | Graffe: Asus 250Gts DK | Nätdel: Corsair HX650W

Permalänk
Medlem

Samma här...jäkligt jobbig bugg faktiskt.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Samma här...jäkligt jobbig bugg faktiskt.

du tror de är W7/BF:bc2?

btw va har du för rig?

Visa signatur

Cpu: I5 750@ 3.3Ghz | Mobo: Gigabyte P55A-UD3 | Ram: 2x2Gig A-Data 1600Mhz gaming | Graffe: Asus 250Gts DK | Nätdel: Corsair HX650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammi90:

du tror de är W7/BF:bc2?

btw va har du för rig?

Win 7 64

280GTX
Quadcore @ 3.4
4gig ram
bla bla bla borde inte lagga men börjat göra det efter patchen det är iof rätt känt.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200