OCZ Enyo – portabel SSD med USB 3.0

Permalänk
Melding Plague

OCZ Enyo – portabel SSD med USB 3.0

Minnestillverkaren OCZ fortsätter satsningen på SSD-lagring, denna gång med en extern enhet för USB 3.0.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Kommer nog inte vara billiga och känns lite som om det inte finns ett praktiskt användningsområde. Men ha faktorn är enorm

Permalänk
Medlem

Jag tror också de kommer bli svindyra. Däremot tycker jag det finns massvis med användningsområden, så länge USB3 finns tillgängligt på värddatorn.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

Lär inte bli billiga i vilket fall. Startpris runt 3000:- tror jag inte är helt otänkbart i det här sammanhanget.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Hedersmedlem

Otroligt bra produkt, om bara USB 3 hade varit utberett!

Permalänk
Musikälskare

Futuristiskt design!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Smakar det så kostar det - och dom där smakar mycket

Permalänk
Medlem

Smidigt slipper man vara så försiktig med sin externa dock kommer det nog vara för dyrt för min del ett bra tag framöver :/

Permalänk
Inaktiv

Enda fördel med denna mot en mekanisk är väl att den är stöttåligare, i övrigt kan jag inte riktigt se någon direkt vits med detta.

Permalänk
Medlem

Ett dyrt och klumpigt USB-minne?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonteP0nte:

Ett dyrt och klumpigt USB-minne?

Hitta ett USB-minne med samma specs så kan vi börja diskutera..

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Hitta ett USB-minne med samma specs så kan vi börja diskutera..

Nu så är ju dock snabba accesstider och sådant inte dunderviktigt med extern lagringsmedia, då man oftast inte installerar program eller OS på sådana.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk