Permalänk
Medlem

Parkour tråden!!

Vill kolla om det är fler än jag som sysslar med parkour/freerunning här på swec
Har själv tränat PK/FR i ca 3 månader, började någon gång i mars efter att ha sett bl.a damien walters o cato aspmo på youtube, och fasta för det direkt

Vore kul om det var nån mer här på swec som håller på med detta ^^

Visa signatur

ASUS Maximus VIII Gene Z170 mATX || Intel Core i7 6700K @4.0 GHz
EVGA GeForce GTX 980 Ti SC+ ll Corsair 16GB (4x4GB) DDR4 2800 MHz CL16
Samsung EVO 850 - 500 GB || Corsair Force GT - 120 GB
Corsair Carbide Air 240 - Vit ll Corsair AX760

Permalänk
Medlem

Hur började du?
Letade du upp någon klubb eller gick du ut och sprang och hoppade på allt du hittade?

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Sjävl springer jag i berg/skog på landet under sommaren. Det finns massvis med naturliga hinder i form av avsatser, sprickor och annat. Massvis med träd ligger placerade bra så att man kan svinga sig över en klyfta etc. Blir väl åt parkourhållet.

Permalänk
Medlem

Springer i halvmeter blötsnö i motvind snöblandat regn uppblandat med aska och svingar mig frammåt med två kryckor gjorda på mina egna gamla rastaflätor när jag börjar bli trött i benen. Är det parcour nog åt er eller måste jag ha betong mellan tänderna?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Heh tycker att det är jätte iriterande med alla människor som hoppar runt och klätrar på väggar Själv skulle jag inte klara av att hoppa upp på en bänk....

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Jag har tränat ett par gånger med Cato Aspmo under sommaren/hösten -09. Men vi körde mest gymnastik när jag tränade med honom, får se när jag ger mig på hustaken

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Hur började du?
Letade du upp någon klubb eller gick du ut och sprang och hoppade på allt du hittade?

Nog det senare
Började med att jag var tvungen att göra av med lite energi, då jag inte kan sitta stilla för länge.
Började klättra lite på allt när jag gick i 6an, sen i 7an o 8an började jag klättra på skolor o andra hus och tillslut bestämde jag mig för att börja träna mer seriöst

Btw, är 15 år

Visa signatur

ASUS Maximus VIII Gene Z170 mATX || Intel Core i7 6700K @4.0 GHz
EVGA GeForce GTX 980 Ti SC+ ll Corsair 16GB (4x4GB) DDR4 2800 MHz CL16
Samsung EVO 850 - 500 GB || Corsair Force GT - 120 GB
Corsair Carbide Air 240 - Vit ll Corsair AX760

Permalänk
Skrivet av Tomas_88:

Heh tycker att det är jätte iriterande med alla människor som hoppar runt och klätrar på väggar Själv skulle jag inte klara av att hoppa upp på en bänk....

Låter som den där typiska gamla gubben som står i fönstret och viftar med näven åt alla ungdomar och deras nymodigheter.

On topic så har jag tyvärr för dåliga knän för parkour, men freerunning är jävligt najs. Höll på en hel del med det när man var yngre och utmanade polare på speciella banor vi satte upp. Var ett tag sen sist nu, men är faktiskt sugen på att börja igen nu när man nyss har flyttat ut i bushen och fått tillbaka motionen. Inväntar lite mer värme först bara

Lite tråkigt att så många är anti när detta kommer på tal, men dom ser nog inte grejen med det. Det handlar ju inte om att hoppa runt och se cool ut, utan det är bara en sjukt härligt mäktig kännsla att kunna ta sig fram så smidigt i utmanande terräng. Det kräver väldigt mycket teknik, koncentration och balansering för att få flyt i det. När man väl har fått in det där flytet i sina rörelser så känner man sig lätt som en fjäder, och det finns inget som heter "hinder" längre. Otroligt tillfredsställande både fysiskt och psykiskt som rekommenderas starkt för folk som lätt blir rastlösa. Bra träning för hela kroppen

Btw, ni som har börjat, se till att använda ordentliga skor och övrig nödvändig utrustning. Annars kommer ni bli helt förstörda. Särskillt knäna blir helt krossade om ni inte utövar det på rätt sätt.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

jag brukar köra freeruning med bågra polare på sommaren, . men som Mr.Bravo säger är det viktigt med bra skor

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Håller helt med dig
Det är ju synd att så många är mot pk/fr, då dom tror att man kommer trilla förr eller senare, ha sönder något eller för att dom bara är avundsjuka Har själv blivit utskälld/jagad fler gånger än jag kan minnas ^^
Finns tyvärr inte så många "spots" där jag bor, och har blivit bannad från dom bästa

Längtar också till sommaren, då jag och några polare ska freerunna i olika städer runt om i skåne

Visa signatur

ASUS Maximus VIII Gene Z170 mATX || Intel Core i7 6700K @4.0 GHz
EVGA GeForce GTX 980 Ti SC+ ll Corsair 16GB (4x4GB) DDR4 2800 MHz CL16
Samsung EVO 850 - 500 GB || Corsair Force GT - 120 GB
Corsair Carbide Air 240 - Vit ll Corsair AX760