2v2 twilight fortress, vad händer?

Permalänk
Medlem

2v2 twilight fortress, vad händer?

Någon som sitter på en lurig strategi hur man vinner på twilight fortress?
Vi är 2 st zerg/terran som kör en rushtaktik.

Vi brukar anfalla snabbt med roaches och reapers och få ut stor del av deras workers, oftast så får jag backa bak med mian roaches för att inte förlora allt för många enheter.

Sedan bygger vi upp os för en andra attack och då tvärdör vi av att dem har techat upp och massproducerar battlecruisers, carriers etc.

Nån som har några idéer hur man kan kontra folk som bygger in sig? För efter alldels för kort tid kommer oftast armadan med carriers och battlecruisers och då är det bara att hälsa hem

oftast är det mot terran/terran , protoss/terran.

Permalänk
Medlem

Jag brukar bygga 9 scv bugger sedan barack och så sätter jag en scv och bygegr gas och bara han som hämtar sen mosa ut scv tills man ahr råd att bygga barrack till med den som man byggar snabbare med (minns inte vad den heter) sen mosa ut gubbar brukar funka
alt: flytta basen i början till rich mineral field och kör som du vill

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

nfskillen: Detta är ungefär standard för 1on1 för terran. Det som efterfrågas här är 2on2 när man kör terran+zerg.

Jag är förövrigt Snorfisks ena Terrankamrat.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Det var mer hur man bäst kontrar folk som bygger in sig och techar upp på ett bra sätt. Eftersom vi har förlorat ett x antal matcher på exakt det här sättet så det är nånting vi gör fel. Man kanske själv ska techa upp rejält efter första attacken?

Permalänk
Medlem

Techa kontinuerligt. Om de hinner bygga upp massor av BC och Carriers efter er första attack väntar ni för länge innan ni attackerar igen. Om ni dessutom VET att de kommer mer BC och Carriers, varför gör ni inte counters? Corruptors, Hydras och Vikings mosar.

Kör nydus worm i deras bas, harass med Thor osv. Pressa!

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk

Jag brukar köra snabba mutas. Om dom har tornat in sig, så kör jag mass banelings,hydras och roaches.

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem

Varför väntar ni så länge med er andra push?

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk

Om motståndaren byggt in sig är det bara mörsa med banelings. 5 Banelings tar ner en Supply Depot, bara välla in en masse därefter.

Permalänk
Avstängd

siegetanks och muta harass har funkat bra för migoch en polare tanks kan snabbt plocka ut alla deras workers utan att behöva brumma in i basen. Och mutas från andra hållet.
Om dom bygger sin sig, scanna och ta över resten av kartan, 2x2 baser kan omöjligen producera mer än om ni har 2x4.

Permalänk
Medlem

Nån annan som blir kick-assade i 2v2 då av spelare i platinum league? Känns bara sådär sexigt när man själv spelar i bronze.

Jag antar att det är personer som satt ihop nya lag med folk och har en motorväg av lätta matcher framöver, eller är det nåt fel på slumpsystemet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorfisk:

Nån annan som blir kick-assade i 2v2 då av spelare i platinum league? Känns bara sådär sexigt när man själv spelar i bronze.

Jag antar att det är personer som satt ihop nya lag med folk och har en motorväg av lätta matcher framöver, eller är det nåt fel på slumpsystemet?

Njae snarare ass-kickar jag med min partner in crime i 2on2, 20-3 platinum league.
köri terran + zerg så kan ni ju alltid abusa 8rax reaper och 10pool rush. Sköter ni det rätt så går det typ inte att ta. Borde fungera ypperligt i bronze.

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppes:

Njae snarare ass-kickar jag med min partner in crime i 2on2, 20-3 platinum league.
köri terran + zerg så kan ni ju alltid abusa 8rax reaper och 10pool rush. Sköter ni det rätt så går det typ inte att ta. Borde fungera ypperligt i bronze.

Grejen är den att vi spelar i bronze och får möte folk i platinum league, vi blir överkörda

Permalänk
Medlem

Hur vi än gör så blir vi överkörda.

vi testade din taktik med 10pool 8rax reaper. då hade dem båda byggt in sig när vi var framma och kunde lätt plocka bort mina zerglings som jag inte tog fighten med. Sen när vi började mobilisera upp oss med lite fler truipper så hade dem redan techat till void rays och blåste bort oss på 2 korta sekunder.

vissa är så omänskligt snabba så jag förstår inte riktigt hur dem gör. Hur kan man tex få upp 2-3 voidrays men fortfarande ha tillräckligt många zealots och stalkers för att kunna rusha med?

Det är inga 20 minuter vi talar om utan full rush med roaches och reapers alternativt zerglings och reapers.

Mycket av problemet tror jag är att vi möter för bra motstånd, jag tycker inte det är särskilt givande att möta 2 st från platinum league 2v2 (ja båda 2) när man själv är i bronze league. Jag kan ju också nämna att förutom lite baskunskap från starcraft 1 så är vi väldigt nya till spelet och har inte spelat betan mer än någon dag.

Permalänk
Medlem

Ni ska rusa ut med första reapern ni o h den första 6an lings ni får ut, protoss är enklast att gå på terran går också bra, springer ni på terran så får reapern micra ut eventull Marrine och sen hjälpa lingsen att ta sig igenom muren, reapers gör otrolig eng mot byggnader, vid det här laget bör en andra reaper och en ny grupp lings redan vara på väg och ni kan enkelt plocka ner det som terran har.

Ska ni få det att funka så är det viktigt att göra en snabb timing rush, och inte försöka klämma in extra arbetare eller så. 8scv sen en rax och få fram reapers asap... Zerg 10st drone sen pool, göra 1-2 drone och se
n 2st overlords undertiden poolen byggs, när de är klar ska du ha 3 larva och ca 250mineraler. Gör 6 ling direkt och en Queen så fort dom Sista 50 rammlar in. Ja sen är det bara att rusha på med reaperling. Se till att hålla reapern skyddad med dina lings.

Edit; sitter på jobbet och skriver med iPhone, där av stavfel och skumma meningar, hoppas du förstår tanken med de hela.

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Skrivet av Zartax:

Techa kontinuerligt. Om de hinner bygga upp massor av BC och Carriers efter er första attack väntar ni för länge innan ni attackerar igen. Om ni dessutom VET att de kommer mer BC och Carriers, varför gör ni inte counters? Corruptors, Hydras och Vikings mosar.

Kör nydus worm i deras bas, harass med Thor osv. Pressa!

Hur gör man harass med Thor? De är ju så sjuktligt slöa.

Permalänk
Skrivet av AndreasA88:

Hur gör man harass med Thor? De är ju så sjuktligt slöa.

Thorship. Thor + Dropship. Riktigt bra för att snipea queens och arbetare.