Farming simulator problem

Permalänk
Medlem

Farming simulator problem

Hejsan alla glada

Det är så att jag har skaffat Farming Simulator 2009. Nu är det så att jag har väldigt mkt lagg på detta spel. Nu undrar jag om ni vet vad det kan vara för problem.

Det är så att jag har dom spec som spelet kräver men ändå laggar det.

Länk till datan

http://www.billigteknik.se/produ...0_74&products_id=1624

Jag har även skaffat Win 7, hade innan vista. Och då kunde jag även se på 1080p filmer i mpc utan lagg men nu laggar det även där. Så kan det ha nåt att göra med att jag lagt in win 7?

Jag har även laddat ner dom senaste uppdateringar till allt som går.

Vet inte om det är rätt tråd, men är det inte det så rätta mig gärna

Tack på förhand

Mvh kakan

Permalänk
Medlem

Är det ingen som har något förslag? Har jag en skit dator som inte klarar detta spel?

Mvh

Permalänk
Medlem

länkj*veln funkar ej

Permalänk
Medlem

Denna dator antar jag att du äger.

Det borde fungera felfritt på den datorn du äger (om jag hittade rätt.), kolla grafikkinställningarna om det finns ett sådanna inställningar på spelet. Kolla så att du inte kör något annat samtidigt som du spelar, t.ex anti-virus sökningar m.m.

Permalänk
Medlem

Japp den e det, men jag brukar stänga av allt skit som går i bakgrunden, men ska kolla om jag missat något. Grafik inställningarna jag har på spelet är det lägsta och det är stor skillnad mot det bästa så frustrerande.

Permalänk
Medlem

Jag har nu fått reda på att om att datorn leverades med vista och att jag nu har win7 så kanske inte mitt grafikkort jobbar lika effektivt eller till fullo som med vista? kan det finnas nån sanning i det? Eftersom hd film 1080p funkade med vista men hackar med win7 så kanske det ligger nåt i det.
Nån som kan mkt om datorer får gärna svara .

Permalänk
Medlem

Det borde inte ha någonting med Windows 7 vad jag kan hitta i vilket fall. Det borde fungera lika bra eller bättre än Windows Vista då din dator ska ha totalt stöd för detta.

Verkligen uppdaterat alla drivrutiner ordentligt?

Här är drivrutiner för Win7 32 bitars:
Välj programvara och drivrutiner Compaq Presario CQ71-235SO Notebook PC - HP Kundtjänst (Sverige - Svenska)

För Win7 64 bitars:
Välj programvara och drivrutiner Compaq Presario CQ71-235SO Notebook PC - HP Kundtjänst (Sverige - Svenska)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rugins:

Det borde inte ha någonting med Windows 7 vad jag kan hitta i vilket fall. Det borde fungera lika bra eller bättre än Windows Vista då din dator ska ha totalt stöd för detta.

Verkligen uppdaterat alla drivrutiner ordentligt?

Här är drivrutiner för Win7 32 bitars:
Välj programvara och drivrutiner Compaq Presario CQ71-235SO Notebook PC - HP Kundtjänst (Sverige - Svenska)

För Win7 64 bitars:
Välj programvara och drivrutiner Compaq Presario CQ71-235SO Notebook PC - HP Kundtjänst (Sverige - Svenska)

Tack för ditt svar,jag har tom nyare drivrutiner enligt systemet men jag har provat det utan förbättring .

Det fanns även nåt som hette Geforce och jag provade det och då fick jag att jag inte hade några drivrutiner som stödde det, men antar att det är ett annat grafikkort? Är ju inte helt haj på sånt här Fler förslag är välkomna