Permalänk

cod mw2 eller bfbc2

Jag har tröttnat på cs som är det ända online spel jag har. Men man fick ju testa gratis mw2 i helgen och jag upptäckte det på söndags morgon men jag fick spela nån timme iaf tyckte det var rätt kul så jag funderar på att köpa det då jag ändå har pengar men vet inte riktigt om jag kanske ska köpa bfbc2 istället ? vad är roligast online ? motiviera mig :>

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Medlem

Väl tycker du om små kartor lr stora kartor?
MW2 har relativt mindre kartor än BFBC2

lite mer på djupet så mjölkar Activision MW2 som fan, de tar betalt för 5 kartor varav 2 från cod4. Laggar som i helvete ibland pga saknaden av dedicated server etc.

mitt tips blir väl att testa BFBC2 först innan du bestämmer dig, visst MW2 är rolig men efter Activisions mjölkning så blir det jvligt torr i längden. Ångrar nästan typ att jag köpte spelet

Visa signatur

Desktop Rigg
| Antec Ninehundred II | AMD Phenom II 810 @3.2GHz | NH-U12P | Asus M4A78T-E | 1024x3 1333mhz Corsair | Gigabyte HD4890 | Samsung Spinpoint F1 640GB | Corsair TX650W | Ur funktion för tillfället. Den överlevde inte frakten över atlanten xD

Permalänk
Skrivet av Dracoth:

Väl tycker du om små kartor lr stora kartor?
MW2 har relativt mindre kartor än BFBC2

lite mer på djupet så mjölkar Activision MW2 som fan, de tar betalt för 5 kartor varav 2 från cod4. Laggar som i helvete ibland pga saknaden av dedicated server etc.

mitt tips blir väl att testa BFBC2 först innan du bestämmer dig, visst MW2 är rolig men efter Activisions mjölkning så blir det jvligt torr i längden. Ångrar nästan typ att jag köpte spelet

ja spelade bfbc2 singelplayer som jag "piratade" det var kul ibörjan men tröttnade efter ett tag men jag har ju aldrig testat online.

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Medlem

Jag köpte på mig MW2 eftersom MW(1) var otroligt bra. Dock kan jag hålla med Dracoth om att banorna känns väldigt instängda och små.. efter MW(1) känns det lite som om taket i MW2 är för lågt (och då menar jag inte prestandatak eller annat dylikt).. lite svårt att förklara då jag inte riktigt kan sätta fingret på det men man känner sig betydligt mer instängd.

Men det jag mest irriterar mig på är den "säkerhetsmarginal" som finns i MW2. T ex om någon skjuter på dig och du håller på att dö kan du inte som i MW(1) bara gå bakom en vägg även om du står precis bredvid väggen som i MW(1). Utan du dör när du står bakom väggen! För att kompensera höga ping har de byggt in en delay i spelet så att du kan bli skjuten på det stället du tidigare stod på. Vidare kan man bli skjuten även om personen i frågan missar dig då träffområdet kring dig är väldigt stort (återigen för att kompensera höga ping och kanske för att det är svårt att träffa på konsoler).

Notera att jag pratar om MW2 på PC.
Jag ångrar definitivt att jag köpte MW2; speciellt nu med hur Activision behandlar IW.

Permalänk

oj shit jag har trott att det var dollar och inte euro på steam! :((

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk

Kört MW1 och hatade det pga alla hjälpmedel nuke, helogunner, airstike etc och det bara är en stor köttkvarn med 10 sekunders medellivslängd.
Gillar BC2 mer pga mera teamwork och att man kan bli lagets bästa spelare med minst kills för man har bidragit med mest till laget.

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem

Finns otroligt många trådar om detta ämne, sök bara eller kolla min tråd...
http://www.sweclockers.com/forum/76-shooters/917911-bf-bc2-vs-mw2/

Visa signatur

Stationär: Intel i5 2500k, Corsair 8GB, XFX HD6870, Fractal Design Core 3000 Svart. Steelseries 6G V2, Ikari.
Bärbar: Lenovo x121e

Permalänk
Medlem

Köp Bad Company 2 och jag kan lova dig att du får ut många timmar mer spelglädje! Köpte Modern Warfare 2 nyligen trots att jag varit skeptisk emot det ända sedan de gick ut med att slopa dedicated servers, det skulle jag ALDRIG ha gjort! Ångrar det innerligt. Bad Company 2's "problem" är barnsjukdomar om man jämför.

En kort lista vad vi som spelare förväntar oss att kunna göra/ha koll på:

1. Välja vilken bana man vill köra.
2. Välja vilken server du vill spela på.
3. Kunna ha en favoritserver där du känner de flesta och vet att pingen är bra, ALLTID!
4. Slippa avbrott mitt i spelet och ha en jämn ping.
5. Kunna gå rakt in i spelet utan att slussas fram och tillbaka i 5-7 minuter.

Trots att året var 2009 när Modern Warfare 2 släpptes kunde vi inte få göra en så simpel sak som att välja vilken bana vi vill spela, efter att jag själv köpt MW2 och äger det känner jag en väldigt stor besvikelse. Hur kan man förstöra en så bra serie?

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX