Får inte bild på skärm... nybyggd dator!

Permalänk
Medlem

Får inte bild på skärm... nybyggd dator!

tjena

nu är det så att jag får varken bild på skärmen, eller musen att funka eller tangentbordet. inget funkar...
Förstår inte varför, har nyss köpt nya delar och byggt ihop 1 komplett dator, har bla. Asrock n68-s moderkort, 4gb 800mhz corsair minnen, AMD athlon II X4 630 2.8ghz.
Allt är helt nytt ich nyyhopmonterat, har även ny hårddisk 500gb helt tom. får ingen bild på skärmen hur jag än gör, inte musen att funka eller tengentbordet...

Någon som vet varför? tacksam för snabb hjälp, / Linus

Visa signatur

Asrock N68C-S || Processor: AMD Phenom 3.2ghz x4 BE || Processorkylare: Arctic cooling freezer 7 pro rev.2 || Ramminne: Corsair 4gb 1066mhz || Nätaggregat: 600w || Chassi: Mad-x miditower || Grafikkort: XFX Radeon HD 5770 xxx 1gb (fabriksklock) || 22tum Samsung 1920*1080 || Hårddisk: 1st 150gb VelociRaptor - 2 st 500gb western digital blue 7200rpm || Flyter på bra med BF3 på 1920*1080 i high-mode

Permalänk
Medlem

Du behöver kanske nytt BIOS till moderkortet? Isåfall måste du höra av dig till affären där du köpte det.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag hade ett liknande problem när jag byggde min dator, alla fläktar och sånt gick igång men fick ingen skärm. Då var problemet att en av elkontakterna till moderkortet inte satt ordentligt.

Permalänk
Medlem

kolla alla kablar. om det inte funkar så försök med en annan hårddisk. kan funka :/

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 4770K 4.5 GHz (Haswell) Mobo: ASUS Z87-DELUXE ATX GPU: MSI GeForce GTX 780 Ti 3GB Minne: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 2133MHz : Win7 Ultimate: x64 Spelar: DayZ

Besök gärna mig på
http://www.twitch.tv/sowztv

Permalänk
Medlem

Glöm inte ansluta 4/8 pins kontakten till moderkortet som förser CPU med ström, samt eventuell ström till grafikkortet

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Du behöver kanske nytt BIOS till moderkortet? Isåfall måste du höra av dig till affären där du köpte det.

det tror jag inet, har helt nytt kort, plus att dom jag köpte kortet av har slutat sälja det.. tack för svar!

Visa signatur

Asrock N68C-S || Processor: AMD Phenom 3.2ghz x4 BE || Processorkylare: Arctic cooling freezer 7 pro rev.2 || Ramminne: Corsair 4gb 1066mhz || Nätaggregat: 600w || Chassi: Mad-x miditower || Grafikkort: XFX Radeon HD 5770 xxx 1gb (fabriksklock) || 22tum Samsung 1920*1080 || Hårddisk: 1st 150gb VelociRaptor - 2 st 500gb western digital blue 7200rpm || Flyter på bra med BF3 på 1920*1080 i high-mode

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Glöm inte ansluta 4/8 pins kontakten till moderkortet som förser CPU med ström, samt eventuell ström till grafikkortet

har satt dit allt helt säkert, som det ska vara... skitkonstigt problem... tack för svar!

Visa signatur

Asrock N68C-S || Processor: AMD Phenom 3.2ghz x4 BE || Processorkylare: Arctic cooling freezer 7 pro rev.2 || Ramminne: Corsair 4gb 1066mhz || Nätaggregat: 600w || Chassi: Mad-x miditower || Grafikkort: XFX Radeon HD 5770 xxx 1gb (fabriksklock) || 22tum Samsung 1920*1080 || Hårddisk: 1st 150gb VelociRaptor - 2 st 500gb western digital blue 7200rpm || Flyter på bra med BF3 på 1920*1080 i high-mode

Permalänk
Medlem

Kontrollera att alla pinnar på processorn är raka så ingen av dem har blivit böjda. Minsta lilla pinne böjd = system failure.

Visa signatur

MK: Asus ROG Strix Z390-H Gaming
CPU: Core i5 9600K w/H60 Liquid cooler
RAM: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3000MHz
PSU: Seasonic -750W
GPU: RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spitty88:

Kontrollera att alla pinnar på processorn är raka så ingen av dem har blivit böjda. Minsta lilla pinne böjd = system failure.

Inte nödvändigtvis. Alla pinnar används inte.

Visa signatur

Cooler Master V1000 80+ Gold | Asus SABERTOOTH X79 | i7 3930K | 16GB Corsair VENGEANCE 1600MHz QUAD CHANNEL | SSD: Corsair Force Series 120GB HDD: Samsung 1TB | EVGA GTX1080 FTW

Permalänk
Medlem
Skrivet av LimparN:

det tror jag inet, har helt nytt kort, plus att dom jag köpte kortet av har slutat sälja det.. tack för svar!

Just därför. Kortet har legat på butikshyllan sen lång tid tillbaka, innan Athlon II existerade. Då fungerar det inte.

Leta på Asrocks hemsida och se vilken biosversion som krävs för Athlon II x4 630, studera sedan moderkortskartongen eller moderkortet för att hitta information om vilken biosversion som ligger i kortet. Finns ingen sådan information så kanske du istället hittar ett produktionsdatum.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Hedersmedlem

Sedan har vi moderkortsdistanserna, sitter de i och på rätt ställen? Resetat bios?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Just därför. Kortet har legat på butikshyllan sen lång tid tillbaka, innan Athlon II existerade. Då fungerar det inte.

Leta på Asrocks hemsida och se vilken biosversion som krävs för Athlon II x4 630, studera sedan moderkortskartongen eller moderkortet för att hitta information om vilken biosversion som ligger i kortet. Finns ingen sådan information så kanske du istället hittar ett produktionsdatum.

Jag vet vilken biosverision jag ska ha till athlon II x4 630 , men ingen aning vilken verision som ligger på kortet, men hur får jag in biosverisionen som jag måste ha till min cpu på kortet utan att det fungerar?

Visa signatur

Asrock N68C-S || Processor: AMD Phenom 3.2ghz x4 BE || Processorkylare: Arctic cooling freezer 7 pro rev.2 || Ramminne: Corsair 4gb 1066mhz || Nätaggregat: 600w || Chassi: Mad-x miditower || Grafikkort: XFX Radeon HD 5770 xxx 1gb (fabriksklock) || 22tum Samsung 1920*1080 || Hårddisk: 1st 150gb VelociRaptor - 2 st 500gb western digital blue 7200rpm || Flyter på bra med BF3 på 1920*1080 i high-mode

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Sedan har vi moderkortsdistanserna, sitter de i och på rätt ställen? Resetat bios?

alla distanser sitter rätt, och jag har testat resetat bios.. inget fungerar.

Visa signatur

Asrock N68C-S || Processor: AMD Phenom 3.2ghz x4 BE || Processorkylare: Arctic cooling freezer 7 pro rev.2 || Ramminne: Corsair 4gb 1066mhz || Nätaggregat: 600w || Chassi: Mad-x miditower || Grafikkort: XFX Radeon HD 5770 xxx 1gb (fabriksklock) || 22tum Samsung 1920*1080 || Hårddisk: 1st 150gb VelociRaptor - 2 st 500gb western digital blue 7200rpm || Flyter på bra med BF3 på 1920*1080 i high-mode

Permalänk
Hedersmedlem

Om burken inte startar med din prolle så får du låna/köpa en billig sempron och flasha med.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)