Mushkin släpper SSD med Sandforce

Permalänk
Melding Plague

Mushkin släpper SSD med Sandforce

Allt fler tillverkare ger sig ut på den lukrativa marknaden för SSD-enheter. Senast är Mushkin med den Sandforce-bestyckade serien Callisto.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

låter lovande om specsen stämmer

Permalänk
Medlem

låter inte alls dåligt, en 240gb hade inte varit helt fel

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Specsen stämmer nog. 280~ MB/sec read/write har väl alla SF-1200? Synd me SATA 3,0 Gbps dock. Cappar inte 3,0 Gbps runt 280 MB/sec? Läste det någonstans...

Visa signatur

[DESKTOP] FD Define 7XL | VIII Dark Hero (EK-Monoblock) | 5950x | 128GB ECC | RTX3090 (Vector² ABP) | 2*2TB SN850 [SERVER] i5-13400 | 64GB | 108TB (raw)

Permalänk
Medlem

ser nice ut men väljer crusials ssd 256gb 355/215mb/s före alla ssds just nu

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

ser nice ut men väljer crusials ssd 256gb 355/215mb/s före alla ssds just nu

Jo den är snabb men också enda än så länge med SATA6, förvånar mig faktiskt att dom inte släpper en SATA6 här då dom flesta moderkort kommer med det stödet.

Permalänk
Medlem

Varför SF-1200? Har inte det sämre prestanda än SF-1500? Skulle vara priset kanske men har för mej AnandTech testa en OCZ disk med SF-1200 hårdvara fast med SF-1500 firmware för att få snabbare prestanda vid mindre skrivingar?

Visa signatur

[DESKTOP] FD Define 7XL | VIII Dark Hero (EK-Monoblock) | 5950x | 128GB ECC | RTX3090 (Vector² ABP) | 2*2TB SN850 [SERVER] i5-13400 | 64GB | 108TB (raw)

Permalänk
Medlem

Först står det storlekarna 60, 120, 240 sen i priserna står det 64, 128, 240.

Permalänk

Om det var sata III så hade jag varit över priset men nu blir det nog bara

Permalänk
Medlem

Förutsatt att hastigheterna inte bara gäller de större modellerna tycker jag vi börjar komma någon vart prestandamässigt.. Om vi nu bara kunde närma oss 1000-lappen prismässigt så lär försäljningen snart slå igenom taket..

Permalänk
Medlem

Allitd roligt med prestanda, men är lite surt att priset per GB verkar vägra att gå ner.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kotan:

Allitd roligt med prestanda, men är lite surt att priset per GB verkar vägra att gå ner.

Pris per GB, jag har otroligt svårt att förstå hur folk tänker.
SSD finns i massor olika versioner precis som en CPU. Vill man ha en billig SSD så får man sämre fart, vill man ha billig lagring köper man en "vanlig" HDD.

SSD ska inte mätas i pris per GB utan pris per effektivitet, GB är sekundära anledningen varför man köper SSD idag.

Jämför du FiberChannel med SATA? i pris per GB?

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Skrivet av dahl:

Pris per GB, jag har otroligt svårt att förstå hur folk tänker.
SSD finns i massor olika versioner precis som en CPU. Vill man ha en billig SSD så får man sämre fart, vill man ha billig lagring köper man en "vanlig" HDD.

SSD ska inte mätas i pris per GB utan pris per effektivitet, GB är sekundära anledningen varför man köper SSD idag.

Jämför du FiberChannel med SATA? i pris per GB?

+1
SSD har man bara så man klarar sig med de viktigaste funktionerna på(OS, spel etc) resten kör man ju på magnet diskar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Asheileon:

+1
SSD har man bara så man klarar sig med de viktigaste funktionerna på(OS, spel etc) resten kör man ju på magnet diskar.

Ja men även för det ändamålet så finns det olika SSD diskar. Det är som att jämnföra en Core I7 mot en pentium, båda är CPUer men...

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Avstängd

Varför inte sata 3? -.-

Permalänk
Avstängd

1. Hur pass bra tror ni dessa står sig emot Intels x25-g2?

2. Hur pass bra tror ni Intels tredje generation SSD kommer stå sig mot dessa/generation 2?

/r3mpuh

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av r3mpuh:

1. Hur pass bra tror ni dessa står sig emot Intels x25-g2?

2. Hur pass bra tror ni Intels tredje generation SSD kommer stå sig mot dessa/generation 2?

/r3mpuh

Finns inte en enda sandforce disk vad jag vet som inte spöar intels G2 med 50%

Visa signatur

Gammal är gubbe