AMD ställer in Phenom II X4 960T

Permalänk
Melding Plague

AMD ställer in Phenom II X4 960T

Thuban-baserade Phenom II X4 940T kommer inte att släppas för försäljning till vanliga konsumenter.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Antar många blir besvikna nu, även om 1055T inte är så fruktansvärt dyr direkt.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Synd det.

Permalänk
Medlem

Är ju rätt smart egentligen...
Är väl inte meningen att man ska kunna låsa upp och jag tror inte att OEM tillverkare kommer att ge stöd för sådant

Permalänk
Inaktiv

Tråkigt då många verkar ha väntat på dessa, men det finns väl samtidigt fler modeller på väg som använder Thuban och är specade som quadcore?

Att AMD inte gillar att kunden låser upp funktioner är inte speciellt svårt att förstå.

Permalänk
Medlem

Har för mig att AMD hamnade i bråk mellan mobo-tillverkarna om att stoppa "core unlockning" förut, och detta har kanske anledning att göra.

Permalänk
Medlem

synd, hoppas dom släpper dom till slutkunder sen iaf

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk

Fullt förstårligt.

Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Acer XB271H | Dell U2412M

Permalänk

Ingen större förlust thuban är ju inte dyr normalt sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders.149:

Tråkigt då många verkar ha väntat på dessa, men det finns väl samtidigt fler modeller på väg som använder Thuban och är specade som quadcore?

Att AMD inte gillar att kunden låser upp funktioner är inte speciellt svårt att förstå.

Du menar givetvis det ovanligt vackra namnet Hexacore?

onT: Bara jag som reagerar på att det står 960T i rubriken å 940T i texten? :S

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av -GufuX-:

Du menar givetvis det ovanligt vackra namnet Hexacore?

onT: Bara jag som reagerar på att det står 960T i rubriken å 940T i texten? :S

Nej, quadcore. Jag har för mig att att det skulle komma någon mer modell än denna.

Jag missade felet i artikeln med, men 960T är det enligt källan åtminstonde.

Permalänk

Synd men nödvändigt.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anders.149:

Nej, quadcore. Jag har för mig att att det skulle komma någon mer modell än denna.

Jag missade felet i artikeln med, men 960T är det enligt källan åtminstonde.

http://www.sweclockers.com/nyhet/10817-framtida-phenom-ii-x4-... det är dom jag kommer ihåg iallafall :/

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Propparna kommer säkert att gå att få tag i genom mindre nogräknade handlare.

Med små volymer lär de å andra sidan inte bli speciellt mycket billigare än en sexkärnig helvariant.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SeF.Typh00n:

Får hoppas 940T inte går samma öde tillmötes bara.

Permalänk
Medlem

Lär väl betyda att yielden är i det närmaste perfekt med thuban. Fast jag tycker de borde haft tillräckligt bra hum om vad yieldsen skulle vara så det borde inte vara förklaringen till varför den fyrkärniga kapas. Kan tänka mig att den fyrkärniga varianten skulle konkurrera med deneb som antagligen är betydligt biligare att tillvreka än den thubanbaserade, men detta har de ju vetat hela tiden.

Permalänk
Medlem

Enligt Fudzilla så är 960T inte enbart för OEM utan bara försenad och kommer förr eller senare.
Fudzilla - AMD Phenom II X4 960T not cancelled

Om det nu är sant är frågan

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Avstängd

Till AMD: Damn you, sir!

Visa signatur

"Skadeglädje är dubbel glädje!"

Permalänk
Medlem

Vad är det att klaga över?
1055T är ju inte dyr direkt, bara att köra på en riktig.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Den har funnits ett tag. http://www.inet.se/produkt/5308696/amd-phenom-ii-x4-960t-3-4g...
Går den att låsa upp tro?
Någon som har provat?

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Skrivet av AMD_PERA:

Den har funnits ett tag. http://www.inet.se/produkt/5308696/amd-phenom-ii-x4-960t-3-4g...
Går den att låsa upp tro?
Någon som har provat?

Min vill fan inte boota med sex kärnor. 4GHz@1.35Vcore går bra men fan inte sex kärnor

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlummbulleN:

Min vill fan inte boota med sex kärnor. 4GHz@1.35Vcore går bra men fan inte sex kärnor

Min går med 5 kärnor i 4ghz?
Kärna nr 5 var trasig.
Prova.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...