Gigabyte X58A-UD9 lanseras officiellt

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Låter dyrt som fan. Men den ha i alla fall lite fler sata portar än vanliga 6 stycken.

Hoppas inte det blir alltför dyrt i alla fall, Gigabyte tycker jag brukar vara rimligt prissatta. Dock lär ju top of the line UD9 inte direkt vara gratis heller.

Skrivet av Pelle J.:

Redan världsrekord knutet till detta moderkort.
http://www.sweclockers.com/nyhet/10875-elmor-slar-varldsrekor...
Skall bli kul att se andra testresultat framöver.

Förvånar mig inte ett dugg, flertalet av Gigabytes brädor klockar väl bra i allmänhet.
T.o.m de simplaste P35 DS3/P45 DS3/UD3 klockade riktigt bra för mig och jag tillhör definitivt inte någon elit på det området, inte på något sätt.

Jag kanske är lite biased när det kommer till Gigabyte, jag valde min första Gigabytebräda för att jag inte villa ha samma märke som varenda nyfrälst PC byggare bara måste bygga på av ren princip.
Alltså bara ett sätt att vara åtminstone lite annorlunda utan att för den saken välja opålitliga komponenter.

Anyway, Tycker Gigabyte ryckt upp sig utseendemässigt efter att dom designade om färgschemat lite på sina brädor, stor skillnad på utseende mellan tex P45 DS3 och X58 UD5 där UD5 har "lite" mindre skrikiga färger på ram/pci slottar, sata portar + nickel över kylflänsar/rör m.m. UD9 lär hur som helst prestera riktigt nice och jag ser fram emot en shootout mellen UD9 och närmaste konkurrenterna.

Permalänk
Avstängd

Mitt steelseries tangentbord använde ps/2 Men det är också 5 år gammalt^^

Permalänk
Skrivet av tysonayt:

Vafan gör IDE på det där kortet 0o

Bra för klockare som vill överklocka PCIE-bussen högt eftersom IDE sitter på PCI.

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Medlem

Sitter på ett Ga-ud5 mitt första Gigabyte kort, längtar tillbaka till Asus någon grymt mycket! Går inte att jämföra.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Varför inte?

Ser ju ut som ett trevligt moderkort, men 5k? Nja, jag nöjer mig nog med mitt UD3. Och undrar vad man ska göra med alla PCIe, de sitter ju så tätt så man får ju inte in några vettiga grafikkort om man vill använda alla.

Är det första kortet jag sett som har 4st fulla 16x pcie platser iaf, men jag kanske har missat något? Vanligast brukar var 4st 8x portar. Sen lär ju alla som kör folding @ home bli överlyckliga av alla pcie platser. Spelar inte roll om sli endast stödjer 4 gpuer, foldig funkar med hur många som helst:D Tänk ett sånt här moderkort med 7 st vattenkylda gtx295 :pPPppPpPP

Men sen antar jag att de tryckt in 7st pcie "bara för att", det blir ju mycket coolare;)

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Är det bara jag eller börjar inte 1366 sockeln vara lite "gammal" ? I7 presterar ju sjukt bra men...

Inte helt oväntat så kom det där från en med AMD system och AMD avatar

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemongen:

Det är ju så att ps/2 porten är bättre än USB-porten för tangentbord

Att det sitter ett PS/2 på ett moderkort är väl ok, kör faktiskt fortfarande med ett sånt tangentbord
dock ett USB funkar ju lika bra, däremot floppy, PATA, seriella + parallella portar vill jag inte se på ett moderkort, tar bara massa onödig plats.

Trevligt moderkort annars, men inget jag behöver tyckte mest att det var en nackdel att det inte fanns en enda PCI plats, en kunde väl dom satt dit (behövs ofta för ljudkort)

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Att det sitter ett PS/2 på ett moderkort är väl ok, kör faktiskt fortfarande med ett sånt tangentbord
dock ett USB funkar ju lika bra, däremot floppy, PATA, seriella + parallella portar vill jag inte se på ett moderkort, tar bara massa onödig plats.

Trevligt moderkort annars, men inget jag behöver tyckte mest att det var en nackdel att det inte fanns en enda PCI plats, en kunde väl dom satt dit (behövs ofta för ljudkort)

har man råd med ett 5k's moderkort har man nog också råd med ett pci-e ljudkort också ska du se ;D