Permalänk
Medlem

Mini ITX med ECC stöd

Letar efter ett "bra" mini itx moderkort med ecc stöd, men kan inte hitta något. Finns det ens ECC stöd i mini ITX kort?

Tanken är att köra FreeNAS med Fractal Design Array chassit

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Det finns alltså inget mini itx kort med stöd för ecc-minne?

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Inget av mini-ITX moderkorten som finns på prisjakt har stöd för ECC i alla fall. Vad jag vet så har inte Atom stöd för ECC-minnen, vilket lämnar en ganska liten samling icke-Atom mini-ITX moderkort. Och eftersom ECC i princip bara används i servrar där mini-ITX inte används så har väl ingen tillverkare brytt sig om att implementera ECC-stöd på sina moderkort.

Permalänk

99% säker att det inte finns ITX moderkort med ECC.

Permalänk
Medlem

Då är jag inte blind iaf Jag har letat förgäves.

ECC minne är verkligen underskattat! Tack vare amd kan man iaf få tillgång till ECC för vanliga moderkort för en billig penning.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Undrade samma sak själv...

Efter lite google-fu hittade jag Lippert Thunderbird-E3100, mini-ITX med Intel 3100 och ECC, men tyvärr verkar det som att priset är cirka 1000 USD. Yikes.

Permalänk
Avstängd

Finns det någon ITX för stöd för AMD?

Trotts allt AMD delen på forumet.

Visa signatur

Väldigt många tror på den där BLÅsta, BLÅljugande Moderaten... Mytoman, Myglare..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Assjack:

Finns det någon ITX för stöd för AMD?

Trotts allt AMD delen på forumet.

Detta du söker?
Sapphire IPC-AM3DD785G - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Moderkort

Permalänk
Avstängd

Helt otroligt, jag hitta inget när jag sökte.. Tusen tack, blir å köpa en direkt

Visa signatur

Väldigt många tror på den där BLÅsta, BLÅljugande Moderaten... Mytoman, Myglare..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Assjack:

Helt otroligt, jag hitta inget när jag sökte.. Tusen tack, blir å köpa en direkt

Om den har ECC-stöd vet jag inget om, men det är m-ITX och AMD iallafall.

Permalänk
Skrivet av anders.149:

Om den har ECC-stöd vet jag inget om, men det är m-ITX och AMD iallafall.

Nix, inget ECC-stöd på det kortet, men mini-ITX och AMD i alla fall.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Jodå det bör finnas eftersom minneskontrollern sitter i processorn i nya AMDprocessorer. Sen är det ju en fråga om BIOS gillar det också.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.