fifa till pc rena besvikelsen

Permalänk
Medlem

fifa till pc rena besvikelsen

tankade nyligen ner fifa 10 till pc.
har kört de en del me polarna på 360 o då jag har en 360 kontroll till datorn tänkte jag att de kunde va kul o lira lite hemma.

men kunde inte blivit mer besviken.
de va ett helt annat spel både grafikmässigt och spelmässigt.
allt va helt enkelt mkt sämre.

nån som vet om fifa 11 kommer bli samma fiasko på pc och e de bara för att fler "svensson" ska kunna spel de som dom säkner ner allt så mkt?

Permalänk

Vet inte varför grafiken är sämre, däremot så är det FIFA ett av få spel som är roligare att köra på konsol. Tror snart att FIFA läggs ner till PC, såsom NHL spelen...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Jag tycker också sportspel suger till dator (dock inte bilsportspel). Förr 6-7 år sedan hade jag och min lillebror grymt kul med alla olika fotboll och nhl-spel vid datorn, men nu är det bara kul på brorsans 360. På dator suger det helt enkelt, kan inte riktigt förklara varför.

Permalänk
Medlem

broder min hade på xbox, jag på pc, på pc verkade det som dom fortfarande körde någon stenålders grafikmotor, rörelser/ fysik, grafik osv var inte alls lika, känslan försvann på helt pc. För att inte tala om buggarna, visst det finns/fanns buggar på xbox också, men på pc verkar ingen bry sig, bvs på målen suger, man måste ställa om i cfg filen för att få det flytande på en highend dator, spelarna kan teleporteras till bakom mål och springa som i rugby till mitten, man kan få möta sitt eget lag i turneringar... sparkade ner nåra så man fick rött kort i plankade laget då ja & farsan körde olika lag, sen fastnade de skadorna i vårt riktiga lag :S

Dom kan väll fixa en riktig NHL/FIFA 11, sen kan dom lägga ner skiten...

Permalänk

Du borde inte klaga om du inte ens köpt spelet...

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cropsgrinder:

Du borde inte klaga om du inte ens köpt spelet...

Finns ju ingen anledning till att köpa spelet om det är dåligt....

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Cropsgrinder:

Du borde inte klaga om du inte ens köpt spelet...

Håller med, har man skaffat spelet illegalt så avsäger man sig i min mening rätten att klaga på det.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

I så fall, jag är en av stackarna som gick och köpte spelet och jag håller med föregående talare, det är SKRÄP. Laggigt online, grafiken har blivit sämre än 09:an (hur fan det nu kan vara möjligt) och ibland lever spelarna eget liv. Kör också med XBOX360 controllern till pc. Det intressanta är att på PES 2010 så är det annorlunda, grafiken är mycket bättre och känslan i en helt annan klass än Fifa10. Det här blir sista gg jag köper ett Fifa spel. Inte ens värt att tanka ner. Det säger ju sig självt, kanadensare kan inget om fotboll, japanerna har en hyffsad liga i alla fall samt har lyckats ta sig till VM några ggr.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Johan12:

tankade nyligen ner fifa 10 till pc.
har kört de en del me polarna på 360 o då jag har en 360 kontroll till datorn tänkte jag att de kunde va kul o lira lite hemma.

men kunde inte blivit mer besviken.
de va ett helt annat spel både grafikmässigt och spelmässigt.
allt va helt enkelt mkt sämre.

nån som vet om fifa 11 kommer bli samma fiasko på pc och e de bara för att fler "svensson" ska kunna spel de som dom säkner ner allt så mkt?

http://www.sweclockers.com/forum/regler
Läs § 7 extra noga.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Håller med, har man skaffat spelet illegalt så avsäger man sig i min mening rätten att klaga på det.

Nu är det ju dock inte endast Fifa 10 som är helt värdelöst utan i stort sett alla nyare Fifa och NHL spel till PC suger. Sedan finns det en sak som kallas Digital Download, aka. Steam, D2D och Telia mm.
Att man tankat ett spel betyder INTE att man måste ha piratkopierat det. Nu vet jag inte vad TS har gjort och jag tänker inte slänga falska anklagelser hit och dit utan att veta.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

men borde man inte kunna konvertera samma spel som konsollen till pc?

känns ju som dom nästintill gjort ett nytt spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Håller med, har man skaffat spelet illegalt så avsäger man sig i min mening rätten att klaga på det.

fast om jag tankat det illegalt eller lagligt har jag ju inte sagt jag sa att jag har tankat de.

edit: missade tysonayt inlägg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan12:

jag kan inte minnas att jag sagt nånting om att ha tankat de illegalt

Finns där ingen demo ser jag inget med att tanka(olagligt) för att pröva och sedan köpa om man är nöjd för att låsa upp onlinespelet. Nu tycker jag att vi lägger ner den diskussionen.
Jag tror att de lägger krutet på konsolerna för att sedan porta över det slarvigt till pc "bara för att" och tjäna en lite hacka där också. Riktigt tråkigt faktiskt.

Permalänk

Att sportspel utvecklade för konsoller känns som mycket sämre på PC är inget nytt. NHL-serien har lidit mycket pga det här i många år.
Sportspel = konsoll.
så är det bara.

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk

Enda anledningen till att jag köpte Xbox 360 var för att lira hockey , blev lite lack på att NHL09 på PC bara var NHL06 med nya laguppställningar och i övrigt minimala förändringar medan konsolerna fått ny spelmotor.

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]