Permalänk
Medlem

Temp AMD Phenom II x4 995

Av någon anledning så ser jag inte tempen på min processor utanför bios där jag bara ser 1 temp för alla kärnor.
Spec:
AMD Phenom II x4 945
M4A785TD-V EVO

Någon som kan ha en lösning på det här problemet?

Tacksam för svar

Johan

Permalänk
Hedersmedlem

Senaste bios? Testat med Everest UE?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Fick liknande resultat när jag testade vad som hände om jag satte på ACC, då fick jag helt plötsligt 0 grader på alla kärnor. Utan acc så ser jag bara kärnorna i everest, dock verkar temperaturerna i princip samma på alla kärnorna...

Sitter f.ö. just nu med ett M4A785TD-M EVO och en Athlon II 630

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Senaste bios? Testat med Everest UE?

Aa, har testat utan resultat och uppdaterat nyast fungerande bios.

Skrivet av Frispel:

Fick liknande resultat när jag testade vad som hände om jag satte på ACC, då fick jag helt plötsligt 0 grader på alla kärnor. Utan acc så ser jag bara kärnorna i everest, dock verkar temperaturerna i princip samma på alla kärnorna...

Sitter f.ö. just nu med ett M4A785TD-M EVO och en Athlon II 630

Förlåt för min noobighet, men vad innebär AAC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nnahnneh:

Aa, har testat utan resultat och uppdaterat nyast fungerande bios.

Förlåt för min noobighet, men vad innebär AAC?

ACC är den funktion i bios som man använder om man vill försöka låsa upp kärnor på en 2- eller 3 kärnig processor. Är det så att man redan har en "äkta" fyrkärning processor så finns det ingen anledning att ha den akriverad.

Ser just att jag skrev fel tidigare, ska vara ACC

Edit: Det var visst rätt från början!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

ACC är den funktion i bios som man använder om man vill försöka låsa upp kärnor på en 2- eller 3 kärnig processor. Är det så att man redan har en "äkta" fyrkärning processor så finns det ingen anledning att ha den akriverad.

Ser just att jag skrev fel tidigare, ska vara ACC

Edit: Det var visst rätt från början!

I see. Ska kika lite nu och se om jag hittar nån lösnig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

ACC är den funktion i bios som man använder om man vill försöka låsa upp kärnor på en 2- eller 3 kärnig processor. Är det så att man redan har en "äkta" fyrkärning processor så finns det ingen anledning att ha den akriverad.

Ser just att jag skrev fel tidigare, ska vara ACC

Edit: Det var visst rätt från början!

Nu provade jag med att stänga av "unleashing mode" i bios och nu ser det ut så här

Innebär det här att jag har en "äkta" fyrkärnig processor?
Problemet verkar vara löst iaf

Permalänk
Hedersmedlem

Har du ingen koll på vad du köper? Googla på PII 945 så ser du vad den innehåller.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)